اخبار داغ

بلومبرگ گزارش داد؛

آمریکا مدعی توقیف یک محموله نفتی ایران با پرچم لیبریا شد

آمریکا مدعی توقیف یک محموله نفتی ایران با پرچم لیبریا شد
آمریکا تلاش می‌کند محموله نفتکش آچیلس را که ادعا کرده است متعلق به ایران است توقیف کند. دستور توقیف این محموله در دوره ریاست‌جمهوری ترامپ صادر شده است.
[
به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از منابع آمریکایی در نشریه بلومبرگ این محموله نفتی پس از این که وزارت دادگستری آمریکا فرمان توقیف آن را صادر کرد، کشتی آکیلیاس با پرچم لیبریا توقیف و به سمت آمریکا در حرکت است.
, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
این دستور پیش از روی کار آمدن جو بایدن، رییس جمهور جدید آمریکا در ۲۰ ژانویه صادر شد. واشنگتن در دوران ترامپ، تحریمها علیه فروش نفت ایران را تشدید کرد.
,
 
,
شرکت (کپیتال شیپ منیجمنت)، مالک یونانی آکیلیاس به مقامات آمریکایی درباره این که ابتدا تصور می‌شد این محموله متعلق به عراق است اما پس از بررسی اعلام کرده است احتمالا محموله این کشتی متعلق به ایران است، این کشتی کاملا پر بوده و حامل بیش از دو میلیون بشکه نفت خام است.
,
 
,
کشتی آکیلیاس که از نوع VLCC است، محموله نفتی را از کشتی دیگری در بندر فجیریه امارات متحده عربی در نوامبر دریافت کرده است. طبق اسناد کشتیرانی، قرار بود آکیلیاس به سمت مسقط، پایتخت عمان حرکت کند. طبق آمار گردآوری شده از سوی بلومبرگ، سیستم ردیابی این کشتی از اول تا ۱۳ ژانویه که نزدیک آفریقای جنوبی حرکت می کرد، خاموش بود. این کشتی اکنون در حال عبور از جنوب اقیانوس آتلانتیک است.
,
 
,
بر اساس گزارش این منبع، آمریکا پیش از این هم تلاش کرده بود نفت ایرانی را توقیف کند و سال گذشته کشتیهایی را رهگیری کرده بود که مدعی بود حامل بنزین ایران به مقصد ونزوئلا هستند.
,
 
,
پایان پیام/
,
 
,
رضا نجف آبادی
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه