اخبار داغ

ابعاد جدیدی از شورش علیه کنگره آمریکا

ابعاد جدیدی از شورش علیه کنگره آمریکا
عرصه سیاسی آمریکا زیر فشار ناامنی امنیتی و شیوع گسترده بیماری کرونا دچار تنش های بزرگی شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که زمان برگزاری دادگاه استیضاح «دونالد ترامپ»، چهل و پنجمین رییس جمهور آمریکا نزدیک می‌شود، «جو بایدن»، رییس جمهور فعلی این کشور در اجرای وعده‌های انتخاباتی خود در کابینه اش با چالش‌های جدی مواجه شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به گزارش «پولیتیکو، سی ان ان، اسپوتنیک، وال استریت ژورنال، هیل و اکسیوس»، مهم‌ترین خبرهای عرصه سیاسی آمریکا در ساعات گذشته عبارتند از:
,
 
,
- شورش علیه کنگره، بزرگ‌ترین پرونده امنیتی آمریکا از ۱۱ سپتامبر تاکنون: محققان پلیس فدرال آمریکا می‌گویند که شورش علیه کنگره در ۶ ژانویه (۱۷ دی)، بزرگ‌ترین پرونده امنیتی «اف بی آی» از حادثه ۱۱ سپتامبر تاکنون بوده است.
,
 
,
- اختلاف نظر در کابینه بایدن بر سر برجام: به گزارش «پولیتیکو»، در دولت بایدن تفاوت‌های عمده‌ای میان کسانی که پرونده برجام را اولویت می‌دانند و کسانی که تعیین برنامه زمانی بازگشت آمریکا به این توافق را رد می‌کنند، وجود دارد.
,
 
,
در همین راستا یک مقام وزارت خارجه کابینه بایدن، گفت که روند بازگشت به برجام زمان بیشتری از آن چه که پیش بینی می‌شد، می‌برد.
,
 
,
- شکاف در تیم حقوقی ترامپ: ۲ نفر از وکلای تیم حقوقی ترامپ حدود ۲ هفته مانده به آغاز دادگاه سنا، دست از کار خود کشیدند.
,
 
,
پس از اعلام این خبر توسط «جیسون میلر»، مشاور ترامپ، منابع آگاه می‌گویند ۵ وکیل تیم حقوقی ترامپ از این تیم خارج شدند.
,
 
,
این در حالی است که به گفته منابع نزدیک به موضوع، ترامپ از تیم حقوقی خود خواسته بود تا بر مسئله تقلب در انتخابات تمرکز کنند.
,
 
,
دادگاه سنای ترامپ روز ۸ فوریه (۲۰ بهمن) کار خود را آغاز می‌کند.
,
 
,
- درخواست بایدن از دموکرات‌ها در مورد دادگاه استیضاح ترامپ: رییس جمهور جدید آمریکا از همقطاران حزبی خود خواست که دادگاه استیضاح ترامپ را با سرعت برگزار کنند.
,
 
,
- افزایش فروش اسلحه در آمریکا: در حالی که عدم قطعیت ناشی از شیوع بیماری «کرونا» و ناامنی سراسر آمریکا را درنوردیده، آمار فروش اسلحه در این کشور افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.
,
 
,
- افزایش فشارها برای دائمی شدن حصارکشی کپیتال هیل: پس از طرح پیشنهاد دائمی شدن حصارکشی فلزی در منطقه «کپیتال هیل» در «واشنگتن»، پایتخت آمریکا، از سوی رییس پلیس این شهر، اکنون شمار موافقان این پیشنهاد که ریشه در نگرانی‌های امنیتی دارد، افزایش یافته است.
,
 
,
- تامین بودجه شورش علیه کنگره توسط حامیان ترامپ: براساس گزارش «وال استریت ژورنال»، هزینه شورش علیه کنگره در ۶ ژانویه در نشستی که در اتاق بیضی شکل کاخ سفید برگزار شد، تعیین و بررسی شده بود.
,
 
,
حامیان مالی ترامپ از جمله دختر بنیانگذار فروشگاه‌های زنجیره‌ای «Publix» به عنوان یکی از حامیان مالی اصلی ترامپ و مجری محافظه کار رادیو، در این نشست روند تامین هزینه ۵۰۰ هزار دلاری شورش را برنامه ریزی کردند.
,
 
,
در عین حال «اف بی آی»، شواهدی یافته که نشان می‌دهد، شورش علیه کنگره برنامه ریزی شده بوده و نقشه‌های ورود به ساختمان کنگره نیز از پیش تهیه شده بود.
,
 
,
- نخستین سخنرانی بایدن در مورد سیاست خارجی در این هفته: براساس گزارش ها، بایدن نخستین سخنرانی خود در مورد سیاست خارجی را دوشنبه هفته جاری انجام می‌دهد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
منبع: میزان
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه