اخبار داغ

در جلسه ستاد تنظیم بازار خراسان جنوبی مطرح شد؛

خروج تخم‌مرغ از خراسان‌جنوبی ممنوع است/ سهمیه جدید دام‌های سبک در بازارگاه قرار گرفت

خروج تخم‌مرغ از خراسان‌جنوبی ممنوع است/ سهمیه جدید دام‌های سبک در بازارگاه قرار گرفت
منع صادرات تخم‌مرغ از خراسان‌جنوبی و قرارگرفتن سهمیه جدید علوفه دام‌های سبک در سیستم بازارگاه از مهم‌ترین موارد مطرح شده در ستاد تنظیم بازار بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، محمد اصغرزاده مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی شب گذشته در جلسه تنظیم بازار خراسان جنوبی، گفت: ۸۰۰ هزار پرنده تخمگذار در استان معدوم شد اما هیچ مشکلی برای تامین مرغ و تخم مرغ نداریم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

وی خاطرنشان کرد: 10 واحد تخم گذار در بیرجند داریم که 15 تن تولید دارند

,

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: تمامی واحدهای مرغ تخم‌گذار باید مسئول بهداشت معرفی کنند و باید روزانه برای توزیع مجوز صادر شود.

,

اصغرزاده یادآورشد: هفته آینده خروج تخم مرغ از استان ممنوع است و مرغ با مجوز امکان صادرات به سایر استان‌ها را دارد اما متقاضی قصد نداریم.

,

وی بیان کرد: در دی ماه امسال ۱۲۹ واحد به ظرفیت دو میلیون قطعه جوجه ریزی کردیم و برای اسفند مشکلی نداریم.

,

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی اظهارکرد: قرار شد محدودیت‌ها در شعاع ۱۰ کیلومتری واحدها برداشته شود و با سخت‌گیری اجازه دهیم واحدها به چرخه تولید برگردد که حداقل 42 روز بعد از معدوم‌سازی می‌توانند به تولید برگردند.

,

اصغرزاده خاطرنشان کرد: در کل کشور هیچ جایی مانند بشرویه و فردوس در سایر ماکیان مشکل ندارند علت این است در زمان نماینده وقت، زنجیره را تعریف کرد اما زیرساخت را قرار ندادند.

,

وی افزود: در خراسان‌جنوبی بیش از ۷۰ واحد تولید بوقلمون غیر مجاز داریم.

,

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: حدود ۱۵۰ هزار قطعه بلدرچین فقط در فردوس قرار دارد.

,

اصغرزاده اضافه کرد: این معضلی است که بعداً به ما فشار می آورد که اجازه دهید تا خارج کنیم اما وقتی زیرساخت ایجاد نشده، خروج و کشتار با مشکل مواجه می‌شود.

,

وی یادآورشد: قانون این است که در سال ۱۰۰ قطعه کبک می‌توانید نگهداری کنید.

,

آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز از ۱۵بهمن‌ماه

, آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز از ۱۵بهمن‌ماه, آغاز طرح نظارتی ویژه نوروز از ۱۵بهمن‌ماه,

تهوری معاون بازرسی اداره کل صنعت معدن تجارت خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: از ۱۵بهمن ماه امسال تا ۱۵ فروردین ماه ۱۴۰۰ در سراسر کشور طرح ویژه نظارتی نوروز اجرا می‌شود و تیم‌های تخصصی و گشت های مشترک صبح و عصر نظارت ها را انجام می دهند.

,

سهمیه جدید دام‌های سبک اعلام شد

, سهمیه جدید دام‌های سبک اعلام شد, سهمیه جدید دام‌های سبک اعلام شد,

روشن معاون پشتیبانی امور دام خراسان‌جنوبی نیز اظهارکرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۸ هزار تن جو، ۲۶ هزار تن ذرت و ۲۵ هزار تن سویا از ذخایر پشتیبانی استان تحویل مرغداری‌های استان شده است و علاوه بر این، سهمیه های بخش خصوصی نیز از طریق سامانه بازارگاه تامین شده است.

,

وی افزود: یک هزار و 260 مرغ منجمد نیز از داخل استان جمع آوری و توزیع کردیم.

,

معاون پشتیبانی امور دام خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: دو هزار و ۸۰۰ تن جو،  ۳۳۰۰ تن ذرت و ۳۰۰ تن سویا سهمیه جدید امروز برای دام سبک در سامانه بازارگاه بارگذاری شده که دامداران می‌توانند با پرداخت هزینه آن از فردا برداشت کنند.

,

اصناف همکاری می‌کنند

, اصناف همکاری می‌کنند, اصناف همکاری می‌کنند,

علیزاده رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی نیز در این جلسه، بیان کرد: اصناف همیشه پای کار بودند و همکاری کردند.

,

وی افزود: اصناف برخی سهمیه ها را با ارتباط مستقیم با کارخانه ها جذب کردند کالاها را با ۲ درصد سود فروختند.

,

رئیس اتاق اصناف خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: اصناف سود ۱۰ درصدی برای مرغ و تخم‌مرغ که قانونی است را برای تخم‌مرغ به چهار درصد و برای مرغ به هشت درصد کاهش دادند.

,

علیزاده یادآورشد: برخی رسانه‌ها اصناف را مقصر می‌دانند که اصناف در این زمینه گلایه دارند وقتی شکر را گران می‌خرند آبنبات نیز گران می شود.

,

انجام بیش از دو هزار بازرسی از واحدهای صنفی

, انجام بیش از دو هزار بازرسی از واحدهای صنفی, انجام بیش از دو هزار بازرسی از واحدهای صنفی,

محمدحسین اشرفی مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: در حوزه کالا و خدمات در ۱۰ ماهه سال جاری یک هزار و 722 پرونده و گزارش دریافت کردیم که یک هزار و ۶۸۵ پرونده مختومه شده یعنی عملکرد مختومه در برابر وارده حدود ۹۸ درصد است.

,

وی افزود: بالغ بر ۱۹ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال میزان جزای نقدی بوده است که در این میزان پرونده مورد حکم قرار گرفته است.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: بیشترین تخلفات در این پرونده ها شامل ۶۷۶ پرونده عدم درج قیمت، ۳۸۸ گران فروشی، ۲۶۷ مورد عدم ارائه فاکتور و سایر تخلفات بوده است.

,

اشرفی افزود: مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در 10ماهه امسال میانگین 16.5 روز است.

,

وی اظهار کرد: حضور در بازار و انجام گشت های مشترک نیز در ۱۰ ماهه امسال انجام شده است که علاوه بر آمار صنعت، معدن و تجارت، ۵۸۵ اکیپ نظارتی در سطح بازار فعال داشتیم که ۲۳۴۶ بازرسی از واحدهای صنفی داشتند که ۳۴۶ واحد دارای تخلف بودند و یک هزار و هفت واحد بدون تخلف بوده و به ۹۹۳ واحد نیز تذکر داده شده است.

,

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی گفت: ادارات تعزیرات حکومتی در شهرستان های بشرویه و درمیان راه اندازی شده است و در شهرستان هایی که فاقد اداره هستیم به صورت سیار، کار نظارت و رسیدگی به پرونده ها را انجام می دهیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه