اخبار داغ

دانا گزارش می دهد؛

ساز ناکوک «سالیوان» برای مذاکره!/ وقتی ذوق‌زدگی داخلی‌ها آمریکا‌ را جر‌ی‌تر می کند

ساز ناکوک «سالیوان» برای مذاکره!/ وقتی ذوق‌زدگی داخلی‌ها آمریکا‌ را جر‌ی‌تر می کند
آمریکا در حالی که طی 5 سال گذشته خروج از برجام را کلید زده به هیچ یک از تعهدات خود عمل نکرد امروز شاهد ذوق زدگی حامیان برجام در ایران و رسانه های اصلاح طلب برای از سرگیری مذاکرات هستند.
[

به گزارش خبرنگار سیاسی شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ با انتصابات جدید دولت تازه روی کار آمده در ایالات متحده آمریکا اظهار نظرهای مختلف معاونان و مشاوران جو بایدن به طور ویژه در حوزه مذاکراه با ایران بسیار خبر ساز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

اظهاراتی که از آن بوی طمع مذاکرات جدید بر سر موضوعات مختلف به مشمام می رسد موضوعاتی که این بار نه تنها مسئله فعالیت های هسته ای بلکه مسائل موشکی و پس از آن مواضع منطقه ای جمهوری اسلامی ایران را هدف گرفته است.

,

«جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی بایدن به تازگی در اظهاراتی عنوان کرده است «مجبوریم به دیپلماسی با ایران برگردیم». وی در ادامه این اظهارات به صراحت گفته است که اگر با ایران به میز مذاکره برگردیم می توانیم مسئله هسته ای ایران را در جعبه قرار دهیم و از این سکو برای پرداختن به توانمندی موشک های بالستیک ایران استفاده کنیم.

,

, ,

مشاور امینت ملی دولت بایدن این را هم گفته که «ما مجبوریم رفتارهای مخرب ایران را در منطقه مورد توجه قرار دهیم.» 

,

این اظهارات اما تنها اظهارات یک مقام مسئول در دولت بایدن نیست و نشان دهنده سیاست دولت ایالات متحده آمریکا نسبت به ایران است چرا که پیش از او آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه بایدن نیز به صراحت به این مسئله اشاره کرده است.

,

این میان اما مواضع اروپایی ها نیز در قبال جمهوری اسلامی ایران همسو با ایالات متحده آمریکا است.

,

«ژان ایو لودریان» وزیر امور خارجه فرانسه نیز به تازگی در اظهارنظری پیرامون برجام گفته است: «ما باید دنبال راهی برای بازگشت به توافق وین (برجام) باشیم. این درباره ایران هم صادق است».

,

, ,

وی عملکرد دونالد ترامپ را عامل پیشرفت های هسته ای ایران دانسته و گفته است: «ما در وضعیتی عکس آنچه ترامپ می‌خواست قرار داریم. ترامپ می‌خواست فشار حداکثری از دستیابی ایران به سلاح جلوگیری کند. نتیجه فشار حداکثری این بوده که ایران فاصله چندانی با توانایی رسیدن به سلاح هسته‌ای ندارد.»

,

این سخنان بیش از هر چیز بنای راه اندازی تحریم های هوشمند علیه ایران که ترامپ نتوانست از آن استفاده کند اما دموکرات ها در آمریکا همواره بر استفاده از این حربه شهره هستند را در ذهن تداعی می کند.

,

فرانسه البته در جریان مذاکرات همواره نقش «پلیس بد» را بازی کرده است. «لوران فابیوس» وزیر امور خارجه وقت فرانسه در جریان برجام به تمامی بخش های مرتبط با برنامه هسته ای ایران مانند آب سنگین اراک و فردو اشاره داشت که این موارد باید در مذاکرات مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود فشار فرانسه به عنوان پلیس بد مذاکرات سرانجام نتیجه بخش شد و  تیم مذاکره کننده ایرانی هم تمام شروط را پذیرفت.

, به تمامی بخش های مرتبط با برنامه هسته ای ایران مانند آب سنگین اراک و فردو اشاره داشت که این موارد باید در مذاکرات مطرح و درباره آن تصمیم گیری شود فشار فرانسه به عنوان پلیس بد مذاکرات سرانجام نتیجه بخش شد و  تیم مذاکره کننده ایرانی هم تمام شروط را پذیرفت, .,

, , ,

به نظر می رسد آمریکا و کشورهای اروپایی عضو برجام به طور دقیق در حال رسد اظهارات تیم مذاکره کننده ایرانی و فضای رسانه ای حامی برجام هستند. آمریکا در حالی که طی 5 سال گذشته خروج از برجام را کلید زده به هیچ یک از تعهدات خودعمل نکرد امروز شاهد ذوق زدگی حامیان برجام در ایران و رسانه های اصلاح طلب برای از سر گیری مذاکرات هستند.

, به نظر می رسد آمریکا و کشورهای اروپایی عضو برجام به طور دقیق در حال رسد اظهارات تیم مذاکره کننده ایرانی و فضای رسانه ای حامی برجام هستند. آمریکا در حالی که , طی 5 سال گذشته خروج از برجام را کلید زده به هیچ یک از تعهدات خودعمل نکرد , امروز شاهد ذوق زدگی حامیان برجام در ایران و رسانه های اصلاح طلب برای از سر گیری مذاکرات هستند.,

وقتی اروپا و آمریکا اشتیاق دولتی ها برای بازگشت به برجام و نشستن پای میز مذاکره را دیدند فرصت را غنیمت شمرده و در حالی که هنوز چند روزی از تحلیف بایدن سپری نشده است گربه رقصان حرف از شروط جدید برای توافق با ایران می زنند. به نظر می رسد که اروپا قصد دارد در ماه های باقی مانده از دولت ایران را دوباره پای میز مذاکره برگردانده و درباره مسائلی که پیش تر مورد مذاکره قرار گرفته بود گفت‌و‌گو کنند تا مسیر برای مذاکره درباره موضوعات دیگر هموار شود.

, وقتی اروپا و آمریکا اشتیاق دولتی ها برای بازگشت به برجام و نشستن پای میز مذاکره را دیدند فرصت را غنیمت شمرده و در حالی که هنوز چند روزی از تحلیف بایدن سپری نشده است گربه رقصان حرف از شروط جدید برای توافق با ایران می زنند. به نظر می رسد که اروپا قصد دارد در ماه های باقی مانده از دولت ایران را دوباره پای میز مذاکره برگردانده و درباره مسائلی که پیش تر مورد مذاکره قرار گرفته بود گفت‌و‌گو کنند تا مسیر برای مذاکره درباره موضوعات دیگر هموار شود.,

اما اظهاراتی که امروز از زبان اطرافیان بایدن و مقامات اروپایی شنیده می شود حاکی از آن است که برگشتن به پای میز مذاکرات با دولت جدید بایدن خسارت های جبران ناپذیر و به مراتب سنگین تر از مذاکرات قبل خواهد داشت.

, اما اظهاراتی که امروز از زبان اطرافیان بایدن و مقامات اروپایی شنیده می شود حاکی از آن است که برگشتن به پای میز مذاکرات با دولت جدید بایدن خسارت های جبران ناپذیر و به مراتب سنگین تر از مذاکرات قبل خواهد داشت., اما اظهاراتی که امروز از زبان اطرافیان بایدن و مقامات اروپایی شنیده می شود حاکی از آن است که برگشتن به پای میز مذاکرات با دولت جدید بایدن خسارت های جبران ناپذیر و به مراتب سنگین تر از مذاکرات قبل خواهد داشت.,

اروپا و آمریکا می دانند که ایران به دنبال گرفتن امتیاز است از همین رو با تعیین پیش شرط و توپ پر خود را آماده مذاکرات خواهند کرد.

, اروپا و آمریکا می دانند که ایران به دنبال گرفتن امتیاز است از همین رو با تعیین پیش شرط و توپ پر خود را آماده مذاکرات خواهند کرد.,

انتهای پیام/ک

, انتهای پیام/ک]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه