اخبار داغ

اخبار داغ روزنامه‌ها؛

رصد آنلاین لوازم خانگی در کشور اجباری شد/ دغدغه انتخاباتی محسن هاشمی

رصد آنلاین لوازم خانگی در کشور اجباری شد/ دغدغه انتخاباتی محسن هاشمی
محسن هاشمی با اشاره به انتخابات آمریکا تاکید کرد: اگر فضای تکثر و تنوع دیدگاه‌ها و رویکردها در انتخابات وجود نداشته باشد، سردترین انتخابات در تاریخ انقلاب همزمان با پرشورترین انتخابات تاریخ آمریکا، شکل می‌گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

**********

,

هوای ابری میان دولت و اصلاح‌طلبان/ زیاده‌خواهی دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس/ تذکر به مدیرانی که تسهیلات کرونایی را تفسیر به رای می کنند

, هوای ابری میان دولت و اصلاح‌طلبان/ زیاده‌خواهی دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس/ تذکر به مدیرانی که تسهیلات کرونایی را تفسیر به رای می کنند,

کیهان

, کیهان, کیهان,

آصفی: معلوم بود بایدن به راحتی به برجام برنمی‌گردد

, آصفی: معلوم بود بایدن به راحتی به برجام برنمی‌گردد,

سخنگوی وزارت خارجه در دولت اصلاحات، از هم‌طیفان خود در دولت و رسانه‌ها خواست درباره بازگشت دولت بایدن به برجام، آدرس غلط به افکار عمومی ندهند و با متانت، با موضوع مواجه شوند.

,

حمیدرضا آصفی در گفت‌وگو با روزنامه ایران، درباره شرط‌گذاری بلینکن برای بازگشت به برجام اظهار داشت: معلوم بود که بایدن به‌راحتی به برجام برنمی‌گردد.... برجام اولویت اصلی دولت بایدن نیست که بخواهد بابتش با دیگران درگیر شود و انرژی خود را برای این درگیری بابت مسائل دیگری خواهد گذاشت. بایدن با سیاست‌های ‌ترامپ مخالف بود و این کاملاًً روشن است. ولی حتماً ته دلش بابت فشاری که به ایران آمده و تحریم‌هایی که ‌ترامپ به‌عنوان یک ابزار اعمال فشار برای او به ارث گذاشته خوشحال است. ‌ترامپ می‌گفت در گوشه رینگ همچنان به ایران مشت بزنیم و بایدن می‌گوید مشت زدن را قدری رها کنیم اما نمی‌گوید بگذاریم به‌راحتی دو طرف برگردند سر جای اول‌شان. به‌ نظرم ما در شرایط جدید باید قدری با متانت و بی‌تفاوتی با برجام مواجه می‌شدیم.

,

وی اضافه کرد: در برنامه صد روزه آقای بایدن اگر دقت کنید بحث ورود به برجام نبود. خیلی چیزهای دیگر را گفته بود اما ردی از برجام نمی‌بینیم. ضمن اینکه آمریکا موضوعات داخلی فراوانی دارد؛ موضوع بیکاری، کرونا، واکسن‌ها، مهاجرت و شکاف‌ها و اختلاف‌های داخلی. در خارج هم مسئله روسیه و چین را دارد، مسئله اعراب و رژیم صهیونیستی را دارد و همین‌طور مسائلش با همسایگان. وقتی لیست کنیم می‌بینیم برجام در این اولویت‌ها نیست. ضمن اینکه از این طرف ماجرا، ورود آمریکا به برجام مسئله ایران نیست. مسئله ما لغو تحریم‌هاست. بازگشت آمریکا به برجام بدون لغو تحریم بسیار بیش از وضعیت الان به ضرر ما خواهد شد و در داخل برجام کارشکنی می‌کند. آنچه برای ما موضوعیت دارد صرفاً لغو تحریم‌هاست.

,

وی اضافه کرد: من فکر نمی‌کنم در عمر دولت فعلی یعنی دولت دوازدهم اتفاق جدی توسط آمریکایی‌ها رقم بخورد. یعنی مسائل آن‌قدری پیچیده هستند که به این سادگی و زودی امکان مدیریت همه آنها نباشد. ضمن اینکه الان بایدن نه به‌عنوان مخالف ‌ترامپ، بلکه به‌عنوان رهبر آمریکا نگاه می‌کند می‌بیند که این کشور تمام زحمت تحریم‌های حداکثری را کشیده، انزوا در شورای امنیت را تحمل کرده، فحش خروج از برجام را خورده، وقت صرف این حجم بالا از تحریم‌ها کرده، با خودش می‌گوید چرا باید اینها را کنار بگذارم؟

,

آصفی در عین حال گفت: بانک جهانی اعلام کرده که اقتصاد ۲۰۲۱ ایران از سال قبل بهتر است و جاهایی رشد مثبت را خواهیم داشت. این نشان می‌دهد که تحریم‌ها کارایی‌اش را از دست داده. کارآمدی تحریم تمام شده و باید این معنا را به آمریکا و اروپا هم منتقل کنیم که نه نگران تحریم هستیم و نه آرزومند بازگشت آمریکا به برجام.

,

او در پاسخ این سؤال که «این مسئله چطور با اقداماتی نظیر انتصاب رابرت مالی و سیگنال‌هایی از این دست قابل تجمیع هستند؟»، گفت: رابرت مالی سیاست‌گذار نیست، یک کارگزار و مجری است. آنکه سیاست می‌گذارد کسان دیگری هستند. در همین ایران وقتی کسی را نماینده ویژه در جایی می‌گذارند مگر آن فرد حق سیاست‌گذاری دارد؟ حداکثر می‌تواند برای سیاست‌گذاری اطلاعات و مشاوره بدهد. دولت بایدن هنوز در سطح سیاست‌گذاری و استراتژیک آن سیگنالی که نیاز هست را نفرستاده است. دلخوش بودن به اقدامی مانند انتصاب آقای مالی، دلخوشی بی‌مبنایی است. انتخاب آقای مالی سیگنال مثبتی هست اما خیلی ضعیف. ما در مقابل آقای بلینکن، کوهن، خانم شرمن، خانم هریس و این دست افراد را هم داریم که همه می‌دانند تا چه اندازه تمایلات صهیونیستی دارند. ما باید کل آن صحنه را ببینیم.

,

عصر ایران: جز واعظی و نوبخت کسی حاضر به دفاع از عملکرد رئیس‌جمهور نیست

, عصر ایران: جز واعظی و نوبخت کسی حاضر به دفاع از عملکرد رئیس‌جمهور نیست,

یک سایت حامی دولت تصریح کرد: فقط واعظی و نوبخت حاضرند از عملکرد روحانی دفاع کنند.

,

عصر ایران نوشت: سوالی که باید ذهن رئیس جمهور را درگیر کند این است که چرا حامیان او به صحنه نمی‌آیند و از رییس دولت در برابر این انتقادها دفاع نمی‌کنند؟

,

جریان اصلاحات که کمک بسیاری به روحانی برای رسیدن به کرسی ریاست قوه مجریه کرد، حاضر نیست در ماه‌های پرالتهاب قبل از انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ پا به میدان بگذارد و از عملکرد روحانی دفاع کند. متاسفانه روحانی، چندان جای دفاع از خود باقی نگذاشته است. او بعد از خروج آمریکا از برجام، هیچ برنامه‌ای برای اداره کشور نداشت و تنها منتظر بود که تقدیر یا صندوق‌های رای، ترامپ را از صحنه قدرت آمریکا خارج کند تا برجام دوباره جان بگیرد.

,

او بسیاری از شعارهای انتخاباتی خود را فراموش کرد و حتی به آنها نزدیک نشد. همین فاصله گرفتن با شعارها و برنامه‌ها باعث شد تا روحانی، تبدیل به تنهاترین رئیس جمهور ایران شود.

,

روحانی در ۸ سال گذشته نتوانست این طبقه حامی را برای خود ایجاد کند.  شاید بتوان گفت تنها کسانی که حاضر هستند خود را خرج روحانی کنند، حلقه اصلی تیم او یعنی واعظی به عنوان رئیس دفتر و نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه هستند. بخشی از وزرای دولت هم حاضر نیستند، پای رئیس جمهور بایستند.

,

فراموش نکرده‌ایم که در جریان انتخابات او گفت اگر رای قاطع بیاورد، می‌تواند بسیاری از کارهای ناممکن را ممکن کند. او درست بعد از انتخابات رفتار خود را تغییر داد و مسیر دیگری را برای رفتن انتخاب کرد. از همه این اتفاق‌ها تلخ‌تر، ناامید شدن بخشی از مردم به ویژه کسانی که رای خاکستری بودند است. آنها با خود می‌گویند روحانی با امید ما چه کرده است؟

,

روایت آرمان از هوای ابری میان دولت و اصلاح‌طلبان

, روایت آرمان از هوای ابری میان دولت و اصلاح‌طلبان,

«در آستانه انتخابات، هوا میان دولت و اصلاح‌طلبان ابری است و دولت تنهاتر می‌شود.»

,

روزنامه آرمان در گزارشی با همین مضمون نوشت: اخیراً محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور در واکنش به صحبت‌های صادق خرازی که گفته بود: «باید به خاطر رئیس جمهوری اجاره‌ای توبه کنیم و بپذیریم که اشتباه کردیم» به انتقاد از اصلاح‌طلبان پرداخت و اظهار کرد: اصلاح‌طلبان بگویند برای پیروزی روحانی چه کرده‌اند؟ آنها با نگاهی به گذشته ببینند قبل از این دولت چه شرایطی داشتند و فعالیت‌های آنها در چه حدی بود.» همین صحبت‌های واعظی کافی بود تا بسیاری از اصلاح‌طلبان به اظهارات او واکنش نشان دهند. با این حال کمتر کسی است که نداند دولت حسن روحانی چه در سال ۹۲ و چه در سال ۹۶ با حمایت اصلاح‌طلبان روی کارآمده لذا اظهاراتی از این دست که اصلاح‌طلبان نقشی در روی کارآمدن دولت نداشتند صرفاً به شوخی و طنز شبیه است تا مسئله‌ای قابل پذیرش و پردازش. اتفاقاً اصلاح‌طلبان امروز خیلی خوشحال می‌شوند که خود را از دولت و عملکردهایش جدا کنند. چرا که نه تنها خیری در آن نیست بلکه گرفتاری‌اش گریبان اصلاح‌طلبان را گرفته است.

,

طی ۷ سال و چند ماهی که از دولت روحانی می‌گذرد بیش از اصلاح‌طلبان، این دولت بوده که از آنها استفاده کرده اما هر زمان بحث به میان آمده منکر نقش و حمایت اصلاح‌طلبان شده و همین امر موجب شده تا اصلاح‌طلبان در انتخابات پیش‌رو دنبال ائتلاف و به اصطلاح «رحم اجاره‌ای» نباشند. این در حالی است که دولتی‌ها نیز مثل همیشه اصلاح‌طلبان را مورد تفقد قرار می‌دهند؛ مثل اظهارات تأمل‌برانگیز اخیر محمود واعظی رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور که گفته «اصلاح‌طلبان برای پیروزی روحانی چه کرده‌اند؟ ببینند قبل از این دولت چه شرایطی داشتند».

,

اصلاح‌طلبان می‌گویند از نامزد اجاره‌ای پشیمانیم

, اصلاح‌طلبان می‌گویند از نامزد اجاره‌ای پشیمانیم,

یک خبرگزاری دولتی می‌گوید: اصلاح‌طلبان تندرو در مسیر حرکت دولت روحانی سنگ‌اندازی می‌کنند.

,

خبرآنلاین در این زمینه نوشت: طیفی از اصلاح‌طلبان چندین سال است که بنای‌شان را بر تخریب دولت قرار داده‌اند.

,

تا پایان دولت روحانی چند ماهی بیشتر باقی نمانده است اما گویا همان‌ها که از نخستین روزهای بعد از انتخابات ۹۲ به شکلی زیرپوستی و از انتخابات سال ۹۶ به بعد به شکلی علنی‌تر و پررنگ‌تر بر طبل انتقاد از دولت می‌کوبیدند این روزها بازهم دست به کار شده‌اند تا شاید از مسیر تخریب، توهین و انتقادات تند و تیز به دولت سبد رأیی برای خود در ۱۴۰۰ فراهم سازند.

,

این‌بار صحبت از اصولگرایان تندرو نیست، صحبت از تندروهای اردوگاه چپ است که از قضا در حمله به دولت روحانی و شخص رئیس‌جمهور وجه ‌اشتراکی محسوس با تندروهای اصولگرا پیدا می‌کنند.

,

سال ۹۲ که بزرگان اصلاحات به این نتیجه رسیدند که بهتر است سبد رأی اصلاح‌طلبان در کنار سبد رأی روحانی که شانس بالایی برای پیروزی داشت، قرار گیرد. تدبیری که به مذاق کاندیدای اصلاح‌طلبان در آن انتخابات یعنی عارف چندان خوش نیامد و او که بر اساس نظرسنجی‌ها شانس رأی آوری نداشت به درخواست رئیس دولت اصلاحات از عرصه کنار رفت. او در بیانیه انصراف نامی ‌از روحانی نبرد با این وجود طی چند سال اخیر بارها و بارها طیفی از اصلاح‌طلبان از نقش آن انصراف در  رأی‌آوری روحانی داستان‌ها روایت کرده‌اند اما نظرسنجی‌های انتخاباتی حکایت از آن دارد که عارف رأیی نداشت که در پیروز شدن روحانی تأثیرگذار بوده باشد.

,

آن انصراف اما بهانه را به دست طیفی از تندروهای این جریان داد تا بنای سهم‌خواهی را از همان سال ۹۲ بگذارند، طیفی از اصلاح‌طلبان که معتقد بودند روحانی باید کابینه‌ای چپگرا را بچیند اما «فراجناحی» بودن همان نقطه ثقل وعده‌ها و شعارهای انتخاباتی رئیس‌جمهور منتخب ۹۲ بود.

,

انتخابات ۹۶ که رسید اصلاح‌طلبان بازهم قرارشان بر حمایت از روحانی قرار گرفت. روحانی در رقابتی سنگین با رقبا، توانست رأیی قابل توجه کسب کند و حضورش در پاستور تمدید شد. این‌بار اما گویا آتش توپخانه منتقدان تندروی اصلاح‌طلب پرفشارتر از قبل فعال شده بود. از ساختن دو قطبی واعظی- جهانگیری تا تکرار کلیدواژه‌هایی چون رئیس‌جمهور اجاره‌ای، رحم اجاره‌ای و...

,

این انتقادات و حملات به دولت آن‌قدر پیش رفت که به هشتگ «من پشیمانم» هم رسید. بی‌تردید یکی از دلایلی که استارت اعتراضات سال ۹۶ را زد را می‌توان در همین جنس تحرکات و انتقادات تندروانه جست‌وجو کرد.

,

این روزها اما بازهم حمله به دولت روحانی گویی برای برخی تندروهای سیاسی آب و نان دارد.

,

اصلاح‌طلبان نباید اجازه دهند امثال واعظی پست بگیرند

, اصلاح‌طلبان نباید اجازه دهند امثال واعظی پست بگیرند,

عضو حزب اتحاد ملت تاکید کرد نباید کاری کنیم که افرادی مانند واعظی پست بگیرند و تصمیم به حمایت نکردن از نامزد غیر اصلاح‌طلب، تصمیم حزبی است. جلال جلالی‌زاده درباره گروه ائتلافی جدید اصلاح‌طلبان موسوم به «نهاد اجماع‌ساز» گفت: اگر قرار باشد عده‌ای خاص در این گروه تصمیم‌گیر باشند، نمی‌تواند موفق باشد.

,

وی رویکرد عدم حمایت از کاندیدای غیراصلاح‌طلب را مثبت ارزیابی کرد و گفت: «این تصمیم که به نظر می‌رسد مورد نظر نهاد اجماع‌ساز جدید است، تصمیم خوبی است. به نظر من اصلاح‌طلبان چه موفق بشوند که رای آورند و چه موفق نشوند، باید مستقل عمل کنند. نباید این‌طور باشد که مثل دو دوره گذشته دولتی روی کار بیاید و افرادی مثل واعظی سمت بگیرند که نهایتا به همه حمایت‌ها لگد بزند و بگوید که اصلاح‌طلبان هیچ نقشی نداشته‌اند.»

,

این سخنان در حالی است که اصلاح‌طلبان از سر ناچاری و به خاطر رای نداشتن عارف و جهانگیری، مجبور شدند در سال ۹۲ و ۹۶ از آقای روحانی حمایت کنند.

,

راغفر: دادن گرای مذاکره به جای حل مشکلات اقتصادی خسارت‌بار است

, راغفر: دادن گرای مذاکره به جای حل مشکلات اقتصادی خسارت‌بار است,

یک کارشناس اقتصادی نزدیک به اصلاح‌طلبان گفت: دادن گرای مذاکره با آمریکا برای حل مشکلات اقتصادی، خطایی اساسی است.

,

حسین راغفر به روزنامه آرمان گفت: ریشه مشکلات اقتصادی بیش از آنکه خارجی باشد، در درون برخی سیاست‌های داخلی نهفته است.

,

هنگامی که برخی در کشور مافیای دارو، خودرو، مسکن و مافیای سکه و ارز هستند، انتظار این است که با این افراد برخورد قاطع‌تری صورت گیرد.

,

وی افزود: از سوی دیگر مشکل مهم ما فرار سرمایه است که این فرار سرمایه ناشی از فقدان امنیت برای سرمایه‌گذاری است. سیاست‌های ‌اشتباه اقتصادی، چشم‌انداز روشنی را برای سرمایه‌گذار داخلی فراهم نمی‌کند.

,

این نکته را نیز در نظر داشته باشید که هیجانی که برخی در داخل کشور برای تغییر دولت در آمریکا و برای مردم ایجاد می‌کنند یکی از خطاهای اساسی است که در درون کشور صورت می‌گیرد. برخی آگاهانه مبادرت به این کار می‌کنند و در مقابل برخی نیز ناآگاهانه این کار را انجام می‌دهند. برخی عنوان می‌کنند ایران باید با آمریکا مذاکره کند تا وضعیت اقتصادی کشور بهبود یابد. سؤال اینجاست چرا باید با آمریکا مذاکره کرد تا وضعیت اقتصادی بهتر شود؟ چرا باید به آمریکایی‌ها گرا بدهیم و به دلیل مشکلات اقتصادی باید با آنها مذاکره کنیم؟ بدون‌تردید این رویکرد به کار مذاکره و دیپلماسی کشور آسیب می‌زند. هیچ کشوری بدون‌اتکا به ظرفیت‌ها و توانایی‌های داخلی خود به پیشرفت و توسعه نرسیده است. حتی برخی از کشورها از خاکستر باقی مانده از جنگ برخاسته‌اند و با تکیه به توانایی‌های خود موفقیت‌های بزرگی به دست آورده‌اند. موفقیت و توسعه هیچ‌گاه با تکیه بر کشورهای خارجی و ظرفیت‌های کشورهای دیگر محقق نشده و درآینده نیز محقق نخواهد شد.

,

راغفر همچنین گفته است: پاسخ بسیاری از مشکلات اقتصادی داخلی است و به این مسئله باز نمی‌گردد که رئیس‌جمهور آمریکا چه کسی است. اگر این وضعیت ادامه داشته باشد این علائم به دولت آمریکا داده خواهد شد که فشارهایی در درون ایران وجود دارد که ایران را تشویق به مذاکره می‌کند. در چنین شرایطی تردید نکنید دولت مستقر در آمریکا از این وضعیت به سود خود استفاده خواهد کرد و نه به سود ایران. بنده معتقدم دولت جدید آمریکا به زودی موضع خود را در مقابل ایران اعلام خواهد کرد. در شرایط کنونی در حال ارزیابی وضعیت هستند. این واقعیتی است که دولت جدید آمریکا به دنبال آن است. همه می‌دانند چیزهایی که آمریکا از ما می‌خواهد قابل ارائه نخواهد بود. مهم‌ترین دغدغه آمریکا درباره ایران، موضوع برنامه موشکی ایران و راهبرد ایران در منطقه خاورمیانه است. آمریکایی‌ها اصرار دارند ایران برنامه موشکی خود را در معرض معامله قرار بدهد. این خواسته‌ای است که امکان‌پذیر نیست حتی اگر در ظاهر تلاش کنند یک گام برای اصلاح رفتارهای خود

,

بردارند.

,

کسانی که اصرار به برداشته شدن تحریم‌ها دارند به منزله این است که اصرار دارند ما نفت بیشتری بفروشیم. به هر میزان که وابستگی ما به فروش نفت بیشتر می‌شود قدرت ما برای چانه‌زنی در میز مذاکرات کاهش پیدا می‌کند.

,

هوای ابری میان دولت و اصلاح‌طلبان/ زیاده‌خواهی دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس/ تذکر به مدیرانی که تسهیلات کرونایی را تفسیر به رای می کنند

, هوای ابری میان دولت و اصلاح‌طلبان/ زیاده‌خواهی دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس/ تذکر به مدیرانی که تسهیلات کرونایی را تفسیر به رای می کنند,

ایران

, ایران, ایران,

پاسخ صادق خرازی به اتهامات کیهان

, پاسخ صادق خرازی به اتهامات کیهان,

 خبر اول اینکه، کیهان روز ۱۱ بهمن در مطلبی مدعی روابط «دیوید سون» رئیس هیأت مدیره بنیاد بلوط سبز - یک بنیاد امریکایی برای حمایت از جامعه مدنی ایران - با سید محمد خاتمی و از کانال نزدیکی با دفتر مؤسسه گفت‌وگوی تمدن‌ها و فرهنگ‌ها در ژنو با مساعدت‌های سید صادق خرازی شده بود. این روزنامه از سفر چند سال پیش خاتمی به امریکا و حضور در ضیافت شام بنیاد بلوط سبز با حضور ۷۰ میهمان برجسته نوشته که خرازی هم همراه وی بوده و البته این میهمانی به گفته کیهان یک میهمان ویژه هم داشته؛ پرفسور ریچارد فرای. صادق خرازی اما در پاسخ به حسین شریعتمداری، با رد ادعاهای روزنامه کیهان خطاب به مدیرمسئول آن نوشته: شما بارها به کذب و دروغ مدعی شدید جناب آقای خاتمی با سوروس دیدار داشته‌اند. پرسش اصلی اینجانب این است این دیدار در کجا و در چه زمانی با حضور چه افرادی انجام شده است که هیچ نهاد امنیتی و مسئولی جز شما از آن خبر ندارد. وی با بیان اینکه تهمت زدن کار ساده‌ای است، نوشته: کما اینکه من می‌توانم مدعی باشم شما با شیمون پرز دیدار داشته‌اید. لااقل اگر دیدار نداشته‌اید همیشه اتحادهای نانوشته استراتژیک با اسرائیل داشته‌اید. اگر اتحاد هم نداشته باشید خدمات متقابل شما و اسرائیل در آسیب رساندن به منافع ملی ایران غیر قابل انکار و کتمان است. خرازی گفته: یادتان باشد وقتی ما عادت کنیم که پاسخ هر نقد منطقی و دلسوزانه توأم با آرامش و عقلانیت را با سناریوسازی‌های پلیسی امنیتی بدهیم، تنها خروجی‌اش در بلندمدت آن است که نقدهای دلسوزانه و عقلانی خاموش می‌شود و شما می‌مانید و فریادهای احساسی و خصمانه. من برخلاف شما که مخالفین خود را دشمن مردم و نظام و جاسوس و... می‌خوانید، شما را دشمن نظام خطاب نمی‌کنم. اما دوستی شما برای نظام از جنس دوستی است که به نیت خیر نتیجه‌ای جز زیان و آسیب برای نظام به بار نمی‌آورند.

,

زیاده‌خواهی دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس

, زیاده‌خواهی دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس,

 خبر دیگر اینکه، دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس در اظهاراتی خصمانه و زیاده‌خواهانه گفت که هرگونه مذاکرات با ایران بر سر توافق هسته‌ای باید با نظر کشورهای حاشیه خلیج فارس همراه باشد. به گزارش ایسنا، نایف الحجرف در گفت‌وگو با شبکه العربیه به طرح ادعاهایی علیه کشورمان پرداخت و در گزافه‌گویی جدید خود، خواستار در نظرگرفتن دیدگاه کشورهای عضو شورا در مذاکرات غرب با ایران شد. نایف الحجرف در این مصاحبه گفت: ما به وضوح و بدون هیچ ابهامی درخصوص برنامه هسته‌ای ایران و توافقی که بین اعضای دائمی (شورای امنیت) و آلمان منعقد شد، سه اصل اساسی را بیان کردیم: اول اینکه امنیت منطقه یک مسأله غیرقابل تقسیم است. بنابراین، هیچ توافقی در مورد امنیت منطقه بدون در نظر گرفتن نظر همه کشورها وجود ندارد و ما رهبران اصلی در این زمینه هستیم. وی در ادامه مدعی شد که نگرانی‌هایی مشروع درخصوص توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ وجود دارد و از همان ابتدا هم کوتاهی در این زمینه وجود داشت. الحجرف در اظهارات مداخله‌جویانه و زیاده‌خواهانه خود به انتقاد از برخی شروط توافق هسته‌ای، ازجمله بند «غروب» پرداخت و گفت: باید اراده سیاسی حقیقی وجود داشته باشد. تمام طرف‌ها، اعم از کشورهای منطقه یا کسانی که از توافق حمایت می‌کنند باید این مسأله را مطرح کنند تا یک مکانیزم پیگیری روشنی وجود داشته باشد. این اظهارات دبیرکل شورای همکاری خلیج فارس پس از آن مطرح شده است که رئیس جمهور فرانسه در گفت‌وگو با العربیه به طرح این دیدگاه زیاده‌خواهانه پرداخت که مذاکرات جدید با ایران باید بسیار سختگیرانه و با حضور عربستان سعودی باشد.

,

حکم قالیباف برای چهره پایداری

, حکم قالیباف برای چهره پایداری,

 دست آخر اینکه، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی طی حکمی وحید یامین‌پور را به عنوان مشاور رئیس مجلس و دبیر کارگروه تحول فرهنگی منصوب کرد. به گزارش جماران، یامین‌پور با مدرک دکترای حقوق، فعالیت در هیأت علمی دانشگاه، رئیس پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی، عضو هیأت امنای دانشگاه سوره و مدیرکل مطالعات فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی را در کارنامه خود دارد. یامین‌پور البته از چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری است که نامزد انتخابات مجلس یازدهم هم بود اما در نهایت اسمش از لیست اصولگرایان خط خورد. دیروز همچنین علی رجبی با حکم علیرضا شریفی مدیرکل فرهنگی و روابط عمومی مجلس شورای اسلامی به عنوان «رئیس اداره اخبار مجلس» منصوب شد. رجبی پیش از این مدیرعامل خبرگزاری ایسکانیوز بود و مدیرکل رسانه‌های نو خبرگزاری مهر و جانشین مدیرکل اداره اخبار خارجی مهر را در کارنامه خود دارد.

,

هوای ابری میان دولت و اصلاح‌طلبان/ زیاده‌خواهی دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس/ تذکر به مدیرانی که تسهیلات کرونایی را تفسیر به رای می کنند

, هوای ابری میان دولت و اصلاح‌طلبان/ زیاده‌خواهی دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس/ تذکر به مدیرانی که تسهیلات کرونایی را تفسیر به رای می کنند,

خراسان

, خراسان, خراسان,

 رصد آنلاین لوازم خانگی  در کشور اجباری شد

,  رصد آنلاین لوازم خانگی  در کشور اجباری شد,


بر اساس ابلاغیه با قید فوریت یک نهاد نظارتی در روزهای اخیر به تعدادی از مسئولان دولتی و تشکل های خصوصی، از مخاطبان خواسته شده با توجه به لزوم رصد دقیق تر و شفاف شدن وضعیت عرضه کالاهای مربوط به لوازم خانگی با اولویت تلویزیون، لباس شویی، جاروبرقی و انواع یخچال، باید هرگونه تغییر مکان و تغییر مالکیت این اقلام در سامانه تعیین شده برای این موضوع به سرعت ثبت شود تا امکان رصد شبکه توزیع و فروش این محصولات مشخص شود.

,
,


تذکر به مدیرانی که تسهیلات کرونایی را تفسیر به رای می کنند

,
, تذکر به مدیرانی که تسهیلات کرونایی را تفسیر به رای می کنند,


طبق گزارش یک نهاد مسئول به تعدادی از مسئولان اقتصادی، به رغم تاکیدات و دستورات اعضای ارشد دولت مبنی بر تسهیل در تمدید مجوزها و پروانه های صادرشده در دوران اوج شیوع بیماری کرونا، همچنان این موضوع دچار اشکالات و ابهامات مختلفی است به گونه ای که برخی دستگاه های اجرایی بخشی از مجوزهای صادرشده توسط خود را به آسانی تمدید کرده اند اما بخشی دیگر را مسکوت گذاشته اند که این موضوع موجب سردرگمی و بروز مشکلاتی در روند فعالیت های جاری موسسات و تشکل های ذی نفع شده است.

,
,

هوای ابری میان دولت و اصلاح‌طلبان/ زیاده‌خواهی دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس/ تذکر به مدیرانی که تسهیلات کرونایی را تفسیر به رای می کنند

, هوای ابری میان دولت و اصلاح‌طلبان/ زیاده‌خواهی دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس/ تذکر به مدیرانی که تسهیلات کرونایی را تفسیر به رای می کنند,

آرمان ملی

, آرمان ملی, آرمان ملی,

ماجرای تناقض در یک قرارداد

یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات امسال لیگ جدایی مظاهری از تراکتور و حضور در استقلال بود. مسئولان تیم تبریزی اعتقاد داشتند این بازیکن با وجود داشتن قرارداد فسخ کرده و بنابراین انتقالش به استقلال غیرقانونی بوده است. در نهایت کمیته تعیین وضعیت به نفع مظاهری رای داد.

احضار برای استوری جنجالی!

گلر پرسپولیس باید به خاطر واکنش خود در فضای مجازی توضیحاتی را به کمیته اخلاق بدهد. حامد لک از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال برای پاره‌ای از توضیحات احضار شده و باید در این کمیته حاضر به پاسخگویی شود. دلیل احضار این بازیکن، استوری چند هفته قبل او بوده است که در واکنش به صحبت‌های مهدی هاشمی‌نسب، مربی تیم فولاد گذاشته بود.

به علی انصاریان چه گفتند؟

ریه علی انصاریان همچنان درگیر ویروس کروناست و پزشکان امیدوارند رفته رفته حال او بهتر شود. بهنام ‌ابولقاسم‌پور، مهاجم اسبق قرمزها که در دو هفته گذشته به طور مداوم پیگیر وضعیت مهرداد و بعد علی بوده، در این باره می‌گوید: «علی خیلی درگیر کروناست ولی با این حال مدام از مهرداد می‌پرسد. آخرین بار به او گفتم داریم کارهای ترخیص مهرداد از بیمارستان را انجام می‌دهیم. نگفته‌ایم چه اتفاقی افتاده».

رئیسی بالای ۷۰ درصد می‌آید؟

یک نماینده مجلس یازدهم درباره حضور آیت‌ا... رئیسی در انتخابات پیش رو گفت: بعد از آقای رئیسی پراکندگی آرا را شاهد خواهیم بود چون همه مدعی هستند و روی هیچ‌کدام آنها در جریانات سیاسی اصولگرا و عموم مردم وحدت نظری وجود ندارد. باید ببینیم وقتی تکلیف کاندیداتوری رئیسی روشن شد چه اتفاقی می‌افتد. در مجموع معتقدم آقای رئیسی بالای ۷۰ درصد می‌آید و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود.

جدال توئیتری احدیان و عبدی

عباس عبدی در توئیتی عملکرد مجلس در مورد بودجه و انتخابات را نقد کرد و نوشت: امیدواریم زودتر این شش‌ماه باقیمانده به پایان برسد، والا معلوم نیست دیگر چه طرح‌هایی در این مجلس انقلابی ارائه و تصویب می‌شود. محمدسعید احدیان، دستیار سیاسی رئیس مجلس پاسخ داد: این ۶ماه تمام شود را خوب گفتید البته برای اینکه مردم بعد از ۷ سال از دست دولت شما اصلاح‌طلب‌ها راحت شوند، شاید بتوانند نفسی بکشند.

حیاتی هم وارد کار طنز شد!

محمدرضا حیاتی (گوینده خبر) و رضا رفیع (طنزپرداز)، با اجرای اخبار طنز در تلویزیون اینترنتی روستا تی‌وی، با هم همکاری خواهند داشت. توجه ویژه به مخاطبان به‌عنوان ذی‌نفعان اصلی، همکاری همه‌جانبه و حرفه‌ای با تولیدکنندگان و تهیه‌کنندگان محتوا در سینما و تلویزیون، توجه به نیروهای جوان و پرانگیزه و حمایت از استعدادهای کمتر دیده شده در حوزه برنامه‌سازی و ایده‌پردازی از اهداف شبکه اینترنتی روستا تی‌وی برشمرده شده است.

دستگیری ۸ نفر در پرونده کمپ

پیرو انتشار کلیپ‌هایی در فضای مجازی مبنی بر تخلف چند کمپ ترک اعتیاد در شیراز، دادستان این شهر با ورود به موضوع، دستورات اکیدی را به ‌منظور پیگیری و برخورد با متخلفان صادر کرده که منجر به دستگیری پنج نفر در یک پرونده و سه نفر در پرونده‌ای دیگر شده است. هفته گذشته بر اثر قصور صورت گرفته، یک نفر از معتادان بستری در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد شهر شیراز جان خود را از دست داده که در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده و با دستور مرجع قضایی پنج نفر بازداشت شده‌اند.

واکنش به یک عکس مشترک

محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی به عکسی که با ساشا سبحانی (آقازاده‌ معروفی که در اینستاگرام جنجالی و اخیرا بازداشت شد) واکنش نشان داد و وقتی مجری عکس را به او نشان داد ابتدا گفت این چه کسی است؟ این فرد را نمی‌شناسم. مکالمه از همین جا به این صورت رقم می‌خورد: مجری: شما با او عکس گرفته‌اید. احمدی‌نژاد: همه با من عکس می‌گیرند دلیلی ندارد همه آنها را بشناسم. مجری‌: این فرد آقای ساشا سبحانی فرزند سفیر ایران در ونزوئلا است. احمدی‌نژاد: ممکن است ... همه می‌آیند عکس می‌گیرند.

حکم جالب در خراسان‌رضوی

تورج همتی مدیرکل محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: اخیراً دو متخلف به جرم شکار و صید در فصول غیرمجاز و حمل و نگهداری اسلحه و مهمات غیرمجاز در شهرستان جغتای با حکم مرجع قضایی، یکی به انجام ۲۷۰ ساعت خدمات عمومی رایگان در حوزه آموزش و دیگری تهیه و تولید دو فیلم مستند ۳۰ دقیقه‌ای با موضوع حیات‌وحش جغتای و شکار غیرمجاز و مصاحبه با شکارچیان غیرمجاز در شهرستان با رعایت تمامی استانداردهای لازم برای ساخت یک مستند و با قابلیت پخش از شبکه‌های مستند و استانی محکوم شدند.

یامین‌پور مشاور قالیباف شد

محمدباقر قالیباف طی حکمی وحید یامین‌پور را به‌عنوان مشاور رئیس مجلس و دبیر کارگروه تحول فرهنگی منصوب کرد. در این حکم آمده است: نظر به تعهد دینی و انقلابی و سوابق ارزنده در حوزه‌های فرهنگی، جنابعالی را به‌عنوان «مشاور رئیس مجلس و دبیر کارگروه تحول فرهنگی» منصوب می‌نمایم. انتظارمی‌رود در راستای تحقق رهنمودهای فرهنگی رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های کلی نظام در حوزه فرهنگ و با همکاری و تعامل سازنده با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اقدامات موثری در عرصه قانونگذاری و نظارت فرهنگی به‌عمل آورید.

دغدغه انتخاباتی محسن هاشمی

محسن هاشمی با اشاره به انتخابات آمریکا تاکید کرد: اگر فضای تکثر و تنوع دیدگاه‌ها و رویکردها در انتخابات وجود نداشته باشد، سردترین انتخابات در تاریخ انقلاب همزمان با پرشورترین انتخابات تاریخ آمریکا، شکل می‌گیرد. رئیس شورای شهر تهران در جلسه علنی دوازدهم بهمن این شورا گفت: امروز اگر پس از ۴۲سال، بخش قابل توجهی از افکار عمومی احساس می‌کند که دین و دنیای جامعه به چالش کشیده شده است، به معنای آن است که ما در تحقق اهداف انقلاب به خوبی عمل نکرده‌ایم.

مجروح شدن ۲ پلیس در شیراز

معاون اجتماعی انتظامی فارس گفت: گشت موتوری یگان امداد در محدوده دروازه سعدی به فردی که در حال پرسه‌زنی بوده، مشکوک می‌شوند. سرهنگ کاووس محمدی افزود: این فرد با یک قبضه کلت کمری به سمت تیراندازی می‌کند که یکی از ماموران از ناحیه کمر و دیگری از ناحیه انگشت دچار مصدومیت می‌شوند. هر دو مامور پلیس در عین حال مجروحیت شلیک هوایی می‌کنند و نهایتا پای متهم را مورد اصابت قرار می‌دهند. حال عمومی هر دو مامور خوب است و تحت مراقبت‌های درمانی قرار دارند

,

ماجرای تناقض در یک قرارداد

, ماجرای تناقض در یک قرارداد,

یکی از جنجالی‌ترین اتفاقات امسال لیگ جدایی مظاهری از تراکتور و حضور در استقلال بود. مسئولان تیم تبریزی اعتقاد داشتند این بازیکن با وجود داشتن قرارداد فسخ کرده و بنابراین انتقالش به استقلال غیرقانونی بوده است. در نهایت کمیته تعیین وضعیت به نفع مظاهری رای داد.

,

احضار برای استوری جنجالی!

, احضار برای استوری جنجالی!,

گلر پرسپولیس باید به خاطر واکنش خود در فضای مجازی توضیحاتی را به کمیته اخلاق بدهد. حامد لک از سوی کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال برای پاره‌ای از توضیحات احضار شده و باید در این کمیته حاضر به پاسخگویی شود. دلیل احضار این بازیکن، استوری چند هفته قبل او بوده است که در واکنش به صحبت‌های مهدی هاشمی‌نسب، مربی تیم فولاد گذاشته بود.

,

به علی انصاریان چه گفتند؟

, به علی انصاریان چه گفتند؟,

ریه علی انصاریان همچنان درگیر ویروس کروناست و پزشکان امیدوارند رفته رفته حال او بهتر شود. بهنام ‌ابولقاسم‌پور، مهاجم اسبق قرمزها که در دو هفته گذشته به طور مداوم پیگیر وضعیت مهرداد و بعد علی بوده، در این باره می‌گوید: «علی خیلی درگیر کروناست ولی با این حال مدام از مهرداد می‌پرسد. آخرین بار به او گفتم داریم کارهای ترخیص مهرداد از بیمارستان را انجام می‌دهیم. نگفته‌ایم چه اتفاقی افتاده».

,

رئیسی بالای ۷۰ درصد می‌آید؟

, رئیسی بالای ۷۰ درصد می‌آید؟,

یک نماینده مجلس یازدهم درباره حضور آیت‌ا... رئیسی در انتخابات پیش رو گفت: بعد از آقای رئیسی پراکندگی آرا را شاهد خواهیم بود چون همه مدعی هستند و روی هیچ‌کدام آنها در جریانات سیاسی اصولگرا و عموم مردم وحدت نظری وجود ندارد. باید ببینیم وقتی تکلیف کاندیداتوری رئیسی روشن شد چه اتفاقی می‌افتد. در مجموع معتقدم آقای رئیسی بالای ۷۰ درصد می‌آید و نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری می‌شود.

,

جدال توئیتری احدیان و عبدی

, جدال توئیتری احدیان و عبدی,

عباس عبدی در توئیتی عملکرد مجلس در مورد بودجه و انتخابات را نقد کرد و نوشت: امیدواریم زودتر این شش‌ماه باقیمانده به پایان برسد، والا معلوم نیست دیگر چه طرح‌هایی در این مجلس انقلابی ارائه و تصویب می‌شود. محمدسعید احدیان، دستیار سیاسی رئیس مجلس پاسخ داد: این ۶ماه تمام شود را خوب گفتید البته برای اینکه مردم بعد از ۷ سال از دست دولت شما اصلاح‌طلب‌ها راحت شوند، شاید بتوانند نفسی بکشند.

,

حیاتی هم وارد کار طنز شد!

, حیاتی هم وارد کار طنز شد!,

محمدرضا حیاتی (گوینده خبر) و رضا رفیع (طنزپرداز)، با اجرای اخبار طنز در تلویزیون اینترنتی روستا تی‌وی، با هم همکاری خواهند داشت. توجه ویژه به مخاطبان به‌عنوان ذی‌نفعان اصلی، همکاری همه‌جانبه و حرفه‌ای با تولیدکنندگان و تهیه‌کنندگان محتوا در سینما و تلویزیون، توجه به نیروهای جوان و پرانگیزه و حمایت از استعدادهای کمتر دیده شده در حوزه برنامه‌سازی و ایده‌پردازی از اهداف شبکه اینترنتی روستا تی‌وی برشمرده شده است.

,

دستگیری ۸ نفر در پرونده کمپ

, دستگیری ۸ نفر در پرونده کمپ ,

پیرو انتشار کلیپ‌هایی در فضای مجازی مبنی بر تخلف چند کمپ ترک اعتیاد در شیراز، دادستان این شهر با ورود به موضوع، دستورات اکیدی را به ‌منظور پیگیری و برخورد با متخلفان صادر کرده که منجر به دستگیری پنج نفر در یک پرونده و سه نفر در پرونده‌ای دیگر شده است. هفته گذشته بر اثر قصور صورت گرفته، یک نفر از معتادان بستری در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد شهر شیراز جان خود را از دست داده که در این خصوص پرونده قضایی تشکیل شده و با دستور مرجع قضایی پنج نفر بازداشت شده‌اند.

,

واکنش به یک عکس مشترک

, واکنش به یک عکس مشترک,

محمود احمدی‌نژاد در گفت‌وگویی به عکسی که با ساشا سبحانی (آقازاده‌ معروفی که در اینستاگرام جنجالی و اخیرا بازداشت شد) واکنش نشان داد و وقتی مجری عکس را به او نشان داد ابتدا گفت این چه کسی است؟ این فرد را نمی‌شناسم. مکالمه از همین جا به این صورت رقم می‌خورد: مجری: شما با او عکس گرفته‌اید. احمدی‌نژاد: همه با من عکس می‌گیرند دلیلی ندارد همه آنها را بشناسم. مجری‌: این فرد آقای ساشا سبحانی فرزند سفیر ایران در ونزوئلا است. احمدی‌نژاد: ممکن است ... همه می‌آیند عکس می‌گیرند.

,

حکم جالب در خراسان‌رضوی

, حکم جالب در خراسان‌رضوی,

تورج همتی مدیرکل محیط‌زیست خراسان رضوی گفت: اخیراً دو متخلف به جرم شکار و صید در فصول غیرمجاز و حمل و نگهداری اسلحه و مهمات غیرمجاز در شهرستان جغتای با حکم مرجع قضایی، یکی به انجام ۲۷۰ ساعت خدمات عمومی رایگان در حوزه آموزش و دیگری تهیه و تولید دو فیلم مستند ۳۰ دقیقه‌ای با موضوع حیات‌وحش جغتای و شکار غیرمجاز و مصاحبه با شکارچیان غیرمجاز در شهرستان با رعایت تمامی استانداردهای لازم برای ساخت یک مستند و با قابلیت پخش از شبکه‌های مستند و استانی محکوم شدند.

,

یامین‌پور مشاور قالیباف شد

, یامین‌پور مشاور قالیباف شد,

محمدباقر قالیباف طی حکمی وحید یامین‌پور را به‌عنوان مشاور رئیس مجلس و دبیر کارگروه تحول فرهنگی منصوب کرد. در این حکم آمده است: نظر به تعهد دینی و انقلابی و سوابق ارزنده در حوزه‌های فرهنگی، جنابعالی را به‌عنوان «مشاور رئیس مجلس و دبیر کارگروه تحول فرهنگی» منصوب می‌نمایم. انتظارمی‌رود در راستای تحقق رهنمودهای فرهنگی رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های کلی نظام در حوزه فرهنگ و با همکاری و تعامل سازنده با کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اقدامات موثری در عرصه قانونگذاری و نظارت فرهنگی به‌عمل آورید.

,

دغدغه انتخاباتی محسن هاشمی

, دغدغه انتخاباتی محسن هاشمی,

محسن هاشمی با اشاره به انتخابات آمریکا تاکید کرد: اگر فضای تکثر و تنوع دیدگاه‌ها و رویکردها در انتخابات وجود نداشته باشد، سردترین انتخابات در تاریخ انقلاب همزمان با پرشورترین انتخابات تاریخ آمریکا، شکل می‌گیرد. رئیس شورای شهر تهران در جلسه علنی دوازدهم بهمن این شورا گفت: امروز اگر پس از ۴۲سال، بخش قابل توجهی از افکار عمومی احساس می‌کند که دین و دنیای جامعه به چالش کشیده شده است، به معنای آن است که ما در تحقق اهداف انقلاب به خوبی عمل نکرده‌ایم.

,

مجروح شدن ۲ پلیس در شیراز

, مجروح شدن ۲ پلیس در شیراز,

معاون اجتماعی انتظامی فارس گفت: گشت موتوری یگان امداد در محدوده دروازه سعدی به فردی که در حال پرسه‌زنی بوده، مشکوک می‌شوند. سرهنگ کاووس محمدی افزود: این فرد با یک قبضه کلت کمری به سمت تیراندازی می‌کند که یکی از ماموران از ناحیه کمر و دیگری از ناحیه انگشت دچار مصدومیت می‌شوند. هر دو مامور پلیس در عین حال مجروحیت شلیک هوایی می‌کنند و نهایتا پای متهم را مورد اصابت قرار می‌دهند. حال عمومی هر دو مامور خوب است و تحت مراقبت‌های درمانی قرار دارند

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه