اخبار داغ

اشتهای سیری ناپذیر بانک شهر به بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان رسید؛

بانکی که دارایی‌های شهرداری تربت حیدریه را همچنان می‌بلعد

بانکی که دارایی‌های شهرداری تربت حیدریه را همچنان می‌بلعد
بلاخره پس از گذشت یک دهه بدهی شهرداری تربت حیدریه به بانک شهر، حالا شهردار از بسیج همگانی مسئولان برای تسویه این بدهی خبر داد و گفت: قرار است از مجموع ۱۷۶ میلیارد تومان بدهی تایید شده دستگاه‌های اجرایی به شهرداری این بدهی با بانک شهر تهاتر شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ نرخ بالای سود تسهیلات بانک شهر به شهرداری تربت حیدریه، پیرامون اجرای بافت فرسوده واقع در خیابان آیت الله طالقانی بلای جان مدیریت شهری شده و همان درآمد اندک خود را بابت این سو، مدیریت به بانک شهر پرداخت کند.

یکی از فعالیت های مهم شهرداری ها بخصوص در کلان شهرها و شهرهای با جمعیت متوسط نوسازی و یا بهسازی مناطق فرسوده است، حال آنکه این مناطق در مراکز شهرها واقع شده باشد مدیریت شهری را مجاب می کند تا با ارائه یک برنامه مدون و حساب شده بافت فرسوده را نوسازی کرده و به منبع در آمدی برای شهرداری تبدیل کند.
 
شهر ۱۳۰ هزار نفری تربت حیدریه بعد از مشهد، سبزوار و نیشابور بعنوان چهارمین شهر بزرگ خراسان رضوی به لحاظ وسعت و جمعیت از این قاعده مستثنی نیست و در برخی مناطق شهری با چنین بناهای قدیمی و بافت فرسوده مواجه است و اگر مدیریتی هوشمند و حساب شده برای آن برنامه ریزی می کرد امروز شاهد تغییر مبلمان شهری در تربت حیدریه بودیم.
 
بافت فرسوده  واقع در خیابان آیت الله طالقانی یکی از مناطق قدیمی در محدوده میدان مرکزی واقع شده که طبق مصوبه شورای شهر سوم، عملیات اجرایی پروژه تخریب و نوسازی فاز نخست آن در حدود ۱۰ هکتار با خرید و تملک اراضی در سال ۱۳۸۹ آغاز شد.

برای اجرای این پروژه شورای شهر و شهرداری وقت ۵۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت را از بانک شهر خریداری کرده و پس از طی جلسات مختلف و رایزنی ها انجام گرفته مجدد این ۵۰۰ میلیارد را در بانک سرمایه گذاری کردند و به استناد آن تسهیلات بانکی دریافت کردند.
 
قصه پر قصه بافت فرسوده شهر تربت حیدریه وقتی جالب تر می شود که اعضای شورای سوم بجای مدیریت در اوراق و تسهیلات بانکی و پرداخت بدهی پیرامون اجرای پروژه، به دلیل سوء مدیریت، بدهی بیش از ۲۰۰ میلیارد تومانی را در پایان دوره مدیریت خود برای شهر به ارمغان آوردند.

بلاخره پس از گذشت یک دهه بدهی شهرداری تربت حیدریه به بانک شهر، حالا سعید اکبریان، شهردار این شهر از تهاتر بدهی دستگاههای دولتی به شهرداری با بانک شهر خبر می دهد.

سعید اکبریان سه شنبه شب در نشست خبری با خبرنگار اظهار داشت: هر چند قرار است هفته آینده مذاکراتی در تهران با مسوولان بانک شهر انجام شود، اما تا این لحظه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان به بانک شهر بدهی داریم که قرار است بخشی از آن را با میزان بدهی دستگاه‌های اجرایی تربت‌حیدریه به شهرداری تهاتر کنیم.

شهردار تربت‌ حیدریه میزان بدهی دستگاه‌های دولتی به این نهاد را ۱۷۶ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: البته این تنها رقم تایید شده است و احتمال اینکه این بدهی ها افزایش یابد وجود دارد.

اکبریان در ادامه میزان بدهی تایید شده شهرداری توسط دستگاه قضایی را، ۸۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: عمق فاجعه زمانی بیشتر مشخص می‌شود که دقایقی قبل معارفه من در فرمانداری، تلفنی خبردار شدم یک دستگاه خودروی شهرداری با بیش از ۲ میلیارد تومان بدهی توسط راهنمایی و رانندگی توقیف شده و هر چند بنا ندارم گناه را به گردن فرد خاصی بیاندازم، اما با این شرایط دشوار اقتصادی تاکنون نیمی از بدهی‌های تایید شده را پرداخته‌ایم.

بزرگترین مشکل شهر بی‌اعتمادی مردم به مسوولان است

شهردار تربت حیدریه گفت: از شهریور امسال که سکان شهرداری این شهر را عهده‌دار شدم تا امروز متوجه یک درد شدید در این خطه شده و آن حس بی‌اعتمادی مردم به مسوولان است.

وی تصریح کرد: متاسفانه زمانی که با شهروندان در محله‌های مختلف وارد مذاکره می‌شویم، از گوشی‌های تلفن همراه خود تصاویری را نشان می‌دهند که گواه حقانیت ادعای مردم است و البته بنای من آن نیست گناه این بی‌اعتمادی را به گردن فرد یا دستگاه خاصی بیاندازم.

شهردار تربت‌ حیدریه به دفاع از عملکرد خود در موضوع آسفالت شهری پرداخت و اظهار کرد: در حالی که ظرف سال‌های۹۷ تا ۹۸ میزان جدول گذاری معابر فقط ۳ هزار و ۱۸۰ متر بود، اما این رقم را امسال به هشت هزار متر رساندیم که البته تعهد کامل پروژه تا پایان سال ۱۱ هزار متر است.

وی گفت: در طول سال‌های ۹۷ تا ۹۸ میزان آسفالت انجام شده تنها ۲۷ هزار مترمربع بود، در حالی که این رقم در سال جاری به ۷۶ هزار و ۵۰۰ مترمربع رسید.

اکبریان بیان کرد: این عملیات مشارکتی و سهم شهروندان ۳۳ درصد بوده، اما در شرایط دشوار اقتصادی کنونی شهروندان در عمل تنها ۲۰ درصد هزینه‌ها را پرداختند.

شهردار تربت حیدریه از ارایه برنامه عملیاتی و راهبردی پنج ساله شهرداری به شورا خبر داد و افزود: این برنامه راهبردی برای نخستین بار در شش سرفصل و با هدف تامین بودجه شهرداری به شورا ارایه می شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, بزرگترین مشکل شهر بی‌اعتمادی مردم به مسوولان است, بزرگترین مشکل شهر بی‌اعتمادی مردم به مسوولان است,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه