اخبار داغ

در پی اختلاف ۵۰ میلیونی خودرو‌های وارداتی با نرخ شورای رقابت؛

قیمت‌گذاری به نفع خودروساز/ قیمت واقعی خودرو شفاف نیست

قیمت‌گذاری به نفع خودروساز/ قیمت واقعی خودرو شفاف نیست
با وجود اختلاف ۵۰ میلیونی خودرو‌های وارداتی از قیمت نمایندگی‌های مجاز، چگونگی قیمت‌گذاری شورای رقابت در بازار خودرو مورد ابهام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل صبح توس؛ با ثبات نرخ ارز در یک‌ ماه گذشته روند افزایش قیمت خودرو نیز شیب منفی به خود گرفته است و در کلان‌شهرهایی همچون تهران و مشهد، قیمت خودرو‌های مونتاژ شده بازار ایران که اغلب ساخت کشور چین هستند، قیمتشان از نرخ اعلام‌شده نمایندگی‌های مجاز فروش خودرو‌های چینی پایین‌تر آمده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

کف قیمت برای مصرف‌کننده یا کف‌سازی برای خودروساز‌ها

, کف قیمت برای مصرف‌کننده یا کف‌سازی برای خودروساز‌ها, کف قیمت برای مصرف‌کننده یا کف‌سازی برای خودروساز‌ها,

این در حالی است که بسیاری از مردم مبالغ چند صدمیلیونی را به نمایندگی‌ها تحویل داده‌اند و حالا قیمت بازار آزاد این خودروها با نمایندگی‌های مجاز که اصطلاحاً شورای نظارت و قیمت‌گذاری روی آن‌ها نظارت دارد اختلاف ۵۰ الی ۷۰ میلیون تومانی دارد.

,

در برخی از خودرو‌های داخلی همچون کوییک آر نیز قیمت بازار آزاد آن از قیمت شرکت خودروسازی سایپا 5 میلیون تومان کمتر است.

,

محمدرضا حیدری، رئیس اتحادیه نمایشگاه داران و فروشندگان اتومبیل مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار ما در رابطه با روند نزولی قیمت خودرو‌های مونتاژی در بازار خودرو اظهار کرد: ماشین‌های چینی بیشترین سهم را در ماشین‌های مونتاژ در بازار خودرو کشور دارند که از ابتدا به علت عدم نظارت بر نمایندگی‌های فروش ماشین‌های خارجی، این مراکز با اشراف کامل به روند نرخ دلار ماشین‌هایشان را گران‌تر از قیمت بازار به مشتریان پیش‌فروش کرده‌اند.

,

وی افزود: قیمت فروش ماشین‌های چینی در نمایندگی‌ها به‌مراتب ۵۰ الی ۷۰ میلیون تومان از قیمت بازار آزاد گران‌تر است.

,

, ,

روند نزولی بازار خودروهای چینی بازتاب ثبات نرخ ارز در ماه گذشته است

, روند نزولی بازار خودروهای چینی بازتاب ثبات نرخ ارز در ماه گذشته است, روند نزولی بازار خودروهای چینی بازتاب ثبات نرخ ارز در ماه گذشته است,

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد با توجه به رفتار سرمایه‌گذاران بازار خودرو در یک‌ماهه اخیر خاطرنشان کرد: تا نرخ ارز ثبات پیدا نکن رفتار سرمایه‌گذاران و دلالان بازار خودرو غیرقابل پیش‌بینی است، از همین رو، ثبات قیمت دلار در یک‌ماهه گذشته موجب شناسایی خریدوفروش کلان دلالان بازار خودرو در کشور شده و به همین علت قیمت‌ خودرو در دو هفته اخیر روند نزولی پیداکرده است.

,

وی افزود: خریداران معطل نوسان ریزشی قیمت دلار شده‌اند و فروشندگان نیز از هراس افزایش ضرر در نمایشگاه‌‌های ماشین صف فروش بسته‌اند.

,

محدودیت سفر‌ها مانع‌ افسارگسیختگی قیمت خودرو در ماه‌های پایانی سال می‌شود

, محدودیت سفر‌ها مانع‌ افسارگسیختگی قیمت خودرو در ماه‌های پایانی سال می‌شود, محدودیت سفر‌ها مانع‌ افسارگسیختگی قیمت خودرو در ماه‌های پایانی سال می‌شود,

حیدری با اشاره به افزایش قیمت خودرو در ماه‌های پایانی سال در سنوات گذشته تأکید کرد: اسفندماه امسال خبری از افزایش قیمت خودرو در راستای هجوم خریداران برای تهیه وسیله نقلیه جهت مسافرت و ... نیست و شیوع ویروس کرونا و محدودیت سفر‌ها بهترین زمان برای نفوذ شورای نظارت به بازار خودرو و عارضه‌یابی التهاب این بازار است.

,

وی افزود: اگر نرخ ارز تا پایان سال ثابت بماند، قیمت‌ کارخانه‌های خودرو‌های داخلی زیر سؤال می‌رود و مردم تمایلی نسبت به ثبت‌نام در قرعه‌کشی‌های ایران‌خودرو و سایپا نخواهند داشت.

,

, ,

چشم فروشندگان بازار خودرو به تابلوی صرافی‌ها

, چشم فروشندگان بازار خودرو به تابلوی صرافی‌ها, چشم فروشندگان بازار خودرو به تابلوی صرافی‌ها,

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد ریزش قیمت‌ خودرو را در راستای تحقق واگذاری فروش‌های فوری ایران‌خودرو و سایپا دانست و گفت: افزایش خودرو‌های صفر فروشی در نمایشگاه‌های اتومبیل خبر از تحقق تحویل خودرو‌های طرح فروش فوری توسط ایران‌خودرو و سایپا می‌دهد.

,

وی افزود: قطع به‌یقین خودر‌وهای صفر واگذاری شده توسط شرکت‌های خودروساز در دست سرمایه‌گذاران این بازار افتاده و روند نزولی بازار فقط موجب ضرر دلال‌های بازار خودرو می‌شود.

,

پایان خواب زمستانی شورای رقابت در امتداد کاهش اختلاف قیمت بازار تا کارخانه

, پایان خواب زمستانی شورای رقابت در امتداد کاهش اختلاف قیمت بازار تا کارخانه , پایان خواب زمستانی شورای رقابت در امتداد کاهش اختلاف قیمت بازار تا کارخانه ,

حیدری با اشاره به اختلاف 5 میلیون تومانی خودرو کوییک در نمایشگاه‌های مشهد اذعان داشت: رکود بازار خودرو و نقطه صفر معاملات در نمایشگاه‌های اتومبیل موجب کاهش اختلاف قیمت بازار و کارخانه خودرو شده است، لذا علاوه بر رضایت مردم از این کاهش قیمت، شورای نظارت و قیمت‌گذاری نیز بایستی نسبت به کاهش قیمت‌ کارخانه‌ خودرو‌های بازار اقدام کنند.

,

وی افزود: شورای قیمت‌گذاری بر قیمت تمام‌شده خودرو در کارخانه چشم‌پوشی می‌کند.

,

, ,

مبنای قیمت خودرو در بازار باید از دید شورای قیمت‌گذاری حذف شود

, مبنای قیمت خودرو در بازار باید از دید شورای قیمت‌گذاری حذف شود, مبنای قیمت خودرو در بازار باید از دید شورای قیمت‌گذاری حذف شود,

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان اتومبیل مشهد ادامه داد: قیمت‌ خودرو در بازار باید از مبنای تعیین قیمت شورای نظارت و قیمت‌گذاری خودرو حذف شود چراکه همین مبنا تاکنون موجب التهاب این بازار و دست‌آویز شدن کارخانه‌های خودروسازی از آن برای افزایش قیمت‌هایشان هستند.

,

این درحالی است که بیشتر متقاضیان خودرو‌های مونتاژی خواستار انصراف از پیش خرود خودرو‌هایشان هستند و نمایندگی‌های مجاز در وانفسای ریزش قیمت‌خودرو چشم از سود غیر منطقی‌شان برنداشته و با وعده تحویل خودرو تا چند روز دیگر به ضرر متقاضیان خودرو‌‌های مونتاژی چشم دوخته‌اند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه