اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

کارنامه درخشان دولتی‌ها در حمایت از متخلفان/ از عجایب دختر مظلوم وزیر تا کمپین برادران متخلف

کارنامه درخشان دولتی‌ها در حمایت از متخلفان/ از عجایب دختر مظلوم وزیر تا کمپین برادران متخلف
وقتی رویکرد دستگاه قضایی مبارزه با فساد در هر سطحی از جامعه است فرقی نمی کند منشا فساد «طبری» باشد یا «جهانگیری»؛ مهم آن است برخورد بدون اغماض دستگاه قضا، روسیاهی را برای مفسدان اقتصادی باقی می‌گذارد!
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پس از آنکه برادر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور در پی فساد گسترده اقتصادی در کرمان دستگیر شد، تحقیقات درباره اتهامات وی از سوی دستگاه قضایی آغاز و به طور جدی این مسئله مورد بررسی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اسحاق جهانگیری در واکنش به دستگیری برادرش گفت: هیچ کس حق ندارد به بهانه مبارزه با فساد تسویه حساب سیاسی کند وی خواستار این شد که حرکت نهادهای حاکمیتی در چارچوب قانون باشد!

,

«مهدی جهانگیری» موسس بانک گردشگری بود. همچنین شرکت سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران مشهور به سمگا نیز بخشی از حوزه تحت مدیریت او بود که با سرمایه ۲۰ میلیارد تومانی به ثبت رسید و در مدت کوتاهی توانسته شش شرکت اقماری بزرگ تأسیس کند.

,

, ,

ریاست هیات مدیره مجتمع فولاد صنعت بناب، عضویت در هیات رئیسه فدراسیون هندبال، ریاست هیات مدیره شرکت نگین گردشگری، ریاست هیات مدیره شرکت هدلینگ صنایع و معادن ماهان نیز از دیگر مناصبی بود که برادر معاون اول برعهده داشت.

,

سرانجام با بررسی های صورت گرفته از سوی دستگاه قضایی فساد اقتصادی «مهدی جهانگیری»  محرز دانسته و جرم وی قاچاق حرفه ای ارز، تحصیل مال نامشروع و بده بستان های نجومی اعلام شد.

,

فساد اطرافیان دولتی اما تنها به خاندان جهانگیری ختم نمی شود.

,

سلطان نجومی بگیران دولتی کیست؟

, سلطان نجومی بگیران دولتی کیست؟, سلطان نجومی بگیران دولتی کیست؟,

تیر ماه 96 خبر دستگیری «حسین فریدون» برادر رئیس جمهور به اتهام فساد گسترده مالی در رسانه های منتشر شد.

,

محمدباقر نوبخت در واکنش به دستگیری فریدون گفت: اگر برای برادر رئیس قوه قضائیه و مقننه هم این موضوع مطرح شود، قوه قضائیه همان‌گونه رفتار می‌کند که برای برادر رئیس جمهور رفتار می‌کند!

,

رئیس جمهور نیز در واکنش به دستگیری برادرش در سخنانی در جمع مردم یزد گفت: با طرح این سؤال که مبارزه با فساد دانه‌درشت‌ها کجاست؟ گفت: «چرا به این پول‌ها رسیدگی نمی‌کنید؟ چند نفر را به دادگاه بردند و تبلیغ و سروصدا کردند. مردم باید بدانند؛ قضات شریف ما نترسند، دادستان‌های شریف ما نترسند به این جناح و آن جناح نگاه نکنند. این پول‌هایی که امروز اعلام کردم باید برای مردم توضیح دهند. من در سفر به استان‌های مختلف این رقم‌ها را اعلام می‌کنم.»

,

فریدون که عامل انتصاب مدیران نجومی بگیر در دستگاه های دولتی بود نامش در کنار مدیر عامل نجومی بگیر بانک رفاه قرار گرفت.

,

 

,

, ,

رئیس وقت سازمان بازرسی کل کشور گفت زمانی که مدیر عامل بانک رفاه، رئیس بانک ملی بود، پرونده مالی سنگینی داشت همان زمان آقای «حسین فریدون» اصرار کرد که وی رئیس بانک رفاه شود و در نهایت با اصرار و لابی فریدون، وی رئیس بانک رفاه شد؛ همان زمان فیش حقوقی نجومی رئیس بانک رفاه فاش شد.

,

این خبر و برخی اخبار دیگر از رانت های دولتی به صرافی ها و اخباری درخصوص مشارکت «فریدون-صدقی» در راه اندازی صرافی «صدقی و شرکا» که حاصلش تلاطم ارزی در کشور بود بهانه ای شد تا عملکرد حسین فریدون مورد بررسی جدی قرار گیرد

,

چندی بعد یک مقام قضایی اعلام کرد که در پرونده اتهامات فریدون مواردی از قبیل ارتشا، پولشویی بالغ بر چند ده میلیون تومان، رد پول کثیف، دریافت رشوه برای سپردن مسئولیت‌هایی در بانک‌ها و بخش‌های تاثیرگذار اقتصادی مشاهده می شود.

,

محوله قاچاق دختر مظلوم وزیر آموزش و پرورش

, محوله قاچاق دختر مظلوم وزیر آموزش و پرورش, محوله قاچاق دختر مظلوم وزیر آموزش و پرورش,

در جریان انتخابات ریاست جمهوری 96 محمدباقر قالیباف در اظهاراتی دست به افشاگری زد و پرده از قاچاق پوشاک توسط دختر وزیر آموزش و پرورش دولت حسن روحانی برداشت.

,

اسحاق جهانگیری که در جریان انتخابات نقش کاندیدای پوششی را بازی می کرد تا بعد از توپ ریزی کامل به نفع روحانی از گود رقابت خارج شود، در واکنش به اظهارات قالیباف گفت: «دختر وزیر بیکار و مظلوم بود کار شرافتمندانه ای انتخاب کرد و 200 میلیون تومان لباس وارد کشور کرد.»

,

, ,

این خبر مربوط به فخرالدین احمدی دانش آشتیانی بود که به همراه خانواده در حوزه‌های مختلف برج‌سازی، واردات فعالیت دارند.

,

این محموله قاچاق پوشاک در منزل وزیر دولت یازدهم در منطقه لواسان تهران کشف و ضبط شد.

,

انبار داروهای دختر وزیر صنعت دولت تدبیر و امید

, انبار داروهای دختر وزیر صنعت دولت تدبیر و امید, انبار داروهای دختر وزیر صنعت دولت تدبیر و امید,

شبنم نعمت زاده، دختر وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت روحانی به اتهام انحصار دارو و تحصیل مال از طریق نامشروع بازداشت شد.

,

ماجرا از کشف یک انبار در استان البرز از داروهای احتکار شده به ارزش پنج میلیارد تومان شروع شد منابع آگاه آن را متعلق به دختر نعمت زاده وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت دانستند.

,

, ,

محمدرضا نعمت‌زاده که پس از مدتی بدهکاری کلان دخترش به سیستم دارویی کشور را تأیید کرد، در واکنش به این خبر گفت: بیش از یک سال است که فروش این شرکت متوقف شده است اما شیطنت‌هایی صورت می‌گیرد و مسائل را سیاسی می‌کنند.

,

سلسه پرونده های فساد نزدیکان دولت تدبیر و امید در شرایطی همچون سکانس های فیلم سینمایی برای مردم به نمایش در آمد که حسن روحانی در جریان مناظرات انتخاباتی سال 96 گفت: «اگر بخواهیم عدالت اجتماعی را برقرار کنیم باید رانتها را از بین ببریم و با فساد مبارزه کنیم.»

,

, ,

رئیس جمهور البته بارها در سخنرانی هایش عنوان کرده «کاری که این دولت برای شفافیت اقتصادی و مبارزه با فساد انجام داد قابل مقایسه با دولت های دیگر نیست. یکی از مسائل مهم دیگری که دولت از ابتدا دنبال آن بوده و انشاءالله تا پایان دولت دنبال خواهیم کرد مبارزه با فساد و شفافیت است»

,

اسحاق جهانگیری هم در جریان مناظرات گفته بود «نظام اداری باید شفافیت داشته باشد و فساد در آن بیرون برود.» اعتقاد معاون اول دولت بر این است که برخورد با فساد و مفسدین به‌ تنهایی کافی نیست و شناسایی و رفع گلوگاه‌های فسادزا نقش مهمی در پیشگیری از فساد دارد.

,

, ,

وی در یکی از سخنرانی های خود گفته است: «مدیری که بداند فساد درزیرمجموعه اش رخ داده اما فوراً برخورد نکند، در حالت خوش بینانه مدیری بی عرضه و در حالت بدبینانه مدیری آلوده است»!

,

کارگردانی جهانگیری در رانت 18 میلیارد دلاری

, کارگردانی جهانگیری در رانت 18 میلیارد دلاری, کارگردانی جهانگیری در رانت 18 میلیارد دلاری,

اعلام تصمیم دولت برای تعیین نرخ دولتی ۴۲۰۰ تومانی از سوی اسحاق جهانگیری این طرح را به «دلار جهانگیری» معروف کرد.

,

اگرچه این ارز بازی جهانگیری به بهانه کنترل قیمت‌ها در بازار آزاد بود اما عمده ارز تزریق شده توسط بانک مرکزی به بازار آزاد به جیب دلالان و واسطه‌گران سرریز شد و نه تنها نقش کنترل قیمت ها را نداشت بلکه تورم، گرانی، فساد و ایجاد «رانت 18 میلیارد دلاری» را به کارگردانی اسحاق جهانگیری برای مردم به ارمغان آورد. البته اینها تنها یک روی سکه جناب معاون اول دولت است چرا که وی در تازه ترین اظهارات خود فرارسیدن روزهای خوب را به مردم نوید داده و گفته است: « من روزها و هفته‌های خوشی را برای آینده کشور پیش‌بینی می‌کنم؛ زمستان تمام شد و روسیاهی ماند برای منتقدان دولت»!

,

سخنان جهانگیری درخصوص پایان زمستان سیاه شاید همان نوید مبارزه جدی دستگاه قضایی با مفسدان دانه درشت باشد، و باید دید در آینده ای نه چندان دور با برخورد های جدی تر قوه قضائیه با کسانی که سال ها چشم خود را بر روی فساد اطرافیان خود بسته اند، روسیاهی به چه کسی خواهد ماند.

,

انتهای پیام/ک

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه