اخبار داغ

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

۸۰ درصد داروخانه‌های زنجان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند

۸۰ درصد داروخانه‌های زنجان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان زنجان با اشاره به فعالیت حدود 100 داروخانه در استان گفت: طی بازرسی‌های به‌عمل‌آمده بیش از 80 درصد داروخانه‌ها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مریم نوبرانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: بازرسی از داروخانه‌ها در گذشته بیشتر شامل وجود یا عدم وجود داروهای مجاز و همچنین عرضه دارو به قیمت تعیین‌شده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه قیمت داروها توسط شرکت‌ها تعیین می‌شود، خاطرنشان کرد: داروخانه‌ها طبق فاکتور خرید، داروها را به فروش می‌رسانند.

,

نوبرانی افزود: یکی از کارهای معمول معاونت غذا و دارو در خصوص نظارت و بازرسی بر داروخانه‌ها از لحاظ رعایت استانداردها برای نسخه‌پیچی، حضور مسئول فنی در داروخانه و ساخت داروهای ترکیبی بود که همیشه صورت می‌گرفت.

,

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان با اشاره به شیوع ویروس کرونا گفت: داروخانه نیز یکی از مراکز درمانی به شمار می‌آید که رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آن‌ها به‌ویژه برای پرسنل داروخانه مورد تاکید است زیرا پرسنل همواره با افراد بیمار مواجه بوده و رعایت پروتکل‌ها برای خود پرسنل، اهمیت زیادی دارد.

,

وی با بیان اینکه رعایت فاصله اجتماعی، وجود مواد ضدعفونی‌کننده و حضور افراد با ماسک در داروخانه مواردی است که بعد از شیوع کرونا به بازرسی داروخانه‌ها افزوده شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه بیش از 80 درصد داروخانه‌ها پروتکل‌های بهداشتی دوران کرونا را رعایت می‌کنند.

,

نوبرانی با بیان اینکه اگر در مواردی با عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در داروخانه‌ها مواجه شویم، قطعاً تذکرها و برخوردهای لازم صورت می‌پذیرد، اظهار داشت: معاونت غذا و دارو در این خصوص پیشقدم شده و اگر لازم باشد از همکاری سازمان صمت نیز استفاده می‌کنیم.

,

وی یادآور شد: طی این مدت، یک داروخانه به دلیل عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی پلمب شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه