اخبار داغ

اجرای طرح کاداستر موجب کاهش شدید تعرض به اراضی ملی می شود

اجرای طرح کاداستر موجب کاهش شدید تعرض به اراضی ملی می شود
سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در حاشیه سی و نهمین جلسه کارگروه مشترک رفع موانع تثبیت مالکیت دولت در اراضی ملی و دولتی استان تهران که در محل اداره کل ثبت اسناد و املاک استان تهران برگزار شد گفت: اجرای طرح کاداستر طرحی جامع و بسیار مهم است و با اجرای آن تعرض به اراضی ملی به شدت کاهش می یابد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران، علیرضا عندلیبی با بیان این مطلب افزود: عرصه هائی که زیر پوشش طرح کاداستر قرار می گیرند در سامانه کاداستر ثبت اسناد بارگذاری شده و بدینوسیله علاوه بر تشخیص سریع و با دقت بالای مرز بین اراضی ملی و مستثنیات، این اقدام گامی مهم برای پیشگیری از وقوع پدیده زمین خواری و هرگونه سوء استفاده احتمالی از عرصه های ملی به شمار می آید.

وی سرعت اجرای طرح کاداستر و صدور اسناد تک برگ برای اراضی ملی در سطح استان تهران را مناسب ارزیابی کرد و در همین ارتباط اظهار داشت: خوشبختانه با تعامل و همکاری خوبی که فی مابین ادارات ثبت و منابع طبیعی وجود دارد، اجرای این طرح از سرعت مناسبی در سطح استان تهران برخوردار است که پیش بینی می شود تا پایان سال جاری کاداستری شدن عرصه های ملی و صدور اسناد تک برگ به 500 هزار هکتار برسد.

این مقام مسئول ادامه داد: اجرای طرح کاداستر یکی از اقدامات جهشی سال جاری در قالب طرح 9 در 99 است که به عنوان یکی از برنامه های اولویت دار در دستور کار جدی این اداره کل قرار دارد.

عندلیبی تصریح کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون برای 258 هزار و 500 هکتار از عرصه های ملی استان تهران اسناد تک برگ کاداستری صادر شده است.

گفتنی است در این جلسه علاوه بر حضور مدیران کل منابع طبیعی و ثبت اسناد استان تهران و دیگر اعضاء کارگروه، مسئولان ادارات منابع طبیعی و ثبت اسناد شهرستان های تهران، شمیرانات، دماوند و ری نیز حضور داشتند و برخی از پلاک های ثبتی این شهرستان ها مورد پیگیری و بررسی قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه