اخبار داغ

مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد مطرح کرد؛

انقلاب در کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بعد از فرار شاه

انقلاب در کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بعد از فرار شاه
مدیرکل جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مکانیزه شدن کشاورزی بعد از انقلاب به تحول در تولیدات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد در مقایسه با قبل از انقلاب اشاره کردو گفت: بعد از فرار شاه از ایران در حوزه کشاورزی انقلابی نو بوجود آمد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ الیاس تاج الدینی در گفتگو با پایگاه تحلیل و اطلاع رسانی صبح زاگرس در خصوص رشد و توسعه کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد و مقایسه آن با قبل از انقلاب گفت: کشاورزی قبل از انقلاب در استان به صورت سنتی و بذر خودمصرفی کشاورزان و به صورت روزمرگی، معیشتی برای خانواده ها بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,
تاج الدینی با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی کشاورزی به سمت مکانیزه شدن حرکت کرد، بیان داشت: تولیدات زراعی  استان از ۱۷۸۰ تن قبل از انقلاب به ۵۳۰ هزار تن افزایش و در حوزه تولیدات باغی، قبل از انقلاب تولیدات در هم کشت می شد و شامل باغ آلبالو، سیب، گردو بود اما در شرایط حاضر باغات به صورت مکانیزه و به وسیله آبیاری تحت فشار است.
,
 
,
وی به تولیدات باغی حدود ۲۲ هزارتن قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: بعد از انقلاب تولیدات باغی به ۲۸۵ هزار تن در سال افزایش پید کرد،
,
 
,
تاج الدینی اذعان داشت: قبل از انقلاب تولیدات دامی به صورت سنتی و عشیره ای انجام می گرفت و حداکثر تولید ۱۲۱۳ تن بود اما بعد از انقلاب تولیدات به صورت مکانیزه و صنعتی و تولیدات به ۱۳۰ هزار تن افزایش پیدا کرد.
,
 
,
این مقام مسئول به نبود طرح پرورش ماهی و آبزیان در قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: در شرایط حاضر کهگیلویه وبویراحمد به مقام سوم کشوری در حوزه آبزی پروری  و حدود ۱۹ هزار تن تولید در این حوزه دارد.
,
 
,
تاج الدینی با بیان اینکه در قبل از انقلاب در استان زنبور داری دارای صنعت خاصی نبود و کل تولیدات ۱ تن بود اما بعد از انقلاب تولیدات به بالای ۱۱۰۰ تن عسل رسیده است، گفت:  قبل از انقلاب باغات در اراضی شیب دار صفر درصد بود اما بعد از انقلاب ۱۷۳۰ هکتار باغ در اراضی شیب‌دار احداث شد.
,
 
,
وی تولیدات در حوزه گیاهان داروئی قبل از انقلاب را به صورت سنتی ارزیابی کرد و خاطر نشان کرد:  بعد از انقلاب  و در شرایط فعلی ۲۰۰ هزار هکتار از اراضی زیر کشت گیاهان داروئی است.
,
 
,
مدیرکل جهاد کشاورزی با توضیح اینکه قبل از انقلاب سردخانه ای  در استان وجود نداشته است اظهار داشت: به برکت انقلاب اسلامی امروز ظرفیت سردخانه های استان ۱۸ الی ۱۹ هزار تن است که در چند سال اخیر رشد خوبی  در این رابطه وجود داشته است،
,
 
,
وی میزان احداث کانال کشاورزی قبل از انقلاب را در حدود ۱۲ کیلومتر عنوان کرد و تاکید کرد: امروز بالغ بر ۶۷۰ کیلومتر کانال کشاورزی در سراسر استان احداث شده است.
,
 
,
این مسئول با اشاره به اینکه طرح آنچنانی برای تامین آب اراضی دیم قبل از انقلاب در کهگیلویه و بویراحمد وجود نداشت و تنها ۱۰۰ الی ۱۱۰ هکتار از دشت‌های استان تحت پوشش بودند گفت: بعد ازانقلاب ۱۱ هزار هکتار از اراضی دیم تامین آب شد و با اجرای سیستم نوین آبیاری که قبل از انقلاب صفر بود اما اکنون بالغ بر  ۳۳ هزار هکتار از اراضی استان دارای سیستم نوین آبیاری است تحول عظیمی در حوزه کشاورزی استان بوجود آمد.
,
 
,
وی در پایان با اشاره به ایجاد ۵ شهرک کشاورزی فعال در نقاط مختلف استان گفت: قبل از انقلاب اسلامی چنین چیزی وجود نداشت.
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه