اخبار داغ

دردسرهای پسازلزله مردم سرپل‌ذهاب را رها نمی‌کند؛

مخاطره سلامتی مردم با دِپوی زباله‌ها در محلات مسکونی/ شهرداری با متخلفان برخورد می‌کند

مخاطره سلامتی مردم با دِپوی زباله‌ها در محلات مسکونی/ شهرداری با متخلفان برخورد می‌کند
اخیراً تعدادی از زباله گردهای سرپلذهاب، زباله‌ها را در محلات مسکونی شهر دپو می‌کنند که این اقدام سلامتی شهروندان را مخاطره می‌اندازد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بازی دراز اخیرا در شهرستان سرپلذهاب با توجه به شیوع بیماری کرونا، افرادی با هویت معلوم در سطح شهر اقدام به زباله گردی و جمع آوری زباله‌ها در مناطق مسکونی می‌کنند و این اقدام در مناطقی که بعد از زلزله به صورت خرابه و حیاط کشی رها شده، رونق بیشتری پیدا کرده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازی دراز,

صیادی یکی از شهروندان سرپل ذهابی در گفتگو با خبرنگار بازی دراز از جمع آوری ضایعات و زباله ها در حیاط های مسکونی گله‌مند بود و گفت: این فاجعه بیماری زا بعد از زلزله سال ۹۶ در شهرستان به بار آمده اما تاکنون مسئولین با جدیت پیگیر نبوده و نیستند و تنها به تذکر بسنده کرده اند.

,

مرادی در ادامه گفت: سلامتی مردم از هر وظیفه ای برای مسئولین مهمتر و جدی تر است که مسئولین مربوطه بایستی به این امر رسیدگی کنند. 

,

عده ای دیگر نیز بیان داشتند: با وجود اینکه آثار زلزله بعد از گذشت بیش از سه سال هنوز در شهرستان پابرجاست، شهرداری شهرستان هنوز نتوانسته است وضعیت بحرانی که در سلامتی مردم تاثیر دارد را مدیریت کند. شهرداری وظیفه مدیریت پسماندهای زباله و آثار و تبعات آن را دارد بنابراین شهروندان در این راستا مطالبه گر هستند.

,

, ,

صابر حیدری شهردار سرپل ذهاب در گفت‌وگو با خبرنگار بازی‌دراز اظهار داشت: متاسفانه این رخداد در شهرستان سلامتی مردم را تحت تاثیر قرار داده و در اولین فرصت و با جدیت با هماهنگی و همکاری اماکن عمومی ١٣ محل دپو زباله در سطح شهر شناسایی و تعطیل شد.

,

وی افزود: متخلفین این حوزه، خودسرانه فک پلمب کرده و شهرداری نیز پرونده تخلف را به دادگستری ارجاع داده و منتظر دستور قضایی هستیم.

,

شهردار سرپلذهاب گفت: مردم این شهرستان بدانند راجع به خطرات حاصل از زباله‌های شهری و صنعتی، شهرداری غافل نیست و قطعا با جدیت پای کار است. 

,

وی اظهار داشت: این مهم همکاری و مشارکت مردم را نیز می طلبد به این صورت که در زمان خروج زباله از منازل با رعایت اصول بهداشتی از کیسه های پلاستیکی و یا بشکه‌های مستعمل که به عنوان ظروف نگهداری زباله قرار می‌گیرد، استفاده کرده و زباله‌ها را در مسیر جمع آوری کامیون‌های حمل زباله قرار دهند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه