اخبار داغ

استاندار خراسان رضوی:

خام‌فروشی آفت محصولات استراتژیک کاشمر است/ لزوم ارتقای زیرساخت‌ گردشگری

خام‌فروشی آفت محصولات استراتژیک کاشمر است/ لزوم ارتقای زیرساخت‌ گردشگری
معتمدیان با بیان اینکه کاشمر محصولات استراتژیکی دارد گفت: آسیب آن خام‌فروشی محصولات است و باید جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی با یک مطالعه دقیق، ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری را شناسایی کند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ محمدصادق معتمدیان، استاندار خراسان رضوی، بعدازظهر امروز در نشست جمع‌بندی نتایج سفر به شهرستان کاشمر که در سالن همایش‌های فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: کاشمر دارای ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی در حوزه‌های مختلف نظیر کشاورزی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

وی با بیان اینکه کاشمر محصولات استراتژیکی نظیر انار، انگور، طالبی و داروهای گیاهی دارد که با تمرکز بر روی این محصولات و صنایع تبدیلی می‌توان ارزش افزوده و اشتغال خوبی در سطح شهرستان ایجاد کنیم، خاطرنشان کرد: ولی آسیب آن خام‌فروشی محصولات است و باید جهاد کشاورزی استان با یک مطالعه دقیق، ظرفیت‌ها را شناسایی کند و با برنامه‌های عملیاتی بتوان سرمایه‌گذاران را جذب کرد.

,

استاندار خراسان رضوی با تأکید بر اینکه متمرکز شدن بر ظرفیت‌های بومی هر منطقه کار ارزشمند و در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است و از سرمایه‌گذاران در این زمینه حمایت خواهیم کرد، افزود: گردشگری زیارت و مذهبی با وجود امامزادگان، آرامگاه شهید مدرس و جاذبه‌های گردشگری ظرفیت خوبی وجود دارد که در بحث زیرساخت‌های گردشگری مشکلاتی وجود دارد.

,

وی با اشاره به اینکه باید بتوانیم زیرساخت‌های گردشگری را ارتقاء دهیم و باتوجه‌به بافت تاریخی منطقه کاشمر، احداث بوم‌گردی در مناطق روستایی را سرعت بدهیم، تصریح کرد: تسهیلات ارزان‌قیمت با سقف بیشتری را تلاش خواهیم کرد تا در اختیار متقاضیان کاشمری قرار دهیم تا امکان توسعه بوم‌گردی در شهرستان را داشته باشیم.

,

معتمدیان با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در حوزه معادن شهرستان وجود دارد و در بحث مطالعات و اکتشافات باید تلاش بیشتری داشته باشیم، اذعان کرد: عقب‌افتادگی در حوزه مطالعات و اکتشافات معادن استان وجود دارد و باید از ظرفیت سازمان زمین‌شناسی وزارت صمت و شرکت‌های بزرگ مثل شستا به بحث سرمایه‌گذاری و استخراج ظرفیت‌های معدنی کمک کرد تا بحث اشتغال و اقتصاد شهرستان ارتقاء دهیم.

,

وی با تأکید بر اینکه باتوجه‌به فضای پیشرو و فضاهای حساسی که به‌واسطه شرایط اقتصادی و اجتماعی در سطح کشور، منطقه و تشدید شرایط محدودیت‌های کرونایی باعث افزایش نارضایتی‌های مردم شده است، عنوان کرد: نارضایتی‌ها و مطالبات به حق مردم باشد شناسایی شود و با کمک در جهت حل مطالبات و مشکلات مردم اجازه ندهیم مطالبات صنفی مردم تبدیل به مشکلات امنیتی شود.

,

استاندار خراسان رضوی با اشاره به اینکه نباید اجازه بدهیم که انباشت مطالبات در حوزه‌های اجتماعی و مردمی وجود داشته باشد، تشریح کرد: باید مدیریتی بر این حوزه که بسیار حائز اهمیت است داشته باشیم.

,

وی بر ضرورت توسعه گشت گلخانه‌ای باتوجه‌به اقلیم خشک این منطقه تأکید کرد و افزود: روند مهاجرت معکوس در برخی از مناطق کاشمر را شاهد هستیم و باید بتوانیم جمعیت روستایی را در این مناطق روستایی تثبیت کنیم و لازمه آن این است که در حوزه زیرساخت‌ها و امکانات رفاهی و اشتغال سرمایه‌گذاری کنیم.

,

معتمدیان با بیان اینکه همچنان شاهد مهاجرت از روستا هستیم چون به بحث اشتغال و توانمندسازی توجه کمتری نشده و از ظرفیت‌های حاکمیتی و نهادهای انقلابی و دولتی برای ایجاد اشتغال استفاده کنیم، تأکید کرد: حضور در شهرستان به لحاظ شناسایی ظرفیت‌ها پتانسیل‌ها و شناخت مشکلات و مطالبات است.

,

وی همچنین در ادامه بیان کرد: مطالباتی در حوزه‌های مختلف وجود دارد و بنا داریم که مشکلات و مطالبات مردم را شناسایی کنیم و تدبیری برای حل مشکلات داشته باشیم، بیان کرد: علی‌رغم تمام مشکلاتی که کشور دارد و برخی از این مشکلات ناشی از تحریم‌های ظالمانه دشمن است ولی اعتقاد داریم که برای حل مشکلات مردم ظرفیت‌های بالایی داریم و همه مشکلات، پول، اعتبار و بودجه نیست بلکه برخی اوقات با بحران تصمیم‌گیری مواجه هستیم و به دنبال هستیم با سفرهایی که انجام می‌شود مشکلات مردم از زبان مردم شنیده شود و برای حل این مشکلات با کمک دستگاه‌ها اقدام کنیم.

,

استاندار خراسان رضوی همچنین ابراز کرد: ظرفیت‌های بسیار خوبی در بودجه داریم و با حمایت مدیران استانی و نمایندگان مجلس امیدواریم بتوانیم پروژه‌های نیمه‌تمام را که سال‌ها است نیمه‌تمام رها شده است را به سمت کامل شدن پیش ببریم.

,

 

,

 

,

پروژه‌های نیمه‌تمام کاشمر با یک هل تکمیل می‌شوند

, پروژه‌های نیمه‌تمام کاشمر با یک هل تکمیل می‌شوند,

حجت‌الاسلام جواد نیک‌بین، نماینده مردم کاشمر، خلیل‌آباد، بردسکن و کوهسرخ در این نشست با بیان اینکه کاشمر ظرفیت‌های زیادی در عرصه‌های مختلف دارد، اظهار داشت: مشکلات مردم حسین‌آباد داد همه را درآورده که با دستور استاندار حل می‌شود.

,

وی با بیان اینکه مجموعه مردم ترشیز از جاده مرگ رفت‌وآمد می‌کنند که تنها مجموع دیه افراد جان‌باخته در این محور چندبرابر هزینه ساخت جاده است، خاطرنشان کرد: پروژه‌های نیمه‌تمامی در کاشمر از ۵۰ تا ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی وجود دارد و تنها با یک هل تکمیل می‌شود.

,

نماینده مردم کاشمر با تأکید بر اینکه دغدغه مردم منطقه دغدغه زیادی نیست و سطح درخواست‌های مردم بسیار پایین است ولی ما کم‌کاری کرده‌ایم، تصریح کرد: شهرک صنعتی کاشمر ظرفیت‌های خوبی دارد و نباید در این شهرستان یک بیکار وجود داشته باشد و می‌طلبد که مجموعه صنعتگران شهرستان دست‌به‌دست هم بدهند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه