اخبار داغ

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی خبر داد؛

تلاش برای بازگشت واحدهای تولیدکننده مرغ به چرخه تولید/ سهمیه ذرت به واحدهای تولیدی سایر ماکیان اختصاص داده شد

تلاش برای بازگشت واحدهای تولیدکننده مرغ به چرخه تولید/ سهمیه ذرت به واحدهای تولیدی سایر ماکیان اختصاص داده شد
قوسی گفت: تاکنون جلسات تخصصی در استان برگزار شده است تا واحدهای تولیدکننده مرغ به چرخه تولید برگردند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، غلامرضا قوسی مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی شب گذشته در ستاد تنظیم بازار استان، گفت: نشست های تخصصی داریم تا واحدهای تولید کننده مرغ به چرخه تولید برگردد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی افزود: هفته گذشته جلسه‌ای با رئیس سازمان دامپزشکی کشور داشتیم که قول گرفتیم برای مرغ تخم گذار، تسریع صدور مجوز برای جوجه ریزی و آماده سازی سالن انجام دهند.

,

مدیر کل جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: در خراسان‌جنوبی کارشناسان دستورالعمل تنظیم کردند و به مرغداران اعلام کردیم تا اجرا کنند تا مجوز جوجه‌ریزی را صادر کنیم تا در اسفندماه دچار کمبود مرغ نشویم.

,

قوسی ادامه داد: استمهال تسهیلات، پرداخت بیمه بیکاری و پرداخت تسهیلات جدید در جلسه امروز پیگیری شده و غرامت واحدهای که بیمه شده پرداخت شد.

,

وی تاکید کرد: اکنون مقداری از التهاب تولیدکنندگان کاسته شده است.

,

مدیرکل جهاد کشاورزی خراسان‌جنوبی در خصوص مشکلات تولید کنندگان کبک و بلدرچین، گفت: برای تولیدکنندگان سایر ماکیان پیگیری شده و دنبال این بودیم تا برای این واحدها مجوز بگیریم اما سازمان دامپزشکی به لحاظ بهداشتی برای سایر ماکیان اعتقادی به مشاغل خانگی و خرد ندارد دنبال واحدهای صنعتی است و می‌گوید واحدهای سایر ماکیان بمب انفجاری برای انتشار انواع ویروس ها است.

,

قوسی خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی واحدهای خرد و مشاغل خانگی زیاد داریم و مرغ بومی نیز در استان زیاد مجوز صادر شده است و از ظرفیتی که ایجاد کردیم ۵۰درصد غیر مجاز است.

,

وی بیان کرد: در استان بالغ بر ۵۰۰ هزار قطعه از سایر ماکیان داریم که اعتراضاتی داشتندو تقاضای نهاده دارند که معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی سهمیه و اولویت نمی‌دهد اما در در کمیته فنی ستاد تنظیم بازار استان مصوب کردیم از سهمیه سایر واحدهای تولیدی مقداری به این واحدها بدهیم که تاکنون ۴۰۰ تن سهمیه ذرّت اختصاص داده شده و تا حدودی رضایت آنها را جلب کردیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه