اخبار داغ

گزارش مدیرکل صمت خراسان جنوبی از تامین اقلام ضروری؛‌

از تأمین روغن و برنج تا عدم‌ مشکل در تأمین تخم‌مرغ در خراسان جنوبی/ ۸۰۰ تن میوه تنظیم بازار نوروز تأمین می‌شود

از تأمین روغن و برنج تا عدم‌ مشکل در تأمین تخم‌مرغ در خراسان جنوبی/ ۸۰۰ تن میوه تنظیم بازار نوروز تأمین می‌شود
جرجانی گفت: مقرر شد تشدید نظارت‌ها بر قیمت‌ها را داشته باشیم که انجام شد و هم اکنون تخم مرغ با کیلویی ۱۷ هزار تومان و مرغ نیز با کیلویی ۲۰ هزار و ۲۳۰ تومان در مراکز عمده به راحتی برای مردم قابل دسترسی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، عباس جرجانی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی شب گذشته در جلسه ستاد تنظیم بازار استان گفت در سال جاری تاکنون ۱۱ جلسه ستاد تنظیم بازار با ۷۶ مصوبه برگزار شده و جلسات کمیته‌های تخصصی در کنار ستاد برگزار می‌شود که ۲۱ جلسه کمیته با ۱۰۷ مصوبه برگزار شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان,

وی افزود: از مصوبات ستاد تنظیم بازار استان ۲۰ مصوبه در بخش تامین، ۳۰ مصوبه در بخش توزیع و ۲۶ مصوبه در بخش بازرسی و نظارت بوده است و در کمیته‌ها نیز ۳۲ مصوبه در بخش تأمین ۳۵ مصوبه در بخش توزیع و ۴۰ مصوبه در بخش بازرسی و نظارت بوده است.

,

پنج واحد توزیع عمده تخم‌مرغ در مرکز استان

, پنج واحد توزیع عمده تخم‌مرغ در مرکز استان, پنج واحد توزیع عمده تخم‌مرغ در مرکز استان,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در جلسه ۲۷ دی ماه سال جاری ستاد تنظیم بازار مقرر شد به منظور رفع دغدغه مردم در حوزه توزیع تخم مرغ، مراکز توزیع عمده تخم مرغ در مرکز استان در صورت نیاز به ۵ واحد افزایش یابد و در مراکز شهرستان ها یک واحد توزیع عمده پشتیبانی خواهد شد.

,

جرجانی افزود: به دلیل شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان برخی از مرغداری هایی که تولید تخم‌مرغ داشتند، تخم مرغ را به مراکز عمده تحویل نمی‌دادند چراکه احتمال شیوع بیماری بود که در جلسه تصمیم گرفته شد این مراکز عمده را افزایش دهیم و با توجه به اینکه دو مرکز عمده از چرخه خارج شده بود، دو واحد دیگر را با کمک جهاد کشاورزی در مرکز استان اضافه کردیم.

,

وی اظهار کرد: دو شهرستان که مشکل تامین تخم‌مرغ داشتند را از مرکز استان تامین کردیم و در حال حاضر مشکل تامین تخم مرغ در سطح استان نداریم.

,

قیمت یک کیلوگرم تخم‌مرغ ۱۷ هزار تومان است

, قیمت یک کیلوگرم تخم‌مرغ ۱۷ هزار تومان است, قیمت یک کیلوگرم تخم‌مرغ ۱۷ هزار تومان است,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در جلسه گذشته مقرر شد تشدید نظارت ها بر قیمت ها را داشته باشیم که انجام شد و هم اکنون تخم مرغ با کیلویی ۱۷ هزار تومان و مرغ نیز با کیلویی ۲۰ هزار و ۲۳۰ تومان در مراکز عمده به راحتی برای مردم قابل دسترسی است.

,

جرجانی افزود: از لحاظ قیمتی هم اکنون بهترین قیمت های مرغ و تخم مرغ را در سطح کشور داریم و این موضوع باعث شده افرادی گرایش داده شوند تا مقداری از مرغ و تخم مرغ را از استان خارج کنند.

,

وی اظهار کرد: دامپزشکی اعلام کرده تخم مرغ از داخل استان قابل تامین است و مشکلی وجود ندارد.

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: مقرر شد ۱۸ تن تخم مرغ توسط واحدهای داخل استان نیاز شهرستان های بیرجند، خوسف، طبس، سربیشه، سرایان و زیرکوه را تامین کنند و سایر شهرستان‌ها واحد تخم‌گذار دارند و می توانند نیاز آن شهرستان را تامین کنند.

,

جرجانی افزود: مصوب شده بود که اگر نیاز باشد مراکز عمده افزایش یابد اما پنج مرکز فعلی جوابگوی نیاز هست.

,

وی اظهار کرد: با توجه به کمبود روغن در استان مقرر شده بود پیگیری لازم از کشور انجام تا نیاز استان جذب شود.

,

سه هزار تن برنج در سال‌جاری برای استان تأمین شده است

, سه هزار تن برنج در سال‌جاری برای استان تأمین شده است, سه هزار تن برنج در سال‌جاری برای استان تأمین شده است,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در سال جاری تاکنون بیش از ۳ هزار تن برنج برای استان تامین شده است.

,

جرجانی افزود: ۵۳۰۰ تن شکر برای استان تامین شده که ۴ هزار تن توزیع شده و در حال توزیع است و یک هزار و 319 تن دیگر در حال جذب داریم که مباشران ما در حال جذب هستند و سعی می‌کنیم تا قبل از پایان سال جذب و وارد انبار غلّه شود تا کمکی به حل مشکلات مردم شود.

,

وی اظهار کرد: ۸۱۰ تن گوشت مرغ منجمد توزیع کردیم.

,

بحران روغن از ابتدای آبان شروع شد

, بحران روغن از ابتدای آبان شروع شد, بحران روغن از ابتدای آبان شروع شد,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۶۸ تن روغن خوراکی تامین شده بود که ۵۰۰ تن در حال توزیع است و ۴۵۰ تن نیز در حال جذب داریم.

,

جرجانی افزود: میزان جذب و توزیع روغن در قالب تنظیم بازار در سال جاری تاکنون ۲۰۶۸ بوده که از ابتدای سال تا اول آبان ماه ۲۳۶ تن تامین کردیم و بحران ما از ابتدای آبان ماه ایجاد شد و از ابتدای آبان تا ۱۲ بهمن ماه سال جاری یک هزار و ۸۳۲ تن در قالب هفت مرحله جذب استان شده است و شهربه شهر توزیع کردیم و ۱۵۰ تن در حال جذب داریم.

,

وی اظهار کرد: برای بخش صنفی و قنادی ها توانستیم ۳۰۰ تن روغن بگیریم که قسمت عمده نیاز آن‌ها تأمین می‌شود.

,

توزیع روغن جامد حلبی

, توزیع روغن جامد حلبی, توزیع روغن جامد حلبی,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: روغن جامدی که توزیع کردیم حلبی بوده و برای هر شهرستان با توجه به جمعیت توزیع شده است و 19 هزار و ۵۰۰ حلب پنج کیلوگرمی در ۱۰ شهرستان توزیع کردیم و در شهرستان بیرجند ۱۷۵۰۰ توزیع کردیم که در بیرجند ۳۲۰۰ حلب تحویل فروشگاه اینترنتی شده، ۳ هزار و ۱۰۰ تن تحویل واحدهای صنفی شده و اتحادیه کارکنان دولت و اتحادیه تعاون روستایی نیز سهمیه داده شده است که مقداری را برای شهرستانها فرستادند که برخی روستاها را نیز پوشش دادند.

,

جرجانی افزود: ۵۰۰ تن روغن مایع جدید به استان آمده بود که در قالب ۸۱۰ گرمی بود که برای قاین ۷۵ تن، فردوس ۵۰ تن، بیرجند ۱۲۵ تن و در شهرستان های کوچک ۲۵ تنی و در شهرستان‌های بزرگ نیز بیش از ۵۰ تن توزیع شده است.

,

وی اظهار کرد: ۳۰۰ تن سهمیه برنج گرفتیم که در قالب کیسه های ۱۰ کیلوگرمی با قیمت ۱۸۵ هزار تومان بین شهرستان ها توزیع شده است.

,

800 میوه تنظیم بازار برای نوروز تأمین می‌شود

, 800 میوه تنظیم بازار برای نوروز تأمین می‌شود, 800 میوه تنظیم بازار برای نوروز تأمین می‌شود,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: امسال وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرد نیاز استان‌ها برای میوه تنظیم بازار اعلام شود با تدابیر انجام شده میوه تنظیم بازار از تهران تحویل نگرفتیم که مباشر گرفتیم و او را تامین کرده بود.

,

جرجانی افزود: امسال سه مباشر مشخص شدند که قرار شد ۸۰۰ تن میوه تنظیم بازار را تامین کنند.

,

وی اظهار کرد: سال گذشته یک هزار و ۲۰۰ تن میوه تنظیم بازار وارد استان کردیم که تا نیمه های اردیبهشت ماه میوه تنظیم بازار داشتیم و استان‌های هرمزگان و کرمان از ما درخواست کردند که به آن ها ارسال کردیم.

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: امسال در جلسات اعلام شد ۸۰۰ تومان میوه تنظیم بازار برای استان کفایت می‌کند که تا پانزدهم فروردین ماه توزیع ادامه خواهد داشت تا مشکلی در تامین میوه در استان وجود نداشته باشد.

,

مشکلی در تأمین مرغ استان نخواهد بود

, مشکلی در تأمین مرغ استان نخواهد بود, مشکلی در تأمین مرغ استان نخواهد بود,

جرجانی افزود: شیوع بیماری آنفلوآنزا باعث کاهش جوجه ریزی در مرغداری ها شده است که ممکن است چالش هایی ایجاد شود اما با رایزنی‌های جهاد کشاورزی مشکلی برای استان پیش نخواهد آمد و نیاز استان قابل تأمین خواهد بود.

,

وی اظهار کرد: حذف نیمی از گله های مرغ تخم گذار استان، کاهش تولید را در پی داشته است اما با نظارت های انجام شده مشکلی در تامین تخم مرغ استان نبوده و نخواهد بود.

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: در خصوص گوشت قرمز تفاوت قیمتی وجود دارد و این باعث کشش قیمتی در استان‌های همجوار شده است و واحدهای صنعتی قصابی دچار مشکل در تامین گوشت قرمز شدند و درخواست افزایش قیمت دارند که در حال بررسی است.

,

جرجانی افزود: با سهمیه جدیدی که در روغن نباتی وارد استان می شود فکر نمی کنیم مشکلی داشته باشیم و امیدواریم با همین روند تا پایان سال سهمیه های جدید دیگری را نیز برای استان جذب کنیم تا مشکلی برای مردم به وجود نیاید.

,

وی اظهار کرد: با کمک نیروهای انتظامی و سپاه در سال جاری ۷۳ هزار بازرسی انجام شده است و یک هزار و 246 پرونده تخلف معادل ارزش ریالی 43 میلیارد ریال تشکیل شده است و در این خصوص اعتراضاتی شده است که ۲۴ میلیارد ریال به مردم برگشت داده شده است.

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: سامانه ۱۲۴ نیز در سال جاری تاکنون ۱۹ هزار ثبت شکایت داشته که مورد بررسی قرار گرفته است.

,

قیمت شکر

, قیمت شکر, قیمت شکر,

جرجانی افزود: براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار کشور، قیمت شکر را برای مردم و واحدهای صنفی جدا کردند.

,

وی اظهار کرد: ۶ هزار و ۶۵۰ تومان قیمت شکر فله ای برای مصرف کننده خانگی است اما به دلیل این که احتمال دارد نتوانیم کنترل کنیم، شکر در بسته های یک کیلوگرمی با قیمت ۸۷۰۰ تومان که مثوب سازمان حمایت است به مردم داده می شود.

,

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: قیمت شکر برای صنفی و کارخانه‌ای در جلوی درِ شرکت غلّه برای هر کیلوگرم ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه