اخبار داغ

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه خبرداد:

اجرای طرح پلاک افتخار در کرمانشاه/ افتتاح اولین مرکز توانمندسازی بانوان

اجرای طرح پلاک افتخار در کرمانشاه/ افتتاح اولین مرکز توانمندسازی بانوان
مهدی عبدالمالکی با اشاره به افتتاح اولین مرکز توانمندسازی بانوان گفت: از همین هفته مجوز فعالیت را از علوم‌پزشکی کسب می کنیم و از هفته آینده کلاسها در ۱۰ رشته شروع خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز، امروز سه شنبه نشست خبری شهردار کرمانشاه با اصحاب رسانه برگزار شد، مشروح خبرها به شرح ذیل است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرصادنیوز,

 

,

اجرای طرح پلاک افتخار/ افتتاح اولین مرکز توانمندسازی بانوان

, اجرای طرح پلاک افتخار/ افتتاح اولین مرکز توانمندسازی بانوان, اجرای طرح پلاک افتخار/ افتتاح اولین مرکز توانمندسازی بانوان,

 مهدی عبدالمالکی به تشریح اقدامات ۲ سال اخیر سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه پرداخت و اظهار داشت: در حوزه آموزش شهروندی و شهروند پروری که اصلی ترین رسالت این سازمان است با همکاری آموزش و پرورش از سال ۹۷ برنامه های خوبی را در دستور  کار داشتیم و طرح بزرگ شهریاران فرهنگ را استارت زدیم و خوشبختانه در یکماه گذشته در مجموعه نرم افزار شاد بار گذاری شد و استقبال خوبی از آن شد.

,

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه افزود: در این نرم افزار از یک شخصیت کارتونی برای شکل گیری شخصیت کودکان که شهروندان آینده ما هستند استفاده کردیم.

,

وی همچنین از  برگزاری جشنواره بزرگ شهروندان کوچک در ۶ محور در قالب نقاشی، قصه و داستان و ... با هدف کمک به اینکه در آینده شهروندان متعهدتری داشته باشیم ،خبرداد.

,

عبدالمالکی بیان داشت: تقویم روزداشت ها را طی این مدت استارت زدیم که طی آن مشاهیر و مفاخر و داشته ها و سرمایه های مکانی و ناملموس را شناسایی و از آنها تقدیر بعمل می آید.

,

وی همچنین از برگزاری ویژه برنامه مفاخر خبر داد و گفت: که تا کنون ۸ مورد برگزار شده و در نهمین گام قرار است اواخر بهمن ماه برگزار شود از یکی از بزرگترین مفاخر دفاع مقدس امیر برات‌پور طی مراسمی قدردانی می کنیم.

,

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه ادامه داد: همچنین المان هایی سنگی و سردیس هایی با کمک حوزه هنری در حال آماده سازی داریم که قول می دهیم بهار ۱۴۰۰ پارک هنرمندان را با جاگذاری این المان ها راه اندازی کنیم.

,

وی پلاک افتخار را یک نهضت جدید برای معرفی داشته های کرمانشاه معرفی کرد و گفت: خانه نور، خانه های فاطمی، خانه عالم، خانه شهید و خانه مفاخر پلاک های بسیار ارزشمندی هستند که در اواخر بهمن ماه از پلاک مفاخررونمایی خواهد شد.

,

وی گفت: در راستای اجرای طرح پلاک افتخار در گام اول در سر درب منازل ۳۰ حافظ کل قرآن کرمانشاهی، تابلوهایی شکیل با طراحی خاص بر روی کاشی نصب می شود که در گام های بعدی این امر برای خانواده ی شهدا و مفاخر شهر انجام می پذیرد.

,

عبدالمالکی خاطر نشان کرد: نامگذاری معابر و خیابانها به نام بزرگان شهر نیازمند تایید نهایی از طرف کمیته تخصصی است که امیدوارم هر چه سریعتر تابلو مفاخر را بتوانیم نصب کنیم.  

,

وی افزود: برنامه دیگری که در دستور کار داریم راه اندازی بنیاد جوانمردان است که یکی از دغدغه های شهردار کرمانشاه است که بتوانیم در راستای شناساندن هویت اصلی مردم کرمانشاه قدم برداریم.

,

وی با اشاره به نمایشگاه اقوام اذعان داشت: در قالب اپلیکیشنی است که تمام جاذبه های فرهنگی و داشته های گردشگری سه استان غرب کشور را به جهان معرفی می کند و امیدواریم بتوانیم از مسیر توسعه گردشگری در مدیریت شهری استفاده کنیم.

,

عبدالمالکی گفت: در حوزه کارآفرینی شهری، سرای محله دولت آباد بعنوان اولین مرکز توانمندسازی بانوان افتتاح شد و از همین هفته مجوز فعالیت را از علوم‌پزشکی کسب می کنیم و از هفته آینده کلاسها در ۱۰ رشته شروع خواهد شد.

,

وی همچنین به اقداماتی در راستای پیشگیری از بیماری کرونا در این ایام اشاره کرد و بیان داشت: از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون ۶۰۰ هزار ماسک رایگان با اولویت اقشار زحمت کش شهرداری که با بیشترین آسیب کرونا مواجه بودند، توزیع کردیم.

,

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه گفت: اسناد و مطالعات تاریخی شهر کرمانشاه که بخشی از تاریخ ۱۳ هزار ساله این شهر و فراز و نشیب‌های آن را به تصویر کشیده است، در فرهنگسرای گل‌نرگس کرمانشاه افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

,

عبدالمالکی ادامه داد: افتتاح این مرکز یکی از اتفاقات ویژه برای حفظ اسناد هویتی و تاریخی کرمانشاه است که در قالب تفاهم‌نامه بین شهرداری، دانشگاه رازی و انجمن تاریخ ایران انجام گرفت. این تفاهم‌نامه در چهار بخش طراحی شده است و در مرحله اول ساختار جمع‌آوری اسناد تاریخی کرمانشاه طراحی و در مراحل بعد گردآوری داده‌ها، سامان‌دهی این اسناد از نگاه تخصصی و علمی و در مهمترین بخش داده‌پردازی آنها است که اثرات ماندگاری از هویت کرمانشاه را رقم می‌زند.

,

 

,

برخی از اعضای شورا خود را برتر و بالاتر از دیگر اعضا می بینند

, برخی از اعضای شورا خود را برتر و بالاتر از دیگر اعضا می بینند, برخی از اعضای شورا خود را برتر و بالاتر از دیگر اعضا می بینند,

به گزارش مرصاد، گفت: اختلاف چند تن از اعضای شورا با شهردار، هم بنده و هم مردم را خسته کرده است.

, مرصاد,

رئیس شورای شهر کرمانشاه افزود: البته قدمت این اختلاف به دوره های گذشته برمی گردد و این اتفاقات در آن سنوات هم ملموس بود.

,

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه آب موجودیت شورای شهر کرمانشاه و بسیاری از شهرهای دیگر بد ریخته شده و دلیل آن را باید متخصصین امر پیدا کنند و نسخه ای برای آن بپیچند.

,

حیدری بیان داشت: منشا این اختلافات و رفتارها هر چه هست در شان مردم شهر نیست.

,

وی اظهار داشت: آیا شهرداری و شورای شهر آنگونه باید و شاید به مردم خدمت می کنند و توانستند شایسته خدمت کنند؟ قطعا جواب بنده به این سوال خیر است.

,

وی از اینکه به دلیل وجود اختلافات جزئی، جلسات شورا طی این مدت تشکیل نشده، ابراز تاسف کرد و افزود: هیات حل اختلاف، مسئولین نظارتی و اجرایی بدانند بنده وظیفه خود را انجام داده ام و اسامی غایبین را در هر جلسه اعلام می کنم لذا هر تصمیمی بگیرند پذیرا هستم.

,

حیدری گفت: برای هفته آینده ۵ جلسه را برای تصویب مصوبات به خصوص تصویب تعرفه عوارض که تا ۱۵ بهمن باید تعیین تکلیف شود، برنامه ریزی کردیم اما می بینیم برخی از دوستان می گویند ۵ جلسه در یک هفته غیر قانونی است و لز همین حالا قصد دارند در جلسه حاضر نشوند.

,

وی اظهار داشت: متاسفانه برخی از اعضای شورا خود را برتر و بالاتر از دیگر اعضاء می بینند اما رای هیچکدام از این ۱۱ نفر ارجح از دیگری نیست.

,

حیدری ادامه داد: مصوبات شورای شهر به علت عدم حضور طرفین نیمه کاره مانده است و به این جهت بنده نگران هستم.

,

وی تصریح کرد: کسی حق ندارد به شخص شهردار توهین کند و باید بگویم نقد منصفانه با توهین تفاوت دارد.

,

 

,

هردار کرمانشاه دلایل عدم حضورش در جلسات شورای شهر را بیان کرد

, هردار کرمانشاه دلایل عدم حضورش در جلسات شورای شهر را بیان کرد, هردار کرمانشاه دلایل عدم حضورش در جلسات شورای شهر را بیان کرد,

به گزارش مرصاد، سعید طلوعی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص دلایل عدم حضور در شورای شهر اظهار داشت: آشفتگی شورا و شرایط بدی که در آن حاکم است و همچنین عدم حضور برخی از اعضای شورا در جلسات از مهمترین دلایل حاضر نشدن بنده در جلسات شورای شهر است.

شهردار کرمانشاه گفت: احساس می کنم هر وقت وارد شورا شوم مورد بی احترامی قرار می گیرم و در این موضوع شک ندارم کما اینکه یکبار نماینده ای را معرفی کردم و به او اجازه ورود به جلسه را ندادند.

وی با تاکید بر اینکه باید اختلافات را کنار بگذاریم، خاطرنشان کرد: مدیریت در این شهر بسیار سخت و دشوار است لذا باید دست به دست هم دهیم و شهر را آباد کنیم و در این راه اگر باهم باشیم نیاز به کمک دولت هم نداریم.

طلوعی بیان داشت: متاسفانه در این شهر ما را به دلیل انجام ندادن کارها باز خواست نمی‌کنند اما زمانی که کاری را انجام می‌دهیم تا به سرانجام برسد مورد بازخواست قرار می گیریم.

وی ادامه داد: تعدادی از مدیران کوچک فکر جلوی پیشرفت پروژه تله‌کابین را که ۲۰ سال است حسرت مردم شده، می گیرند، البته اگر ایرادات خیرخواهانه باشد مشکلی ندارد.

شهردار کرمانشاه در خصوص پروژه چم بشیر گفت: رسیدگی به این حریم بر عهده امور آب است و ما به دنبال این هستیم که در این دریاچه تفریحات آبی خوبی را راه اندازی کنیم.

طلوعی ادامه داد: در حال حاضر آب طاقبستان به رودخانه قره‌سو سرازیر می‌شود و از بین می‌رود این در حالی است که اگر این آب در هر جای دنیا باشد چنان آبادانی از آن درست می کنند که نظیر نداشته باشد البته ما طرح‌هایی را برای آبادانی این قسمت در نظر داریم و فقط به دنبال سرمایه گذار هستیم.

شهردار کرمانشاه در خصوص ساماندهی دستفروشان گفت: در حال حاضر یکسری مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد و همین امر سبب شده تا کمی از قانون عقب نشینی کنیم و به دست فروشانی که از این راه امرار معاش می کنند اجازه دادیم تا در ساعات خاصی به کسب و کار مشغول شوند.

وی همچنین با اشاره به فرسوده بودن حمل و نقل عمومی و ناوگان جمع آوری زباله ها گفت: متاسفانه همه اتوبوس‌های ما فرسوده هستند لذا ما به دنبال این هستیم که ارتباطی را با تهران برقرار کرده تا بتوانیم اتوبوسهایی را به این منظور خریداری کنیم.

طلوعی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه پاسخی در خصوص قرار دادن نیوجرسی در مقابل محدوده میراث فرهنگی طاقبستان پرداخت و گفت: ساخت و سازی که در این قسمت انجام شده کاملاً جلوی نمای طاق اصلی را گرفته و مجوزی هم برای این کار ندارند که البته این مربوط به مدیریت میراث قبلی است که بارها تذکر شفاهی در خصوص آن داده بودیم تا متناسب با موضوعات تاریخی سازه انجام دهند نه با شیشه‌ که همخوانی با بحث تاریخی ندارد.

وی اظهار داشت: در این شرایطی که دولت پول ندارد و شهرداری هم وضع مالی مناسبی ندارد و تنها راه آبادانی شهر ورود سرمایه‌گذاران است و می بینیم تمام استان‌های موفق این کار را انجام می‌دهند.

طلوعی خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز نتوانستیم آنطور که شایسته است به مردم خدمت کنیم و حتی نتوانستیم نیازهای کوچک مردم را برآورده کنیم اما هرچه داشتیم در طبق اخلاص گذاشتیم تا بتوانیم پیشرفت و آبادانی را در شهر ایجاد کنیم.

وی افزود: اجازه نمی دهم یک ریال از بیت المال حیف و میل شود و سعی می‌کنم همه پروژه ها را به سرانجام برسانم.

, به گزارش مرصاد، سعید طلوعی در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص دلایل عدم حضور در شورای شهر اظهار داشت: آشفتگی شورا و شرایط بدی که در آن حاکم است و همچنین عدم حضور برخی از اعضای شورا در جلسات از مهمترین دلایل حاضر نشدن بنده در جلسات شورای شهر است.

شهردار کرمانشاه گفت: احساس می کنم هر وقت وارد شورا شوم مورد بی احترامی قرار می گیرم و در این موضوع شک ندارم کما اینکه یکبار نماینده ای را معرفی کردم و به او اجازه ورود به جلسه را ندادند.

وی با تاکید بر اینکه باید اختلافات را کنار بگذاریم، خاطرنشان کرد: مدیریت در این شهر بسیار سخت و دشوار است لذا باید دست به دست هم دهیم و شهر را آباد کنیم و در این راه اگر باهم باشیم نیاز به کمک دولت هم نداریم.

طلوعی بیان داشت: متاسفانه در این شهر ما را به دلیل انجام ندادن کارها باز خواست نمی‌کنند اما زمانی که کاری را انجام می‌دهیم تا به سرانجام برسد مورد بازخواست قرار می گیریم.

وی ادامه داد: تعدادی از مدیران کوچک فکر جلوی پیشرفت پروژه تله‌کابین را که ۲۰ سال است حسرت مردم شده، می گیرند، البته اگر ایرادات خیرخواهانه باشد مشکلی ندارد.

شهردار کرمانشاه در خصوص پروژه چم بشیر گفت: رسیدگی به این حریم بر عهده امور آب است و ما به دنبال این هستیم که در این دریاچه تفریحات آبی خوبی را راه اندازی کنیم.

طلوعی ادامه داد: در حال حاضر آب طاقبستان به رودخانه قره‌سو سرازیر می‌شود و از بین می‌رود این در حالی است که اگر این آب در هر جای دنیا باشد چنان آبادانی از آن درست می کنند که نظیر نداشته باشد البته ما طرح‌هایی را برای آبادانی این قسمت در نظر داریم و فقط به دنبال سرمایه گذار هستیم.

شهردار کرمانشاه در خصوص ساماندهی دستفروشان گفت: در حال حاضر یکسری مشکلات اقتصادی در کشور وجود دارد و همین امر سبب شده تا کمی از قانون عقب نشینی کنیم و به دست فروشانی که از این راه امرار معاش می کنند اجازه دادیم تا در ساعات خاصی به کسب و کار مشغول شوند.

وی همچنین با اشاره به فرسوده بودن حمل و نقل عمومی و ناوگان جمع آوری زباله ها گفت: متاسفانه همه اتوبوس‌های ما فرسوده هستند لذا ما به دنبال این هستیم که ارتباطی را با تهران برقرار کرده تا بتوانیم اتوبوسهایی را به این منظور خریداری کنیم.

طلوعی در بخش دیگری از سخنانش به ارائه پاسخی در خصوص قرار دادن نیوجرسی در مقابل محدوده میراث فرهنگی طاقبستان پرداخت و گفت: ساخت و سازی که در این قسمت انجام شده کاملاً جلوی نمای طاق اصلی را گرفته و مجوزی هم برای این کار ندارند که البته این مربوط به مدیریت میراث قبلی است که بارها تذکر شفاهی در خصوص آن داده بودیم تا متناسب با موضوعات تاریخی سازه انجام دهند نه با شیشه‌ که همخوانی با بحث تاریخی ندارد.

وی اظهار داشت: در این شرایطی که دولت پول ندارد و شهرداری هم وضع مالی مناسبی ندارد و تنها راه آبادانی شهر ورود سرمایه‌گذاران است و می بینیم تمام استان‌های موفق این کار را انجام می‌دهند.

طلوعی خاطرنشان کرد: متاسفانه هنوز نتوانستیم آنطور که شایسته است به مردم خدمت کنیم و حتی نتوانستیم نیازهای کوچک مردم را برآورده کنیم اما هرچه داشتیم در طبق اخلاص گذاشتیم تا بتوانیم پیشرفت و آبادانی را در شهر ایجاد کنیم.

وی افزود: اجازه نمی دهم یک ریال از بیت المال حیف و میل شود و سعی می‌کنم همه پروژه ها را به سرانجام برسانم.
, مرصاد,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,


 

,
,

افتتاح اولین پارک بانوان کرمانشاه در سال آینده

, افتتاح اولین پارک بانوان کرمانشاه در سال آینده, افتتاح اولین پارک بانوان کرمانشاه در سال آینده,

حمید اعتصام فر به تشریح عملکرد حوزه عمرانی در شهرداری از سال ۹۷ تا کنون پرداخت و اظهار داشت: در حوزه آسفالت در زمستان ۹۷ حدود ۱۰ هزار تن، در سال ۹۸ این میزان ۱۰۲ هزار تن و در سال ۹۹ تا کنون ۱۰۵ هزار تن و در مجموع ۲۱۷ هزار تن روکش آسفالت انجام شده است.

,

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه افزود: شهرداری به دو روش لکه گیری مکانیزه و دستی، کار آسفالت و لکه گیری معابر عمومی را انجام داده است.

,

وی خاطر نشان کرد: تقاطع امام حسین(ع) در دی ماه ۹۷ فقط ۶۰ درصد پیشرفت داشت که با پیگیریهای انجام شده در مرداد ۹۸ به بهره برداری رسید و توانستیم زیبا سازی و نورپردازی را نیز در این پروژه به نحو احسن انجام دهیم.

,

اعتصام فر گفت: تقاطع شهید سلیمانی نیز در دی ماه ۹۷ تنها ۲۰درصد پیشرفت داشت و الان با تلاش ها و پیگیری های شهردار کرمانشاه این پروژه ۹۰ درصد پیشرفت دارد و در صورت مساعد بودن شرایط جوی برای نوروز ۱۴۰۰ افتتاح خواهد شد.

,

وی در خصوص تقاطع سپاه نیز گفت: در حال حاضر شمع های این تقاطع انجام شده و تا شهریور ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

,

اعتصام فر ادامه داد: پروژه های وکیل آقا و تعریض پل قره سو نیز در حال مطالعات مهندسی است و در سه ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

,

وی در خصوص پروژه معبر دسترسی کیهانشهر به بزرگراه امام(ره) نیز بیان داشت: طول کلی پروژه ۳.۵ کیلومتر و عرض مسیر ۷۰ متر است که این عرض شامل دو باند رفت و برگشت است و در حال حاضر عملیات خاکی آن پایان یافته و زیرسازی در حال انجام است و در سه ماهه اول ۱۴۰۰ به بهره برداری خواهد رسید.

,

معاون عمرانی شهرداری کرمانشاه  اظهار داشت: در مجموع طی ۲ سال گذشته ۱۱۳ هزار و ۹۱۰ متر مربع پیاده راه سازی، ۱۲۵ هزار و ۶۸۳متر جدول گذاری، ۱۱ هزار و ۸۰۴ متر نهر هدایت آب سطحی و ۳۸۴۰ متر لوله گذاری برای آبهای سطحی در معابر ۸ گانه شهرداری انجام شده است.

,

وی خاطر نشان کرد: مراحل آماده سازی پارک بانوان نیز در حال انجام است و تا سال آینده اولین پارک بانوان کرمانشاه افتتاح خواهد شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه