اخبار داغ

امام جمعه کهگیلویه مطرح کرد؛

بزرگترین دستاورد‌ انقلاب اسلامی، استقلال و عدم وابستگی است

بزرگترین دستاورد‌ انقلاب اسلامی، استقلال و عدم وابستگی است
حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی با اشاره به اینکه بزرگترین دستاورد‌ انقلاب اسلامی، استقلال و عدم وابستگی است گفت: در رژیم پهلوی جاده آنچنانی وجود نداشته و وجود جاده آسفالت برای مردم کهگیلویه و بویراحمد آرزو بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام والمسلمین علی وحدانی فر در گفتگو با صبح زاگرس به مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در چها دهه اخیر گفت: متاسفانه چیزی را پیدا نمی کنیم که در زمان ستم شاهی رژیم پهلوی و ماقبل آن وجود داشته باشد که بگوییم فلان صنعت و کارخانه درکشور وجود داشت و اکنون بر آن فزوده شده و کار روی آن انجام گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

 امام جمعه کهگیلویه گفت: اصولا هر کشوری نیاز به چند مبحث دارد و اولین مبحثی که ما در رژیم پهلوی نداشتیم و انقلاب اسلامی به ما داد مسئله استقلال بود.

,

وحدانی فر تصریح کرد: یکی از بارزترین صفات رژیم پهلوی وابستگی دولت و کشور به بیگانه ها به ویژه امریکا بود.

,

وی گفت: یکی از اصول مهم قانون اساسی، استقلال حاکمیت و تمامیت ارضی است و می بینیم که ما در رژیم پهلوی یک دولت مستقل و تصمیم گیر و تصمیم ساز نداشتیم.

,

این مسئوول با بیان اینکه وقتی از استقال و مستقل بودن حرف می زنیم باید در حوزه های مختلف بحث شود گفت : آنچنان اوضاع در حوزه های مختلف در رژیم پهلوی بد بود که انتخاب و انتصاب مسئولین که یکی از ابتدایی ترین حق های کشور محسوب میشود توسط انگلستان و امریکا صورت می گرفت.

,

وی تصریح کرد: با توجه به وابستگی هایی که رژیم به خارج داشت ،حتی نخست وزیر کشور را یا سایر مسولین باید با نظر مستقیم غرب انتخاب میکردند که این استقلال سیاسی یک کشور را زیر سوال می برد.

,

وحدانی گفت: شاهان پهلوی با خرید انواع تسلیحات کهنه و بی کیفیت امریکا و انگلستان با گرانترین قیمت به یک وارد کنند ادوات کامل نظامی تبدیل شده بود و در این رابطه تولید خاصی در کشور وجود نداشت.

,

وحدانی فر افزود: در جنگ ۸ ساله دفاع مقدس در مقابل رژیم عراق ما محصولات نظلامی رژیم قبل را داشتیم حتی یک موشک ساده یا کلاشینکوف و سیم خاردار از بعضی کشورها خریداری و وارد میکردیم که این نشان از آن دارد که رژیم قبل وابستگی زیادی داشته است.

,

وی اظهار داشت: خارجی ها در بحث استقلال فرهنگی همه جوره میخواستند فرهنگ غرب را بر ملت اسلامی تحمیل کنند که نمونه اش در قضیه کلاه شاپویی یا کلاه پهلوی مطرح بود و این نشان از آن داشت که متاسفانه در بعد فرهنگی نیز استقلال نداشتیم.

,

این مسئول ابراز داشت: اگر بخواهیم این بحث را به استان تعمیم دهیم که چه داشتیم و چه نداشتیم همین جور سرانگشتی هم که حساب کنیم شاید در استان ۵ کارخانه یا شرکت مهم وجود نداشت.

,

وی گفت: در کهگیلویه مطالعات به ما می گوید مردم در مایحتاج اولیه خود مانده بودند. کارخانه، جاده اسفالته که اینها محورهای توصعه هستند و فرهنگ و امثال آن وجودنداشت.

,

امام جمعه کهگیلویه با اشاره به اینکه در رژیم پهلوی جاده آسفالت برای مردم استان به یک آرزو تبدیل شده بود گفت: تنها جاده اسفالته استان در گچساران بود و ان را  هم انگلیسی ها درست کرده بودند برای تردد خودشان.

,

این مقام مسئوول شهرستانی با بیان انکه امروز اگر توصعه ای و خدماتی هست همه به برکت نظام اسلامی است افزود: ما قبل از نظام اسلامی چیزی به اسم خدمات،توسعه ،صنعت، علم و تکنولوژی نداشتیم. اما امروز مدارس، دانشگاه ها ، حوزه های ما در این رابطه حرف برای گفتن در تمام دنیا دارند.

,

وی گفت: امروز در استان قریب به ۹۳ درصد مردم سواد دارند و در زمان پهلوی این جمعیت زیر 15 درصد بود.

,

وحدانی فرد افزود: امروز به واسطه انقلاب شگرف و عظیم اسلامی که توسط امام راحل به وجود امده است شاهد پیشرفت های بسیار فراوان و پیش از پیش هستیم که همه این ها را مدیون انقلاب شکوه مند اسلامی هستیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه