اخبار داغ

نشست کارگروه اشتغال نهاوند با حضور مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید؛

مجوز فعالیت پتروشیمی نهاوند صادر شد/ آمادگی مسئولین برای حمایت‌های مالی از طرح‌های تولیدی و گردشگری در نهاوند

مجوز فعالیت پتروشیمی نهاوند صادر شد/ آمادگی مسئولین برای حمایت‌های مالی از طرح‌های تولیدی و گردشگری در نهاوند
اصغر نورالله زاده در جلسه کارگروه اشتغال نهاوند گفت؛ نهاوند در زمینه گردشگری با داشتن سراب های گیان و گاماسیاب ظرفیت های خوبی دارد که اگر طرحی در زمینه توسعه این مکان ها در شهرستان بود حتما آمادگی ورود در این حوزه داریم و تامین مالی خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، علیرضا شهبازی، نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در کارگروه اشتغال نهاوند که عصر روز گذشته در محل فرمانداری نهاوند برگزار شد گفت: پتروشیمی نهاوند پس از سال ها کش و قوس مجوز فعالیت دریافت کرد و به زودی عملیات اجرایی آن شروع می شود

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

وی افزود: مجتمع پتروشیمی نهاوند با دستور وزیر نفت مجوز گرفت تا به زودی عملیات اجرایی آن شروع بکار کند.

,

شهبازی اظهار کرد: در تلاش هستیم تا صنایع کوچک، مشاغل خانگی و زود بازده با هدف ایجاد اشتغال مورد توجه بیشتر قرار بگیرد.

,

نماینده مردم نهاوند در مجلس تاکید کرد: برخی کارگاه های تولیدی در شهرستان با ظرفیت های تولیدی قابل توجه و اشتغالزایی به ویژه برای زنان سرپرست خانوار نیاز به حمایت ویژه ای دارند تا با دریافت تسهیلات اندک توسعه و اشتغال بیشتری را ایجاد کنند.

,

اصغر نورالله زاده مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید در جلسه کارگروه اشتغال نهاوند گفت؛ نهاوند در زمینه گردشگری با داشتن سراب های گیان و گاماسیاب ظرفیت های خوبی دارد که اگر طرحی در زمینه توسعه این مکان ها در شهرستان بود حتما آمادگی ورود در این حوزه داریم و تامین مالی خواهد شد.

,

وی افزود: در بحث اقامتگاه های بوم گردی و طرح های گردشگری طرح های شهرستان را جمع بندی کنید تا از طرف صندوق به آنها تسهیلات اختصاص یابد.

,

نورالله زاده ادامه داد: در بخش کشاورزی نیز با همکاری استان طرح هایی که در حوزه فرآوری و صنایع تبدیلی کشاورزی است را اعلام کنید تا حمایت شوند؛ تعدادی سردخانه های کوچک مقیاس مثلا در حد ۵۰۰ تن برای چند باغ و کشاورز را صندوق کار آفرینی می تواند تامین مالی کند؛ در بخش صنایع دستی طرح هایی که در این جلسه عنوان شد و مشکل داشتند را با تامین بودجه مشکلاتشان را مرتفع می کنیم.

,

مدیرعامل صندوق کار آفرینی امید گفت: طرح های اشتعال زا در شهرستان را تا پایان بهمن معرفی کنید تا تسهیلات حمایتی بگیرید؛ این حمایت های مالی در حوزه فرش دستباف ، شهرک مبل و منبت هم قابل اجرا است؛ با توجه به موقعیت شهرستان نهاوند در زمینه داروهای گیاهی می توانید طرح داشته باشید و مورد حمایت قرار می‌گیرد.

,

مراد ناصری، فرماندار نهاوند در کارگروه اشتغال گفت: نهاوند دارای ظرفیت های زیادی است و در بخش های مختلف حرف برای گفتن دارد؛ تحریم های ناجوانمردانه و بحران کرونا شرایط سختی را برای کشور به وجود آورده و در این شرایط از شما مسئول صندوق کار آفرینی امید درخواست داریم نهاوند را دریابید.

,

وی افزود: در بخش کشاورزی نیاز به صنایع تبدیلی داریم و محصولات شهرستان که در کشور حرف برای گفتن دارند خام فروشی می شوند نیاز به صنایع تبدیلی داریم و در بخش گردشگری ظرفیت های خوبی داریم و نیازمند تسهیلات هستیم.

,

ناصری تاکید کرد: جوانان جویای کاری داریم و برای مبل و منبت که خواستگاه آن در نهاوند بود نیازمند مساعدت هستیم و ۴ هزار متر زمین در بهترین نقطه شهرک صنعتی اختصاص دادیم ولی کار انجام نشده است.

,

فرماندار نهاوند در پایان اضافه کرد: نهاوند یک شهر دارا ولی ندار است و دارای پتانسیل‌های بسیار زیاد ولی آنطور که باید دیده نشده و از شما درخواست داریم نهاوند را دریابید؛ در بحث صنعت با محوریت فرش حرف برای گفتن داریم و فرش دستباف نهاوند شناسنامه دارترین منطقه است که در بازارهای خارجی مطرح است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه