اخبار داغ

رئیس اتحادیه فروشندگان گوشت قرمز مرکز مازندران:

گرانی به گوشت قرمز رسید/ قاچاق و گرانی نهاده‌ها متهمان ردیف اول!

گرانی به گوشت قرمز رسید/ قاچاق و گرانی نهاده‌ها متهمان ردیف اول!
رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز مرکز مازندران از افزایش ۱۰ درصدی گوشت قرمز در بازار خبر داد و گفت: قیمت هر کیلو گوشت گوسفندی در بازار بین ۱۳۰ تا ۱۴۰ هزار تومان است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدکاظم اصغرنژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ درباره آخرین تغییرات قیمتی گوشت گاوی و گوسفندی، اظهار کرد: طی هفته اخیر قیمت انواع گوشت قرمز، افزایشی 10 درصدی داشته است.

وی افزود: این افزایش قیمت عمدتا به دلیل ادامه قاچاق دام و کمبود و گرانی نهاده‌های دامی در بازار است.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز مرکز مازندران، خاطرنشان کرد: در حال حاضر هر کیلو گوشت گوسفندی در بازار بین 130 تا 140 هزار تومان به مشتریان عرضه می‌شود.

اصغرنژاد ادامه داد: هر کیلو گوشت گوساله در بازار بین 110 تا 115 هزار تومان و گوشت گاوی بین 90 تا 100 هزار تومان در مراکز عرضه به فروش می‌رسد.

وی با بیان اینکه کماکان قاچاق دام سبک و سنگین به کشورهای همسایه ادامه دارد؛ اعلام کرد: از سوی دیگر گرانی نهاده‌های دامی موجب کم رغبتی دامداران به پرورش دام شده است و پیش‌بینی می‌شود در صورت تداوم این منوال، شاهد تعطیلی برخی از دامداری‌ها در آینده‌ای نزدیک باشیم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز مرکز مازندران، عنوان کرد: با روند صعودی حال حاضر قیمت گوشت قرمز، برخی از دامداری‌های بزرگ از عرضه دام امتناع می‌کنند و منتظر گران‌تر شدن قیمت‌ها در بازار هستند که این مسئله در دراز مدت با برهم زدن تعادل میان عرضه و تقاضا موجب موج جدیدی از افزایش قیمت نیز خواهد شد.

اصغرنژاد متذکر شد: البته در برخی از ایام سال، بعضی از استان‌ها نیز مجوز لازم برای خروج دام به سایر استان‌های کشور داده نمی‌شود که این مسئله نیز به خودی خود، موجب کمبود عرضه و طبیعتا افزایش قیمت می‌شود.

وی گفت: تمام عوامل ذکر شده مزید بر علت می‌شود تا قیمت‌ها دچار نوسانات شود و نباید فراموش کنمی که عموما در این موسم از سال، همواره با افزایش تقاضا روبرو هستیم.

رئیس اتحادیه صنف فروشندگان گوشت قرمز مرکز مازندران، اذعان کرد: بیش از 80 تا 90 درصد از گوشت دام سبک مورد نیاز استان از سایر استان‌های کشور تامین می‌شود و هر ساله در زمستان با مشکل کمبود گوشت سبک و افزایش قیمت مواجه می‌شویم.

اصغرنژاد یادآور شد: در تامین گوشت دام سنگین در درون استان خودکفا هستیم اما درصد کمی نیز از استان‌های همجوار به بازار استان تزریق می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه