اخبار داغ

نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه پاسخ می‌دهد؛

منابع افزایش یارانه در سال آینده کجاست؟/ افزایش دو و چهار برابری یارانه مردم

منابع افزایش یارانه در سال آینده کجاست؟/ افزایش دو و چهار برابری یارانه مردم
سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی گفت: یارانه در سال آینده یکپارچه و به ترتیب ۹۱، ۱۳۶ و ۱۸۰ هزار تومان خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی در گفت‌وگو با آناج به جزئیات افزایش یارانه در سال آینده پرداخت و اظهار داشت: افزایش یارانه تصمیم خوبی است که دو معضل را حل می‌کند؛ هم یارانه اقشار محروم و ضعیف را افزایش می‌دهد و هم یارانه‌هایی مانند معیشتی را در قالب هدفمندی یکپارچه می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی با بیان اینکه رقم یارانه در سال آینده به ترتیب ۹۱، ۱۳۶ هزار و ۱۸۰ هزار تومان برای اقشار مختلف، متفاوت خواهد بود، عنوان کرد: بر اساس دهک‌ها این رقم متفاوت خواهد بود و کسانیکه در حال حاضر یارانه معیشتی دریافت می‌کنند با یکپارچه شدن یارانه‌ها، از یارانه بیشتری بهره‌مند خواهد شد.

,

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در پاسخ به این سوال که منابع این افزایش یارانه از کجا خواهد بود، توضیح داد: منابع یارانه هرساله توسط دولت در بودجه دیده می‌شود و با توجه به اینکه دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی را برای تمام اقلام اساسی به جز روغن و نهاده‌های دامی حذف کرده، مابه تفاوت این مبلغ به خزانه واریز و منبع افزایش یارانه‌ها خواهد بود.

,

وی با بیان اینکه زمانی یارانه خوب است که به اقشار ضعیف مردم کمک کند، گفت: با توجه به اینکه در همین سال جاری دولت ارز ۴۲۰۰ تومانی اقلام ضروری را حذف کرد و افزایش قیمت‌ها به وجود آمد، یارانه سال آینده اثر تورمی نخواهد داشت. زیرا این یارانه از مابه تفاوت همان ارزی که برای اقلام اساسی بود، پرداخت می‌شود.

,

میرتاج‌الدینی با اشاره به اینکه آزادسازی قیمت کالاها مبلغ قابل توجهی را به خزانه واریز می‌کند، یادآور شد: بخشی از این مبلغ به عنوان یارانه به مردم پرداخت و بخشی هم برای کنترل بازار در اختیار دولت قرار می‌گیرد.

,

وی در خصوص اینکه آیا این افزایش یارانه نهایی شده یا خیر، خاطرنشان کرد: افزایش یارانه در کمیسیون تلفیق تصویب شده و معمولا مصوبات این کمیسیون در مجلس تصویب می‌شود، با این حال این طرح در مجلس چالشی خواهد بود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه