اخبار داغ

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی:

متخلفان در برابر قوه قضائیه مصونیت ندارند/ اصلاح‌طلبان از تخلف هم‌حزبی‌های خود حمایت می‌کنند

متخلفان در برابر قوه قضائیه مصونیت ندارند/ اصلاح‌طلبان از تخلف هم‌حزبی‌های خود حمایت می‌کنند
حمیدرضا ترقی با بیان اینکه هیچ فردی در برابر تخلفاتی که انجام می‌دهد مصونیت ندارد، گفت: برخورد جدی قوه قضاییه با متخلفان می‌تواند موجب تقویت موج بازدارندگی از فساد شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به صدور حکم برادر معاون اول رئیس جمهور گفت: مبارزه با فساد به وسیله کسانی امکان پذیر است که این افراد هیچ آلودگی به فساد نداشته باشند و نسبت به نزدیکان خود بتوانند برخورد جدی در زمینه فساد انجام دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی ادامه داد: کسانی که نسبت به همفکران، هم حزبی ها و کسانی که ارتباط تشکیلاتی با آنها دارند، اغماض می کنند سعی می کنند تا فساد آنان را بپوشانند و آن را علنی نکنند و البته بعضا از این رویکرد حمایت و دفاع می کنند، اینها نمی توانند ادعای مبارزه با فساد را داشته باشند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: متأسفانه در جریان اصلاح طلب کشور شاهد بودیم که از زمان کارگزاران که فساد کرباسچی در شهرداری مطرح و این مسئله به دادگاه و قوه قضائیه کشیده شد، این اقدام را نه تنها محکوم نکردند بلکه این جریان از عناصر خود حمایت کردند.

,

وی گفت: در طول سال های گذشته شاهد هستیم که اصلاح طلبان نسبت به هیچ یک از مهره های خود که دچار فساد و اسیر قوه قضائیه و عدالت شده‌اند، تبری نجسته و نسبت به آنها موضع حمایتی داشته اند؛ حتی فردی از این جریان که همسر خود را به قتل می رساند، هیچ موضع نفی‌کننده‌ای از سوی اصلاح طلبان را در این خصوص مشاهده نمی کنیم.

,

ترقی با تأکید بر اینکه عناصری که به دلیل فساد اقتصادی دستگیر شده‌اند بسیار زیاد هستند و رکورد بالایی در این زمینه شکسته شده است، ابراز کرد: در این شرایط این مسئله از دو حالت خارج نیست؛ اینکه دستگاه قضایی با جدیت ورود و عناصر را شناسایی کرده و با آنها برخورد می‌کند و یا آنکه دولت در این رابطه وارد عمل شده و تشخیص داده که آن افراد مفسد هستند.

,

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به دفاع دولت در ارتباط با دستگیری مسئول سازمان خصوصی سازی و یا افراد دیگر تصریح کرد: دولت مقاومت قابل توجهی در برابر برخورد قضائی در این زمینه داشته است و به جای آنکه در راستای مبارزه با مفاسد اقتصادی همراهی کند از خود مقاومت نشان داده است. این کار، مبارزه با فساد را در کشور طولانی می‌کند و موجب می‌شود که اعتماد مردم نسبت به دستگاه اجرایی به حداقل برسد و این کاهش اعتماد به سرمایه اجتماعی آسیب می‌زند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه قوه قضائیه در امور مبارزه با فساد مصمم است، گفت: حال که دولتمردان همکاری و همیاری لازم را در مقابله با فساد انجام نمی‌دهند و در اجرای این مسئله کوتاهی و تعلل می کنند، قوه قضائیه وارد عمل شده است.

,

وی با بیان اینکه با اختیاراتی که قوه قضائیه در حال حاضر به کار گرفته است، هیچ فردی در برابر تخلفاتی که انجام می دهد مصونیت ندارد، خاطر نشان کرد: برخورد دستگاه قضائی بدون استثنا با مهره های ریز و درشت صورت می گیرد و قطعا اگر قوه قضائیه بتواند با مهره های درشت برخورد جدی کند، دیگران هم مراقب اعمال خود خواهند بود و این مسئله نقش بازدارندگی در برابر هرگونه فسادی ایجاد می‌کند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه