شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان قزوین
ساعت: 11:03 منتشر شده در مورخ: 1399/11/11 شناسه خبر: 1702773
معاون عمرانی استاندار قزوین:

جرائم رانندگی برای رفع نقاط حادثه‌خیز هزینه می‌شود

جرائم رانندگی برای رفع نقاط حادثه‌خیز هزینه می‌شود
علی فرخزاد گفت: با تغییر رویکرد در کمیته جرائم راهنمایی و رانندگی استان قزوین از این به بعد جرائم رانندگان هم‌استانی برای رفع نقاط حادثه‌خیز برون‌شهری هزینه می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علی فرخزاد در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین؛ درباره نحوه هزینه‌کرد سهم استان قزوین از جرائم راهنمایی و رانندگی پلیس راه و راهور اظهار کرد: باتوجه به تعداد بالای نقاط حادثه‌خیز برون‌شهری در استان قزوین، با تغییر رویکرد در کمیته جرائم راهنمایی و رانندگی استان از این به بعد جرائم رانندگان هم‌استانی برای رفع نقاط حادثه‌خیز برون‌شهری هزینه می‌شود.

وی با اشاره به مصوبه شورای عالی ترافیک کشور جهت رفع نقاط پرتصادف برون‌شهری و درون‌شهری اضافه کرد: با توجه به اینکه میزان تصادفات منجر به فوت و جرح ما در نقاط حادثه‌خیز بیرون از شهر بیشتر است، به دنبال این هستیم که طرح‌های کم‌هزینه و زودبازده مهندسی برای کاهش نقاط حادثه‌خیز و تصادفات جاده‌ای را جمع‌آوری کنیم و با پیگیری‌های لازم اجرای این طرح‌ها را تسریع کنیم.

معاون استاندار قزوین با بیان اینکه نقاط حادثه‌خیز شهری و روستایی ما با همکاری اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای شناسایی شده است، ادامه داد: متاسفانه اعتبارات مربوط به حوزه حمل‌ونقل و ترافیک بیشتر از ۳۰درصد تخصیص پیدا نمی‌کند و اگر ۱۰۰درصد تخصیص داشته باشیم، می‌توانیم بخشی از منابع مورد نیاز برای رفع نقاط حادثه‌خیز درون‌شهری را مهیا کنیم.

آمار بالای تصادفات خودروهای پراید و پژو در جاده‌های قزوین

وی تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید پیگیری لازم برای تخصیص بیشتر در این حوزه را داشته باشد.

فرخزاد با تاکید بر لزوم تشکیل منظم و به‌موقع جلسات کمیته ترافیک شهرستان‌ها توسط فرمانداران یادآور شد: همچنین فرمانداران باید پیشنهادها و مصوبات ترافیکی کمیته ترافیک شهرستان‌ها را برای طرح در شورای عالی ترافیک استان بدهند و آمادگی لازم برای بررسی و تصویب این پیشنهادها و مصوبات وجود دارد.

وی با اشاره به آمار بالای تصادفات خودروهای پراید و پژو در مسیرهای مواصلاتی استان گفت: خودروسازان کشور باید تمهیدات ویژه‌ای برای ایمن‌سازی و ارتقای سطح ایمنی این خودروها اندیشیده و اجرایی کنند؛ چرا که ایمن‌سازی خودروهای یادشده به معنای ایمن‌سازی جاده‌های ما و کاهش تصادفات جاده‌ای خطرناک است.

این مقام مسئول بیان کرد:‌ توقع ما از شورای عالی ترافیک کشور این است که برای کسانی که سوابق تصادف خطرناک و حادثه‌ساز دارند، محدودیت‌هایی برای تردد‌های بین شهری لحاظ شود تا افراد دارای رفتارهای خطرناک ترافیکی کمتر در محورهای پرتردد و پرحادثه تردد کنند.

انتهای پیام/

 

https://www.dana.ir/1702773
ارسال نظر
نظرات