اخبار داغ

پیگیری سوژه مردمی؛

گلایه اهالی سجادشهر بیرجند از کاهش عرض کوچه

گلایه اهالی سجادشهر بیرجند از کاهش عرض کوچه
اهالی کوچه گلستان۲ در محله سجادشهر بیرجند از وضعیت خاکی و کاهش عرض کوچه برای آسفالت گلایه دارند و خواستار پیگیری این موضوع شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، اهالی کوچه گلستان۲ در محله سجادشهر بیرجند از وضعیت خاکی و کاهش عرض کوچه برای آسفالت گلایه دارند و خواستار پیگیری این موضوع شدند.

یکی از شهروندانی که در این محله زندگی می‌کند در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: حدود ۲۰ سال گذشته اهالی این محله مجوز ساخت‌وساز از شهرداری گرفته‌اند.

وی افزود: آن زمان عرض کوچه برای آسفالت ۱۶ متر در نظر گرفته شده بود و شهرداری از برخی از مالکان هزینه آسفالت را دریافت کرده است.

این شهروند بیان کرد: پروانه ساخت مسکن بر اساس ۱۶ متر عرض کوچه صادر شده است.

وی عنوان کرد: علی‌رغم این‌که پروانه ساخت و پایان کار بر اساس مجوز ابتدای کار صادر شده است اما در حال حاضر که قرار است کوچه آسفالت شود عرض را از ۱۶ متر به ۶ متر کاهش داده‌اند.

این شهروند تصریح کرد: اکنون چند نفر اراضی خانم شیبانی را خریداری کرده‌اند و به دلیل اینکه خانه‌های این محدوده مرغوبیت پیدا کند عرض کوچه‌ها را ۱۲ تا ۱۴ متر در نظر گرفته‌اند.

وی اظهار کرد: حدود یک سال قبل از ثبت اسناد آمدند و عرض کوچه‌های محله‌ای که چند سال است مردم در خانه‌ها زندگی می‌کنند را ۱۲ متر اعلام کردند و آن موقع مالکان همه سکوت کرده و چیزی نگفتند. اکنون شهرداری حدود یک ماه قبل به این محله آمده و بدون این‌که اهالی مطلع شوند، کار میخ‌کوبی را انجام داده‌اند و عرض کوچه را به ۶ متر کاهش داده‌اند.

این شهروند افزود: اگر زمانی آتش‌سوزی روی دهد آیا در کوچه ۶ متری ماشین آتش‌نشانی می‌تواند وارد کوچه شود؟ اگر بیماری نیاز به اورژانس داشته باشد چگونه آمبولانس وارد کوچه شود؟

وی گفت: با این عرض کم همسایه‌ها نمی‌توانند وسیله شخصی خود را داخل خانه ببرند.

این شهروند با بیان این‌که برای این محله نقشه هوایی تهیه شده و کارشناسی شده است، بیان کرد: اکنون چند نفر سرمایه‌دار و دارای نفوذ آمده و زمین‌های مردم را خریداری کرده و باغ مردم را تخریب کرده و آجرها را به داخل زمین خود می‌برند با این توجیه که زمین‌ها را خریده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

وی خاطرنشان کرد: از وسط کوچه لوله آب و گاز عبور کرده است.

این شهروند با اشاره به چهار باغ که در نزدیکی این محله است، گفت: درختان این باغ‌ها را خشک کرده و تمام این باغ‌ها را تبدیل به زمین مسکونی کرده‌اند.

وی عنوان کرد: طبق نامه شهرداری در سال ۱۳۸۸ در بحث یکپارچه‌سازی عرض تمام کوچه‌ها ۱۲ تا ۱۶ متر در نظر گرفته شده است.

این شهروند عنوان کرد: ارتفاع ساختمان‌های ساخته شده ۱۲ متر است و عرض کوچه نیز باید ۱۲ متر باشد در غیر این صورت شهرداری پروانه صادر نمی‌کند.

وی عنوان کرد: حتی در نامه شرکت گاز که در سال ۱۳۸۸ به شهرداری برای اطلاع از عرض کوچه‌ها جهت گازرسانی ارسال شده، شهرداری عرض کوچه‌ها را طبق نقشه‌ای ۱۲ متر اعلام کرده است.

یکی دیگر از اهالی این محله نیز در گفت‌و‌گو با خاورستان، اظهار کرد: با توجه به قدمت این محله و ساخت‌وسازی که از گذشته در این منطقه انجام شده اما اکنون برای آسفالت کوچه‌ها عده‌ای قصد دارند با کاهش عرض کوچه اراضی خود را افزایش دهند.

وی افزود: کوچه‌هایی که جدید احداث می‌کنند عرض همه را ۱۲ متر در نظر گرفته‌اند اما برای آسفالت کوچه‌های قدیمی می‌خواهند عرض را به ۶ متر کاهش دهند.

این شهروند عنوان کرد: برای پیگیری مشکل چندین نوبت از شورای شهر و شهرداری پیگیر موضوع شده‌ایم اما نتیجه‌ای نداشته اما افرادی که اراضی را جدید خریداری کرده‌اند در حال انجام زیرسازی هستند.

وی اظهار کرد: برای پیگیری از قوه قضائیه درخواست کمک کرده‌ایم.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

, ,

حمید فخیم‌زاده معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند در این خصوص در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: برای دو تا از معابر که طرح تفصیلی نداشته است بحث کاهش عرض معابر مطرح است.

,

وی افزود: طرح تفصیلی در آن محدوده تهیه شده که به تایید محدوده استانی و شورای شهر نیز رسیده است.

,

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند عنوان کرد: تغییر کاربری از باغ و باغچه به محدوده دولتی نیز جزو طرح است.

,

فخیم‌زاده عنوان کرد: وقتی طرح جایگزین می‌شود متولی‌اش راه و شهرسازی است.

,

وی در خصوص دغدغه مردم برای معابری که کاهش عرض دارد، اظهار کرد: دغدغه‌ای در این خصوص نیاز نیست چراکه یکی از معابر واقع روی دوش فضای سبز است و در مورد معبر دوم نیز مردم به کاهش عرض اعتراض ندارد بلکه به این موضوع اعتراض دارند که معبر از زمین‌های قدیم و محوطه‌ای که تاکنون در اختیار آن‌ها بوده رد می‌شود.

,

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند گفت: افرادی که به عنوان مالک و عمده مالک طرح را تهیه کرده‌‌اند گفته‌اند رضایت افرادی که در این محله دغدغه دارند را جلب خواهند کرد و اگر رضایت مردم معترض جلب نشود شهرداری از فعالیت مالکانی که جدیدا زمین خریداری کرده‌اند جلوگیری خواهد کرد.

,

فخیم‌زاده عنوان کرد: افرادی که از گذشته در این محله خانه دارند، خانه‌هایشان دارای سند شش دانگ بوده و زمین‌ها و محوطه مشاع است و کسی نمی‌تواند ادعا کند که محوطه متعلق به او است؛ تاکنون محوطه در تصرف اهالی بوده است.

,

وی خاطرنشان کرد: تنها اتفاقی که قرار است در این طرح بیفتد جابه‌جایی طرح است.

,

معاون شهرسازی و معماری شهرداری بیرجند گفت: طی بازدید میدانی که از محل انجام شد و شرایط برای اهالی توضیح داده شده در حال حاضر دغدغه‌ای از سوی اهالی در این خصوص وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه