اخبار داغ

تحلیل‌گر سیاسی مطرح کرد؛

گام‌های قوه قضائیه در مبارزه عملی با فساد استوار است

گام‌های قوه قضائیه در مبارزه عملی با فساد استوار است
محمد مهدی مددپور با اشاره به اینکه تنها راه نجات کشور در این برهه از زمان مبارزه عملی با فساد بود گفت: با سیستم و برنامه های جدید قوه قضائیه، کشور وارد فاز جدیدی از شکوفایی اسلامی و تحقق عدالت شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ کارشناس و تحلیل گر سیاسی در گفتگو با صبح زاگرس با دفاع از عملکرد خوب قوه قضائیه در مبارزه با دانه درشت های فساد اقتصادی کشور،دولتمردان را به تمکین به قانون دعوت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

محمد مهدی مددپور تصریح کرد: گام دوم انقلاب را در حالی سپری می کنیم که دستگاه قضایی کشور در اوج اقتدار و صلابت به وظایف شرعی و قانونی خود یعنی صیانت از بیت المال مسلمین گام برمی دارد.

,

وی با اشاره به اینکه مردم با شنیدن خبر مبارزه با فساد به خصوص در حوزه کلان و افراد رانتخوار و وابسته به مسئولان ارشد کشوری به انقلاب امیدوارتر می شوند،افزود: سالهاست که کشور در سیطره مافیای قدرت و ثروت بود و رانتخوارها و دلالان زالووار به جان پیکر نیمه جان اقتصاد کشور افتادند و در حقیقت تنها راه نجات کشور در این برهه از زمان مبارزه عملی با فساد بود که با سیستم و برنامه های جدید قوه قضائیه کشور را وارد فاز جدیدی از شکوفایی اسلامی کرد.

,

استاد دانشگاه و تحلیل گر مسائل سیاسی با تاکید بر لزوم معرفی و برخورد آشکار با اخلال گران بازارهای مختلف اقتصادی کشور،خاطرنشان کرد: فسادی که به بدنه دولت ما نفوذ کرده بود در سالهای اخیر موشکافی شد و سرشبکه های آن یکی پس از دیگری توسط مقامات قضائی و امنیتی از لانه موش و خانه های امن خود بیرون آورده می شوند که تداوم این روند یکی از اهداف اصلی انقلاب است تا در آینده کسی نتواند برای زراندوزی پشت رانتهای سیاسی و اطلاعاتی قایم شود حتی اگر به رئیس جمهور،وزرا یا معاونان آن هم ختم شود.

,

وی گفت: باید مجلس شورای اسلامی در این نقطه عطف تاریخی مبارزه عملی با فساد به کمک قوه قضائیه بیاید و با تصویب قوانین محکم و حمایتی و دلگرمی به قوه قضائیه،مسیر را برای ادامه کار آنها هموار کند.

,

مددپور تصریح کرد: برادر معاون رئیس جمهور از سرشبکه ها و قاچاقچیان اصلی ارز بود و با وجود اینکه بارها برادرش در تریبون های رسمی دم از مبارزه با فساد می زد اما می بینیم با اعلام حکم صادره جزو اولین کسانی است که مانند رئیس جمهور در کار تیمی در فضای مجازی و حقیقی، عدالت محوری و مساوات قوه قضائیه را برنتافت و به جای الگو گرفتن از بزرگانی که در شرایط حساس منافع نظام را بر منافع خانوادگی ترجیح می دادند،شروع به تخریب مقامات قضایی کردند.

,

وی ادامه داد: رئیس جمهور هم به جای تقدیر از اقدام به جای قوه قضائیه در خشکاندن شبکه های مافیایی فساد، موضع گیری تند و بی سابقه می کند که تنها این موضوع دراذهان عمومی متصور می شود مبادا وابستگان نزدیک رئیس جمهور اهداف بعدی خدمتگزاران حقیقی نظام برای مبارزه با فساد باشند که در اینصورت تب و تاب لانه های فساد عادی و طبیعی است.

,

مددپور با اشاره به سوابق بالای رانت و فساد چند خانواده مطرح  در بدنه دولت،گفت: رو شدن پرونده رانتها و فساد مالی از مسئول سابق بانک مرکزی تا فرزند وزیر سابق صمت و برادر رئیس جمهور  و همچنین اختلاس میلیاردی حیف و میل ارز 4200 تومانی بیت المال توسط مهدی جهانگیری که به بهانه خرید کالاهای اساسی وارداتی در بازارهای آزاد به فروش می رفت و سیستم اقتصادی کشور را دچار تزلزل و اختلال کرد،تنها بخشی از حقایق کشف شده توسط مقامات قضایی است و باید در ماه ها و سالهای آینده شاهد صدور احکام بیشتری برای پرونده چنین رانتهای مافیایی باشیم.

,

وی در پایان گفت: اکنون که قوه قضائیه تحت سخت ترین فشارها با اقتدار به کار خود ادامه می دهد،باید مردم هم با انتخاب یک رئیس جمهور جوان حزب الهی انقلابی در سال 1400 زمینه را برای استقرار یک کابینه انقلابی فراهم کنند تا با عزمی راسخ یار و مددکار دستگاه باشند نه اینکه رانت و فساد از حد معمول بگذرد تا قضات به دلیل کثرت پرونده دولتمردان درخواست شعبه خاص رسیدگی به پرونده فساد دولتی بدهند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه