اخبار داغ

کارشناس سیاسی:

برخورد قاطع با متخلف باعث سلامت نظام می‌شود/ چه کسانی ارمغان‌آور "زمستان" برای مردم بودند؟

برخورد قاطع با متخلف باعث سلامت نظام می‌شود/ چه کسانی ارمغان‌آور "زمستان" برای مردم بودند؟
مزگی‌نژاد با بیان این‌که برخورد قاطع و محکم با تخلفات باعث می‌شود که آن نظام سالم بماند و به مسیر خودش ادامه دهد، گفت: اگر قوانین قدرت بازدارندگی داشته باشد جامعه ما دچار بحران نخواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی مزگی‌‌نژاد کارشناس سیاسی در گفت‌وگو با خاورستان، در خصوص حکم مهدی جهانگیری در پی قاچاق دلار، اظهار کرد: یکی از کارکردهایی که در هر نظامی وجود دارد رسیدگی به تخلفات است؛ تخلفات مال هر کسی که می‌خواهد باشد چه در سطح جامعه و چه در درون ساختار هر نظامی باید رسیدگی شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

وی افزود: برخورد قاطع و محکم با تخلفات باعث می‌شود که آن نظام سالم بماند و به مسیر خودش ادامه دهد.

,

توصیه مقام معظم رهبری بر مبارزه با فساد و رانت

, توصیه مقام معظم رهبری بر مبارزه با فساد و رانت, توصیه مقام معظم رهبری بر مبارزه با فساد و رانت,

کارشناس سیاسی بیان کرد: مقام معظم رهبری در حکم انتصاب آیت‌الله رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه، توصیه‌هایی را به آیت‌الله رئیسی داشتند و یکی از توصیه‌ها این بود که سعی شود در درون قوه قضائیه با فساد و رانت مبارزه شود چراکه اگر درون قوه آلوده باشد و نتواند خودش، خودش را بسازد طبیعتا در سطح اجتماع نیز نخواهد توانست این کار را انجام دهد.

,

مزگی‌نژاد عنوان کرد: این تبیینی از سخنان مقام معظم رهبری بود که در حکم رئیس قوه قضائیه آمده بود و بنابراین همت شخص آقای رئیسی به عنوان رئیس قوه قضائیه بر این شده که با فساد در سطح جامعه و قوه قضائیه برخورد کند چراکه بعضی از قضات، وکلا و کارمندان شرایطی را ایجاد کردند که باعث ایجاد رانت‌هایی شده و منجر به این شد شفافیتی که باید در نظام جمهوری اسلامی وجود داشته باشد زیر سوال برود، مشکلاتی را برای سطح جامعه و دید مردم به وجود آورد.

,

بررسی مسائل درون قوه قضائیه و سطح جامعه به صورت همزمان

, بررسی مسائل درون قوه قضائیه و سطح جامعه به صورت همزمان, بررسی مسائل درون قوه قضائیه و سطح جامعه به صورت همزمان,

وی خاطرنشان کرد: با ورود آیت الله رئیسی به قوه قضائیه، بررسی مسائل درون قوه و گزارشاتی که جمع‌آوری کردند، ابتدا مسیر را از درون قوه قضائیه بررسی کرده و همزمان در سطح اجتماع نیز بررسی‌ها لازم انجام شد. بنا نبود که رئیس قوه قضائیه چند سال در درون قوه مبارزه و برخورد کند و بعد به سطح اجتماع برود. همزمان در داخل قوه و سطح اجتماع بررسی و برخوردها را آغاز کردند و به پاکسازی بعضی از منافذی که با حیثیت قوه قضائیه و آبروی نظام مشکل داشت، پرداختند.

,

کارشناس سیاسی گفت: در بحث مبارزه با فساد دانه درشت و ریز فرقی ندارد و آنچه مهم است، این‌که بتوانند ساده سازی را در سطح قوه قضائیه و در سطح جامعه انجام دهند که نظام سالم، خوب و شفاف را به دنیا معرفی کنند.

,

مزگی‌نژاد در خصوص حمایت‌های اسحاق جهانگیری از دختر وزیر وقت آموزش و پرورش در مناظره انتخابات سال 1396، اظهار کرد: افراد از وضعیت نزدیکان خود اطلاع دارند یا ندارند؛ اگر اطلاع ندارند نشان از ضعف ساختاری و سیاسی آنها در سطح جامعه است و اگر از فعالیت اطرافیان خود اطلاع دارند این یک نوع تخلف است که باید به آن رسیدگی شود حال هر کسی که می‌خواهد در سطح جامعه و در این شرایط و مسائل باشد.

,

وی عنوان کرد: این‌که در یک جا از یک فرد حمایت کنند و در یک جا از فرد دیگری بنا بر حزب، جریان و گروهی که دارند با او برخورد کنند با اصل عدالت و شفافیت در تناقض است.

,

عدالت خواسته صریح مقام معظم رهبری از قوه قضائیه

, عدالت خواسته صریح مقام معظم رهبری از قوه قضائیه, عدالت خواسته صریح مقام معظم رهبری از قوه قضائیه,

کارشناس سیاسی با بیان این‌که برخوردها شرایط خاص خودش را دارد، اظهار کرد: در حکم رئیس قوه قضائیه که توسط مقام معظم رهبری صادر شده، موضوع عدالت یکی از درخواست‌های صریح و قوی ایشان بود که باید پیگیری شود. لذا شما وقتی که می‌بینید رئیس قوه قضائیه شرایط جامعه را پیگیری و موضوع حقوق عامه را مطرح می‌کنند حاکی از این است که عدالت بنا است در تمام سطح جامعه باشد. هر چند از قبل بوده اما دچار اشکالاتی شده و نیاز به ترمیم دارد.

,

مزگی نژاد افزود: با هر کسی که در سطح جامعه تخلفی انجام دهد باید برخورد شود چه وابسته به مسئولان نظام باشد و چه نباشد، عدالت باید اجرا شود.

,

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری وظیفه پاسداری از تمام نظام را بر عهده دارند، عنوان کرد: آنچه در موضوع ولایت مطلقه فقیه آمده و همچنین در قانون اساسی برای مقام معظم رهبری وظیفه و اختیاراتی مشخص شده است این بوده که وظیفه پاسداری از تمام نظام را بر عهده دارند و هر گروه، جریان و شرایطی که بنا است تخلف کند باید برابر عدالت با وی برخورد شود و تفاوتی نیز در این خصوص وجود ندارد چراکه ما الگویی مانند امام علی(ع) در بحث رعایت عدالت داریم.

,

برگزاری جلساتی که دردی از مردم را دوا نمی‌کند

, برگزاری جلساتی که دردی از مردم را دوا نمی‌کند, برگزاری جلساتی که دردی از مردم را دوا نمی‌کند,

کارشناس سیاسی در خصوص مرقومه مقام معظم رهبری در همایش ملی ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد که در آذرماه سال 1393 مطرح شده، خاطرنشان کرد: برخی از حضرات و آقایان مسئولی که در جای‌های مختلف نظام حضور دارند و فقط به شعار، برگزاری گردهمایی، سخنرانی‌های آنچنانی و ... بسنده کرده و صحبت‌های مطرح شده فقط در همان جلسات می‌ماند و در سطح جامعه به جایی نرسیده و اجرایی نمی‌شود، بیان مقام معظم رهبری حاکی از آن است که برخورد و رسیدگی‌ها آغاز شود و در عمل به مردم نشان دهید که در جامعه ما چه اتفاقی افتاده و خواهد افتاد.

,

مزگی‌نژاد تصریح کرد: این‌که ساعت‌ها یک جلسه برگزار شود و افراد زیادی در جلسه حضور داشته و در نهایت فقط یک گزارش از این جلسه اعلام شود که فلان کارها انجام شده است، دردی از جامعه را دوا نمی‌کند. لذا مقام معظم رهبری در توصیه‌هایی که دارند مربوط به تمامی جلسات است و تنها مختص به این جلسه نبوده و نیست.

,

وی تاکید کرد: اوایل پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری توصیه‌های مختلفی را انجام داده‌اند. در جمهوری اسلامی به تجربه ثابت شده هر جایی که ما صحبت‌های مقام معظم رهبری را گوش کرده و به آن عمل کردیم، نتیجه خوب و مطلوبی از آن منعکس شده و در برابر تمام مشکلات داخلی و خارجی موفق بودیم اما اگر فقط به صحبت‌های مقام معظم رهبری گوش داده و عمل نکردیم نتیجه مطلوبی نگرفته‌ایم و هر جایی که به صحبت‌های مقام معظم رهبری عمل نشده است از دشمنان داخلی و خارجی ضربه خوردیم.

,

کارشناس سیاسی بیان کرد: صحبت‌های مقام معظم رهبری صحبت‌هایی است که دقیقا در راستای سلامتی نظام و مسئولان است اگر اجرا بشود و به نسبت‌های فامیلی افراد متخلف با مسئولان توجه نشود، آنچه که حق است اجرا، با خطا برخورد و برابر قانون حکم اجرا شود، سالم سازی و قدرتمندی نظام محقق خواهد شد. امروز ما در مقابل دشمنان به یک قدرتمندی سالم نیاز داریم تا دشمن نتواند علیه ما توطئه کند.

,

مزگی‌نژاد در مورد فسادهایی که بیت المال را نابود می‌کند، افزود: در این خصوص سه مسئله وجود دارد؛ اگر یک کالایی، ارز، طلا و ... دو نرخی شود قاچاق پیش می آید و این مسئله طبیعی است. اگر تک نرخی شود و نرخ متعادل باشد که ظلمی به مردم نشده و امورات اقتصادی داخل کشور دچار بحران نشود باعث می‌شود جلوی تمام قاچاق‌ها تا حد زیادی گرفته شود.

,

نظارت مهمترین وظیفه هر مدیر

, نظارت مهمترین وظیفه هر مدیر, نظارت مهمترین وظیفه هر مدیر,

وی ادامه داد: موضوع دومی که وجود دارد، نظارت بر کار است. مدیری که برای کاری منصوب شده یکی از وظایفش، نظارت بر زیر مجموعه است که اگر بر زیر مجموعه نظارت نکند با مشکلاتی مواجه خواهد شد و اگر نظارتی در کار نباشد شاهد رانت خواهیم بود؛ رانت‌هایی که با امضاهای طلایی، سفارشات زیرمیزی، صدور مجوزهای خارج از قانون و ... پیش می‌آید لذا نظارت بحث مهمی است که باید به آن توجه شود.

,

کارشناس سیاسی گفت: بحث سومی که وجود دارد ضعف قانون است؛ قانون برای برخورد با تخلفات، حداقل‌ها را در نظر گرفته در حالی که برخوردها باید بازدارنده باشد چراکه در غیر این صورت افرادی که خطا می‌کنند اگر محکوم هم شوند وقتی احکام بازدارنده نباشد، مجدد خطا را تکرار کرده و جریمه‌ها تاثیری ندارد.

,

جریمه‌ها قدرت بازدارندگی داشته باشد

, جریمه‌ها قدرت بازدارندگی داشته باشد, جریمه‌ها قدرت بازدارندگی داشته باشد,

مزگی‌نژاد تصریح کرد: اگر جریمه‌ها قدرت بازدارندگی داشته باشد، می‌توان گفت حکمی که صادر شده اشد مجازات است و فرد متخلف مجدد دنبال خلاف نخواهد رفت و می‌داند که اگر خلافی انجام دهد مجازات سختی خواهد داشت. اگر قوانین قدرت بازدارندگی داشته باشد جامعه ما دچار بحران نخواهد شد و شاهد جامعه خوب، سالم و در شأن جمهوری اسلامی خواهیم بود.

,

چه کسانی "زمستان" را برای مردم ایجاد کردند؟

, چه کسانی "زمستان" را برای مردم ایجاد کردند؟, چه کسانی "زمستان" را برای مردم ایجاد کردند؟,

وی در مورد صحبت چند روز گذشته اسحاق جهانگیری در خصوص این‌که "من روزها و هفته‌های خوشی را برای آینده کشور پیش‌بینی می‌کنم؛ زمستان تمام شد و روسیاهی ماند برای منتقدان دولت"، تاکید کرد: آقای جهانگیری زمستان را با چه دیدگاهی بررسی می‌کند و منظورش از زمستان چیست؟ آیا زمستان طبیعی فصل سال مورد نظر است یا زمستانی که خودشان برای مردم درست کردند؟

,

کارشناس سیاسی با بیان این‌که هفت سال در کشور حکومت کرده و قدرت در دست آنها بوده، گفت: این زمستان را چه کسی برای مردم به وجود آورده و چرا دولتمردان در سال آخری که دولت در حال اتمام است بحث رفتن زمستان و روسیاهی برای منتقدان را مطرح می‌کنند؟

,

مزگی‌نژاد افزود: باید دید منظور دولتمردان از منتقدان کیست؟ آیا کسانی که به میدان آمدند، حقیقت را شفاف کرده و نقاط ضعفشان را به آنها گوشزد کردند، منتقد مسئولان هستند یا دلسوزان نظام؟ یا آنهایی که روی نقطه ضعف مسئولان دست گذاشتند؟ طبیعی است که باید این تعاریف شفاف و مشخص شود.

,

وی با بیان این‌که باید مشخص شود زمستان را چه کسانی به وجود آوردند که اکنون آقای جهانگیری نوید رفتن زمستان را می‌دهد، گفت: با توجه به این‌که در آستانه انتخابات 1400 قرار داریم طبیعی است که این حرف‌ها زده شود.

,

تعارض دولت با بودجه 1400

, تعارض دولت با بودجه 1400, تعارض دولت با بودجه 1400,

کارشناس سیاسی تاکید کرد: نمونه بارزی که در این خصوص وجود دارد تعارض دولت با بودجه 1400 است. بودجه‌ای که طبق بررسی مجلس مشخص شده، بودجه یک کشور اسلامی با توجه به وضعیت مردم نیست. مجلس شورای اسلامی بودجه 1400 را بررسی و اصلاحاتی را مشخص کرده اما این اصلاحات مورد قبول دولت نیست. دولت اگر راست می‌گوید و به فکر مردم است اصلاحات را بپذیرد چراکه اصلاحات مجلس به نفع مردم است و مجلس بنا دارد مردم را از این وضعیت نابسامانی و سیاهی اقتصادی بیرون بکشد دولت نیز اگر مدعی طرفداری از مردم است اصلاحات بودجه 1400 را بپذیرد و اختلاف ایجاد نکند.

,

مزگی‌نژاد عنوان کرد: امیدواریم حرفهای مسئولان به ثمر بنشیند و آخر کارشان که قرار است گزارش کار ارائه دهند مشخص خواهد شد حرف‌هایی که می‌زنند درست است یا نادرست.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه