اخبار داغ

معاون وزیر جهاد کشاورزی:

تولید تخم مرغ کافی است/ ستاد تنظیم بازار توزیع را کنترل کند

تولید تخم مرغ کافی است/ ستاد تنظیم بازار توزیع را کنترل کند
معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان این که قیمت فعلی تخم مرغ در بازار قابل قبول نیست، گفت: مهمترین عامل این گرانی نظارت ناکافی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مرتضی رضایی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای تولید تخم‌مرغ از ماه‌ها قبل انجام شده و هیچ مشکلی در تامین و جوجه‌ریزی وجود ندارد، افزود: در ماه تا ۹۰ هزار تن تولید تخم مرغ داریم و نهاده‌های مورد نیاز مرغداران از جمله کنجاله سویا و ذرت نیز به طور کامل تامین شده و حتی تا پایان سال نیز برای این موضوع پیش بینی‌های لازم صورت گرفته و مشکلی وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی گفت: هرچند در شش ماهه دوم سال مصرف تخم مرغ بالا می‌رود، ولی پیش‌بینی‌های لازم برای این موضوع انجام شده و مشکلی از این بابت نیز وجود ندارد.
,
 
,
معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: بعد از این که قیمت هر شانه تخم مرغ بین ۳۲ تا ۳۵ هزار تومان تعیین شد، علی رغم اینکه این قیمت در میادین میوه و تره‌بار رعایت شد، ولی در خرده فروشی‌ها قیمت‌ها بالاتر است.
,
 
,
رضایی گفت: بدنبال آن، قیمت این محصول در درب مرغداری‌ها هم بالا رفت و در نهایت گران فروشی به عمده فروشی‌ها نیز رسید.
,
 
,
رضایی افزود: این افزایش قیمت‌ها قابل قبول نیستند و باید با متخلفین برخورد شود.
,
 
,
وی گفت: مشکل در توزیع تخم مرغ است و در تولید هیچ مشکلی وجود ندارد، چرا که نهاده‌ها با ارز دولتی تامین و در اختیار مرغداران قرار می‌گیرند,، ولی به دلیل نبود نظارت کافی، تخم مرغ با قیمت مصوب به دست مردم نمی‌رسد.
,
 
,
رضایی از مسئولین ستاد تنظیم بازار خواست به موضوع توزیع تخم مرغ ورود کنند و رویه مشخصی برای توزیع این محصول در خرده فروشی‌ها در نظر بگیرند و همچنین نظارت بر بازار را بیشتر کنند.
,
 
,
رضایی گفت: در حال حاضر برای رسیدن تخم مرغ به دست خرده فروشی‌ها نظام توزیع مشخصی وجود ندارد و همین موضوع موجب افزایش قیمت است که باید به آن رسیدگی شود.
,
 
,
معاون وزیر جهاد کشاورزی همچنین از مردم خواست گزارش گرانفروشی را به مراجع ذیربط بدهند و خرده فروشان هم اگر تخم‌مرغ گران به دستشان می‌رسد این موضوع را به نهاد‌های نظارتی گزارش کنند.
,
 
,
وی با اشاره به موضوع قاچاق تخم مرغ افزود: در حالی که صادرات تخم مرغ برای تامین نیاز داخلی و کنترل قیمت، ممنوع اعلام شده، اما موضوع قاچاق تخم مرغ وجود دارد و کشور‌های همسایه دو تا دو و نیم برابر قیمت داخل برای خرید تخم مرغ پرداخت می‌کنند که مسئولان ذیربط باید به این مسئله رسیدگی کنند.
,
 
,
رضایی همچنین با بیان اینکه با بسته بندی تخم مرغ مخالفتی نداریم، گفت: ما به التفاوت قیمت بسته بندی تخم مرغ نباید از جیب مصرف کننده برود و بسته بندی‌ها باید قیمت‌گذاری در حد استاندارد داشته باشند و فاصله قیمتی یک و نیم برابری تخم مرغ بسته بندی با فله قابل قبول نیست.
,
 
,
انتهای پیام
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه