اخبار داغ

همسر یکی از داوران به خاطر جو بدِ موجود او را از قضاوت منع کرده

سهرابی: آقایان کارتان را بکنید و مثل مرد مسولیت نتایج تان را برعهده بگیرید

سهرابی: آقایان کارتان را بکنید و مثل مرد مسولیت نتایج تان را برعهده بگیرید
رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال گفت: با این جوی که علیه داوری راه انداخته شده کار قضاوت بازی ها سخت تر از قبل خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا سهرابی رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال عنوان کرد: داوران قشر تلاشگر و سالم جامعه فوتبال هستند که متاسفانه در طول تاریخ و در بزنگاه های حساس نمونه های زیادی از بی انصافی نسبت به آنها دیده شده است. این موضوع ریشه در تاریخ دارد و در خاطرات پیشکسوتان ورزش نقل قول های فراوانی در این باره دیده می‌شود. وقتی خبر نامزدی 4 داور شایسته ایرانی در جام جهانی فوتسال مطرح می شود، کسی توجه نمی‌کند. کسی صحبت از کاندیداتورى مهسا قربانى و انسیه خباز مافى نژاد برای جام جهانی فوتبال بانوان نمی کند و حضور موفقیت آمیز داوران ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا را نمی‌بیننند اما هر اشتباهی زیر ذره بین می‌رود و بعد تفسیر می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: هر چند مشی فدراسیون به صورت کلی دوری از هرگونه ورود به مباحث و فضاسازی‌های اینچنینی است اما مسولیت من در دپارتمان داوری فدراسیون می‌طلبد بر اساس وظایف ذاتی‌ام از حقوق این عزیزان دفاع کنم. هرچند ارکان قضایی فدراسیون هم مطابق کدهای فیفا در این زمینه اقدامات منطبق با قوانین را انجام می‌دهند اما واقعیت این است که در هفته‌های اخیر و به ویژه در یکی از برنامه‌های شبکه سه موارد عجیبی طرح شد که تکدر خاطر داوران فوتبال ما را فراهم کرد.

,

سهرابی افزود: وقتی یک تیم برنده می‌شود، همه هنر آن به مربی و بازیکن برمی‌گردد اما وقتی شکستی رخ می‌دهد از داور و مدیر همه زیر سوال می‌روند و مورد تهمت قرار می‌گیرند. اخیرا هم باب شده که مباحث را خلط می‌کنند و آسمان به ریسمان می‌بافند که فلان چینش به دلیل فلان موضوع بوده است. این افکار توهمی به فوتبال ما کمک نمی‌کند. کارتان را بکنید و مثل مرد مسولیت نتایج تان را برعهده بگیرید.

,

وی ادامه داد: من به عنوان عضو کوچکی از جامعه داوری از ارکان قضایی فدراسیون می‌خواهم نسبت به افرادی که با ایراد تهمت و افترا به قشر زحمتکش داوری و حیثیت آنان لطمه وارد می‌کنند برخورد جدی کند. چه کسی پاسخگوی بغض و اشک آن داور سرشناس و ارزنده فوتبال کشورمان است که تا ساعت 3 بامداد امروز با من تلفنی حرف می زد. چه کسی می‌خواهد پاسخ همسر دیگر داور را بدهد که تماس داشت و می‌گفت همسرش را از قضاوت منع کرده است. آقایان بس کنید! از خدا بترسید. در فینال لیگ قهرمانان آسیا هم با وجود کمک داور ویدیویی اشتباه داشتیم و در سطح اروپا و در بالاترین مسابقات هم اشتباهات داوری وجود دارد و کسی نمی‌تواند منکر آن شود اما اینکه آن را به برخی مباحث حاشیه ای نسبت داد، مایه تاسف است.

,

سهرابی خاطرنشان کرد: با این جوی که علیه داوری راه انداخته شده کار قضاوت بازی‌ها سخت‌تر از قبل هم خواهد شد. اساسا بهره مندی از کمک داور ویدیویی به دلیل اشتباهات داوری بوده و در حال حاضر در کشورهای صاحب فوتبال با کمک این تکنولوژی اشتباهات داوری تصحیح و باعث تغییر در نتایج می‌شود؛ بنابراین اشتباهات داور اجتناب ناپذیر بوده و عمدی در کار نیست. از سوی دیگر شکی نیست که در این مسیر افرادی آب در آسیاب می‌ریزند که فوتبال در تنش به کار خود ادامه بدهد و مطالبه خانواده داوران از کمیته اخلاق و کمیته انضباطی فدراسیون این است که در این بحث هم ورود جدی داشته باشند تا با افرادی که این فضاسازی‌ها را انجام می دهند، برخورد جدی انجام شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه