اخبار داغ

پارک حاشیه‌ای هوشمند اثر برگزیده «خشت طلایی» شد

پارک حاشیه‌ای هوشمند اثر برگزیده «خشت طلایی» شد
پروژه‌ مدیریت مکانیزه فضاهای پارک حاشیه‌ای به عنوان اثر برگزیده پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی در بخش نوآوری، فناوری و شهر هوشمند معرفی شد و سازمان فاوای شهرداری تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک به طور مشترک مورد تقدیر قرار گرفتند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران، مراسم پنجمین دوره جایزه جهانی خشت طلایی با حضور شهردار تهران، رییس شورای شهر تهران، سخنگوی دولت، سخنگوی وزارت امور خارجه و جمعی دیگر از مدیران کشور روز سه شنبه ۷ بهمن ماه در برج میلاد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


در این مراسم، برندگان بخش‌های مختلف این جشنواره معرفی و تجلیل شدند و پروژه پارک حاشیه‌ای که با همکاری سازمان فاوای شهرداری تهران و معاونت حمل و نقل و ترافیک در منطقه ۲ تهران اجرا شده بود، در بخش نوآوری، فناوری و شهر هوشمند رتبه دوم را کسب کرد و دست اندرکاران این پروژه مورد تجلیل واقع شدند.

,
,


در این مراسم از برترین طرح‌ها در زمینه هوشمندسازی، معماری و شهرسازی، حمل و نقل، توسعه پایدار، مشارکت شهروندان، اقتصاد شهری و حکمرانی محلی تقدیر شد.

,
,


گفتنی است طرح پارک حاشیه‌ای هوشمند یکی از پروژه‌های اصلی برنامه تهران هوشمند است که به صورت پایلوت، از آذرماه ۹۷ در منطقه ۲ تهران آغاز شده و از تابستان ۹۸ به بهره‌برداری رسیده و گامی بلند است که مجموعه فضاهای پارک حاشیه‌ای این منطقه را به حدود ۱۲ هزار فضا می‌رساند.

,
,


با این خدمت شهروندان تهرانی در منطقه ۲ می‌توانند جای پــارک خودرو را در معابر مشخص رصد کنند و پس از آن به صورت هوشمند توسط خودروهای مجهز پلاک‌خوانی صورت می گیرد و هزینه پارک که نیم‌ساعت اول آن و همچنین روزهای تعطیل رایگان است در سامانه تهران من محاسبه و قابل پرداخت است.

,
,


برنامه شهرداری تهران برای پهنه‌ی مرکزی شهر که شامل مناطق ۵، ۶، ۱۱ و ۱۲ شهری می‌شود، ایجاد ۳۷ هزار فضای پارک حاشیه‌ای هوشمند است که برای سراسر تهران به ۱۵۰ تا ۱۸۰ هزار فضای پارکینگ حاشیه‌ای خواهد رسید.

,
,


این فضاها هم در سامانه و هم اپلیکیشن تهران من در سه رنگ سبز (به‌معنای دارای فضای کافی و مناسب برای پارک)، نارنجی (به‌معنای فضای کم برای پارک خودرو) و قرمز (به‌معنای نداشتن فضا برای پارک خودرو) نشان داده می‌شوند و شهروندان به آسانی می توانند تراکم حجم فضای پر شده و یا خالی جای پارک در معابر را رصد کنند.

,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه