اخبار داغ

رئیس کل دادگستری استان همدان:

عفو ۱۱۰۷ زندانی همدانی در یک سال گذشته/شاکیان ۶۷۸ پرونده از ۶ میلیارد تومان خود گذشتند

عفو ۱۱۰۷ زندانی همدانی در یک سال گذشته/شاکیان ۶۷۸ پرونده از ۶ میلیارد تومان خود گذشتند
محمدرضا عدالتخواه با بیان اینکه در یک سال گذشته یک هزار و ۱۰۷ زندانی در استان همدان مشمول عفو شدند، گفت: به زودی و در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هم خبرهای خوشی از عفو تعداد قابل ملاحظه ای از زندانیان استان را شاهد خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، صبح امروز اعضا شورای قضایی همدان با آیت الله حبیب الله شعبانی، نماینده ولی فقیه در استان به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران دیدار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

در این دیدار "محمدرضا عدالتخواه" رئیس کل دادگستری استان همدان با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: این انقلاب با راهبری و برکت قیام و نهضت امام خمینی(ره) و به پشتوانه مردم عزیز، ایران را از جور بندگی طاغوت رهایی بخشید.

,

طلیعه فجر انقلاب، فرصتی برای تبیین بیشتر آرمان والای امام شود

, طلیعه فجر انقلاب، فرصتی برای تبیین بیشتر آرمان والای امام شود, طلیعه فجر انقلاب، فرصتی برای تبیین بیشتر آرمان والای امام شود,

وی ابراز امیدواری کرد: تا در این طلیعه فجر انقلاب، فرصتی مهیا شود تا روز به روز آرمان های والای امام و شهدا بیش از همیشه در جامعه تبیین و ترسیم شود.

,

رئیس کل دادگستری استان همدان در ادامه با اشاره به سند تحول قوه قضائیه که متشکل از ماموریت های هفت گانه این دستگاه است، افزود: این سند تحول به عنوان سندی بنیادین با برنامه های جامع برای ارتقاء سطح کیفی زیرساخت های سه قوه است.

,

مختومه شدن ۷۵ درصد پرونده های معوقه

, مختومه شدن ۷۵ درصد پرونده های معوقه, مختومه شدن ۷۵ درصد پرونده های معوقه,

عدالتخواه اعلام کرد: در یک سال اخیر بیش از ۷۵ درصد از پرونده‌های معوقه سال‌های گذشته مربوط به سال های قبل از ۹۷ با جدیت و پشتکار همکاران ما بررسی و مختومه شد.

,

وی همچنین به تشکیل و راه اندازی ستاد تالیف قلوب و دو کمیته معین آن یعنی مصلحین و معتذرین به عنوان طرح های ابتکاری دستگاه قضای همدان پرداخت و تصریح کرد: این دو کمیته در اصناف مختلف و نیز ۵۰ مسجد به منظور استفاده از ظرفیت های اقشار مختلف مردم برای ایجاد صلح و سازش در دعوی قبل از ورود به کلانتری ها و دادگستری ها راه اندازی شده است.

,

۲۰ فقره پرونده قتل عمد در ۱۷ ماه ختم به مصالحه شد

, ۲۰ فقره پرونده قتل عمد در ۱۷ ماه ختم به مصالحه شد, ۲۰ فقره پرونده قتل عمد در ۱۷ ماه ختم به مصالحه شد,

رئیس کل دادگستری استان همدان با اعلام اینکه در ۱۷ ماه گذشته به همت این ستاد ۲۰ فقره پرونده قتل عمد ختم به مصالحه شد، گفت: همچنین با بهره گیری از ظرفیت کمیته معتذرین که در راستای اشاعه فرهنگ معذرت خواهی و گذشت در جامعه تشکیل شده، در ۱۱۰ روز گذشته یک هزار و ۳۶۰ نفر از متهمین برای اظهار پشیمانی در این کمیته ثبت نام کردند.

,

۶۷۸ پرونده قضایی همدان در ۱۱۰ روز روز ختم به مصالحه شد/گذشت شاکیان از ۶ میلیارد تومان

, ۶۷۸ پرونده قضایی همدان در ۱۱۰ روز روز ختم به مصالحه شد/گذشت شاکیان از ۶ میلیارد تومان, ۶۷۸ پرونده قضایی همدان در ۱۱۰ روز روز ختم به مصالحه شد/گذشت شاکیان از ۶ میلیارد تومان,

عدالتخواه تصریح کرد: از این تعداد ۶۷۸ پرونده به مصالحه ختم شد تا در نهایت معادل ۶ میلیارد تومان جزای نقدی از نظر جنبه خصوصی و سه میلیارد تومان جزای نقدی از نظر جنبه عمومی جرم بخشیده شود.

,

وی از راه اندازی و تشکیل کمیته معتذرین در سه فاز دادگستری، زندان و نیروی انتظامی، پاسگاه ها و کلانتری های سطح استان خبر داد و عنوان کرد: تنها در دی ماه در کلانتری ها قبل از تشکیل پرونده قضایی، شاهد سازش بیش از نیمی از مراجعات مربوطه بودیم.

,

رئیس کل دادگستری استان همدان از عملیاتی شدن سه برنامه قاضی محور، راه اندازی سامانه ساآب (سامانه ارزش یابی اراء بدوی) به منظور رشد کیفی رسیدگی به پرونده های قضایی و حوزه محور در استان خبر داد.

,

عدالتخواه به راه اندازی دادرسی الکترونیک به منظور تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی و کاهش تردد زندانیان به دادگاه ها هم اشاره کرد.

,

عفو ۱۱۰۷ زندانی همدانی در یک سال گذشته

, عفو ۱۱۰۷ زندانی همدانی در یک سال گذشته, عفو ۱۱۰۷ زندانی همدانی در یک سال گذشته,

وی در ادامه با بیان اینکه در یک سال گذشته یک هزار و ۱۰۷ زندانی معادل دو برابر ۱۰ سال گذشته مشمول عفو شدند، ابراز امیدواری کرد: به زودی و در سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هم خبرهای خوشی از عفو تعداد قابل ملاحظه ای از زندانیان استان را شاهد خواهیم بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه