اخبار داغ

رئیس سازمان دامپزشکی:

آنفلوآنزای پرندگان عامل گرانی تخم مرغ نیست/ستاد تنظیم بازار پاسخ دهد

آنفلوآنزای پرندگان عامل گرانی تخم مرغ نیست/ستاد تنظیم بازار پاسخ دهد
رئیس سازمان دامپزشکی با بیان اینکه آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان عامل افزایش قیمت تخم مرغ نیست چرا که هم اکنون ۶۰۰ تن بیش از نیاز کشور تولید می شود، گفت: ستاد تنظیم بازار باید دلیل گرانی تخم مرغ را بگوید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی صفر ماکنعلی رئیس سازمان دامپزشکی کشور امروز در نشست خبری اعلام کرد: ۳۵ کانون آلوده به بیماری ویروس آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در کشور شناسایی و مهار شد و هیچ گونه خسارتی نداشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
ماکنعلی گفت: در حال حاضر تولید تخم مرغ ۶۰۰ تن در روز بیش از نیاز کشور است و این بیماری باعث کاهش تولید تخم مرغ در کشور نشده است.
,
 
,
وی مورد اینکه اگر مازاد تخم مرغ وجود دارد پس چرا قیمت‌ها در بازار افزایشی است، گفت: مسأله قیمت مربوط به مؤلفه‌های اقتصادی است. طبق آمار دقیق ۲۴۰۰ تن نیاز روزانه کشور است در حالی که ۳۰۰۰ تولید می‌شود. بنابراین ۶۰۰تن مازاد تولید وجود دارد.
,
 
,
رئیس سازمان دامپزشکی افزود: در زمینه قیمت باید مسؤولان ستاد تنظیم بازار صحبت کنند، اما زمانی که صادرات با دلار برای تولیدکنندگان ارزشمند است، افزایش قیمت در داخل هم اتفاق می‌افتد.
,
 
,
رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین از افزایش یک میلیون و ۱۰۰ رأسی تعداد گاو در یک سال گذشته و ۱۰ میلیون رأس گوسفند و بز در دو سال گذشته خبر داد.
,
 
,
وی گفت: صادرات تخم مرغ به میزان ۶۵ هزار تن و گوشت مرغ به میزان ۲۵ هزار تن صورت گرفته است.
,
 
,
وی در پاسخ به سؤالی در مورد تکلیف لبنیات سنتی به کجا رسید، بالاخره مردم می‌توانند از این محصولات استفاده کنند و آیا سلامت آنها مورد تأیید دامپزشکی است؟ گفت:‌ در صورتی که این محصولات با تأیید دامپزشکی عرضه شود مشکلی ندارند، اما نواقصی هم در کار ما بوده که باید اینها ساماندهی شوند.
,
 
,
انتهای پیام
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه