اخبار داغ

مدیرکل دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مطرح کرد؛

تحویل بیمارستان امام رضا(ع) پس از ساخت مرکز جایگزین/ بهره برداری از مرکز ناباروری تا ۱۵ اسفند

تحویل بیمارستان امام رضا(ع) پس از ساخت مرکز جایگزین/ بهره برداری از مرکز ناباروری تا ۱۵ اسفند
سید احمد هاشمی با بیان اینکه اگر مرکزی جایگزین بیمارستان امام رضا(ع) ساخته شود، مخالفتی با تحویل مکان فعلی وجود ندارد، گفت: در جلسات متعدد مطرح شده که جایگزین این بیمارستان ساخته شود تا عمارت مفخم به صورت کامل در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار بگیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصراترک، سید احمد هاشمی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی پیش از ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه استان اظهار داشت: براساس آخرین آمار ۱۱۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند و یک نفر فوتی و ۲۶ نفر بستری طی ۲۴ ساعت گذشته به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه طی چند روز گذشته تعداد موارد مثبت تست های کرونا افزایش پیدا کرده است، گفت: خیز جدید با افزایش تست های مثبت بالا می رود که به دنبال آن تعداد مراجعه کنندگان سرپایی بیشتر و بعد از آن بستری و آمار فوتی های کرونا افزایش پیدا خواهد کرد.

هاشمی اضافه کرد: طی دو هفته گذشته تست های گرفته شده کمتر از ۱۰ درصد مثبت بوده است که در روزهای اخیر بیش از ۳۰ درصد تست ها مثبت بوده، بنابراین رعایت مسائل بهداشت، باید همچنان ادامه پیدا کند.

این مقام مسئول عنوان داشت: استان خراسان شمالی با کمبود خون و فرآورده های خونی در استان در ایام کرونا مواجه نشده است.

هاشمی در خصوص بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد با بیان اینکه دانشگاه علوم پزشکی با هیچ توسعه ای در سطح استان مخالفت ندارد، اظهار داشت: عمارت مفخم از سال ۸۵ در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار داده شد، که به لحاظ قانونی چون به عنوان میراث فرهنگی ثبت شده است، ساخت و ساز در حریم این ساختمان ممنوع و توسعه بیمارستان را در این قسمت دچار مشکل کرده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان امام رضا (ع) بجنورد وقف درمان است، خاطرنشان کرد: طی جلسات متعدد مطرح شده که جایگزین این بیمارستان ساخته شود تا عمارت مفخم به صورت کامل در اختیار سازمان میراث فرهنگی قرار بگیرد.

هاشمی خاطرنشان کرد: چنانچه بیمارستان جاگزین در شان مردم ساخته شودتا مردم این منطقه دغدغه درمان نداشته باشند، مخالفتی با تخریب بیمارستان قدیمی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: در این خصوص دانشگاه علوم پزشکی در سطح استان اختیاری برای واگذاری ندارد و استاندار طی مکاتباتی که با وزیر بهداشت داشته، تاکنون پاسخی دریافت نشده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصراترک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

,

بهره برداری از مرکز ناباروری استان تا ۱۵ اسفند امسال

, بهره برداری از مرکز ناباروری استان تا ۱۵ اسفند امسال, بهره برداری از مرکز ناباروری استان تا ۱۵ اسفند امسال,

این مقام مسئول در رابطه با مرکز درمان ناباروری استان نیز گفت: در سنوات گذشته تصمیم بر ساخت و اداره این مرکز توسط  بخش غیردانشگاهی بود، اما این اتفاق نیفتاد.

,

وی یادآور شد: در حال حاضر دو طبقه از بیمارستان بنت الهدی در دست آماده سازی است، که تجهیزات و نیروی انسانی تامین شده و تا ۱۵ اسفند سال جاری مرکز ناباروری  آماده ارائه خدمات خواهد بود.

,

هاشمی در رابطه با مجموعه درمانی یکه صعود گفت: برای راه اندازی یک اداره، تعداد پست ها تعیین می شود، اما اعتباری در نظر نگرفته شده است.

,

وی اضافه کرد: در مراکز روستایی براساس جمعیت تحت پوشش روستا به ازای هر نفر، مبلغی در نظر گرفته می شود تا مرکز جامع سلامت روستایی راه اندازی شود.

,


یک میلیارد تومان کسری در پرداخت حقوق پزشکان روستایی

,
, یک میلیارد تومان کسری در پرداخت حقوق پزشکان روستایی, یک میلیارد تومان کسری در پرداخت حقوق پزشکان روستایی,

هاشمی ادامه داد: قطعا با اضافه کردن شیفت در مراکز درمانی روستایی، باید حقوق آنها نیز در نظر گرفته شود، در حالی که در حال حاضر یک میلیارد تومان کسری بودجه در بخش پرداخت حقوق پزشکان روستایی وجود دارد.

,

وی همچنین به راه اندازی بیمارستان راز و جرگلان طی انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم الانبیاء سپاه اشاره کرد و گفت: مطالعات آغاز شده و با ساخت این مرکز درمانی، دغدغه مردم این شهرستان  برای درمان کمتر خواهد شد.

,

وی خاطرنشان کرد: تامین سلامت مردم وظیفه ماست و توقعات باید برآورده شود، اما گاهی اوقات محدودیت ها باید مدنظر واقع شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه