اخبار داغ

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تشریح کرد؛

پیش بینی دخل و خرج خراسان شمالی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰

پیش بینی دخل و خرج خراسان شمالی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰
پارسی پور در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان، وضعیت اعتبارات پیش بینی شده برای استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، حسن پارسی پور، رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: بودجه پیش بینی شده دولت در لایحه سال ۱۴۰۰، مبلغ دو هزار و ۴۳۵ هزار میلیارد تومان است که در مقایسه با بودجه سال مالی ۹۹ تا ۲۰ درصد رشد خواهد داشت.

پارسی پور گفت: در بودجه پیش بینی شده دولت در سال ۱۴۰۰ در مقایسه با بودجه سال مالی ۹۹، اعتبارات هزینه ای دولت تا ۴۶.۱ درصد، اعتبارات تملک و دارایی های سرمایه ای تا ۱۰۹ درصد، اعتبارات هزینه ای تا ۴۶.۱ درصد همچنین واگذاری های دارایی مالی تا ۷۰ درصد رشد پیش بینی شده است.

وی در ادامه به استان خراسان شمالی اشاره و اعلام کرد: خراسان شمالی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ در زمینه اعتبارات بودجه ای در مقایسه با سال مالی ۹۹ در رتبه هفدهم کشور قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: اعتبارات تمامی ردیف های تملک و دارایی استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، ۹۵۸ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده است که در مقایسه با سال مالی ۹۹، ۶۵.۳ درصد رشد داشته است.

پارسی پور خاطر نشان کرد: ردیف خاص تملک و دارایی سرمایه ای استان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ همانند سال مالی ۹۹ در نظر گرفته شده که خراسان شمالی در این زمینه در رتبه بیست و دوم کشوری قرار گرفته است.

وی همچنین بیان کرد: جذب درآمد پیش بینی شده برای استان در لایحه سال ۱۴۰۰، ۶۲۸ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان است که در مقایسه با سال مالی ۹۹ تا ۴۴ درصد رشد خواهد داشت.

وی در ادامه عنوان کرد: سهم خراسان شمالی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از محل دو درصد نفت ۱۰۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده که سهم استان در سال مالی ۹۹، ۳۵ میلیارد تومان بوده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی یادآور شد: سهم خراسان شمالی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از محل ردیف قانون استفاده متوازن از امکانات کشور ۶۵۱ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان پیش بینی شده که سهم استان در سال مالی ۹۹، ۳۳۷ میلیارد تومان بوده است.

وی همچنین گفت: سهم خراسان شمالی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ از محل بیست و هفت صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده استان ها مخصوص بخش ورزش ۴۰ میلیارد و ۴۷۴ میلیون تومان پیش بینی شده که در رتبه ۱۹ کشور قرار گرفته است.

افزون بر این، پارسی پور درباره وضعیت اعتبارات عمرانی استان در مقایسه با سایر استان ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰ بیان کرد: خراسان شمالی در این زمینه در رتبه بیستم قرار گرفته است.

وی افزود: سهم پیش بینی شده اعتبارات عمرانی استان در بودجه سال ۱۴۰۰ از کل اعتبارات عمرانی کشور ۲.۱ درصد شده است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی درخاتمه عنوان کرد: اعتبارات هزینه ای دستگاه های اجرایی خراسان شمالی در لایحه بودجه سال ۱۴۰۰، ۴۱۷ میلیارد تومان پیش بینی شده که اعتبارات هزینه ای استان در سال مالی ۹۹، ۲۵۹ میلیارد تومان بوده است.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه