اخبار داغ

درگفت‌وگو با کارشناس مسائل بین الملل مطرح شد؛

یکپارچگی ملت؛ هدف جنگ روانی دشمن با کلیدواژه "نارضایتی"/ تقویت رسانه‌‌های داخلی بهترین ترفند برای پیروزی در جنگ رسانه‌ای

یکپارچگی ملت؛ هدف جنگ روانی دشمن با کلیدواژه "نارضایتی"/ تقویت رسانه‌‌های داخلی بهترین ترفند برای پیروزی در جنگ رسانه‌ای
قدیری ابیانه گفت:‌ گرداب خبری رسانه‌های دشمن با کلیدواژه "نارضایتی مردم" از وضع موجود، تزریق مطالبات بیش از توان کشور و ترسیم منافع سرشار، با هدف ایجاد سراب ذهنی در ذهن مردم است که همدلی با مسئولان را به چالش می‌کشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس، امروز در جنگ رسانه‌ای، تضعیف زیرساخت‌های فرهنگی و اجتماعی کشور و اعتماد اجتماعی مردم هدف قرار گرفته است که اگر بصیرت و آگاهی مردم و همچنین تقویت رسانه‌های داخلی صورت نگیرد، به کشور ضربه وارد می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

امروز پول سعودی، تکنولوژی اروپایی و حمایت سیاسی، اقتصادی و تبلیغاتی آمریکایی و از همه بدتر ضعف‌های درونی رسانه‌ای ایران و لشکریانی که ما را در این عرصه به چالش می کشند در یک سو قرار دارند و ما در سویی دیگر هستیم.

,

در راین رابطه محمدحسن قدیری ابیانه در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: در رابطه با جنگ رسانه‌ای دشمن علیه ایران گفت: گسترش ابزار رسانه‌ای و تکنولوژی‌های نوین موجب شده است تا استفاده از ابزار جنگ روانی و فریب‌کاری تا حدود زیادی جای اقدامات نظامی و کشورگشایی از طریق نظامی را تحت تأثیر قرار داده و دشمنان را تا حدودی از بکار گیری ابزار نظامی برای سرنگونی نظام‌های مستقل بی‌نیاز کند.

,

تسخیر ذهن انقلابیون رنگین ابزار دشمنان یک ملت انقلابی است

, تسخیر ذهن انقلابیون رنگین ابزار دشمنان یک ملت انقلابی است, تسخیر ذهن انقلابیون رنگین ابزار دشمنان یک ملت انقلابی است,

وی خاطرنشان کرد: حتی از ابزار تبلیغاتی برای بالا بردن ابهت نظامی و حتی ترساندن مسئولین و مردم کشورها و در نتیجه تسلیم آنان به خواست صاحبین قدرت استفاده نمایند، امروز یکی از راه‌های ضربه زدن به منافع یک ملت یا دولت، تسخیر ذهن مخاطبین انقلاب‌های رنگین، بر اساس همین روش است. ذهنیت افراد را به تسخیر خود در آورده و از آن طریق تلاش می‌کند نظام‌های حاکم را سرنگون کرده و بر مقدرات آن کشور حاکم شود.

,

این کارشناس بین‌الملل تصریح کرد: ناراضی کردن مردم از وضع موجود، تزریق مطالبات بیش از توان کشورها و ترسیم مدینه فاضله و منافع سرشار و در حقیقت ایجاد سراب در ذهن از روش‌های این جنگ روانی است. این جنگ‌های روانی یا انقلاب‌های رنگین در برخی کشورهای اروپای شرقی با موفقیت همراه بوده است که از آن طریق توانستند نفوذ خود را در این کشورها گسترش دهند و به حریفان خود ضربه وارد کنند.

,

وی افزود: مشابه آن چیزی که در اتحاد جماهیر شوروی اتفاق افتاد و امام خمینی (ره) با نامه به گورباچوف سعی کرد آن‌ها را از گمراهی برهاند و به آن‌ها بفهماند که هر چند کمونیست به زباله‌دان تاریخ پیوسته ولی لیبرالیسم راه نجات آن‌ها نیست، پندی که امروزه نه‌تنها برای مردم جهان بلکه برای مردم خود کشورهای غربی که لیبرالیسم در آن وجود دارد عیان و روشن شده است.

,

قدیری ابیانه با اشاره به اهداف دشمن در جنگ رسانه‌ای عنوان داشت: امروزه ترفندهای مختلفی برای تصاحب مغر، فکر و روح مردم جهان از طریق تبلیغات جریان دارد که این توطئه‌ها را در رابطه با کشور خود مشاهده می‌کنیم.

,

رسانه‌های معاند خیال خام جدایی ظرفیت مردمی از انقلاب اسلامی را در سر دارند

, رسانه‌های معاند خیال خام جدایی ظرفیت مردمی از انقلاب اسلامی را در سر دارند, رسانه‌های معاند خیال خام جدایی ظرفیت مردمی از انقلاب اسلامی را در سر دارند,

وی افزود: تعداد زیادی شبکه‌های ماهواره‌ای و رادیویی و شبکه‌های اجتماعی که علیه کشور ما بسیج شده‌اند و هزینه‌های هنگفتی گرفته‌اند در همین راستا، آن‌ها می‌خواهند پشتوانه اصلی انقلاب اسلامی که مردم هستند را از انقلاب بگیرند و به اسارت فکری خود درآوردند، از این طریق به انقلاب اسلامی ضربه زده و به اهداف شوم خود دست یابند.

,

سفیر اسبق ایران در مکزیک اظهار داشت: هدف غایی دشمن سرنگون نظام اسلامی، تجزیه دشمن و تصاحب منابع ثروت علی‌الخصوص نفت و گاز است و می‌دانند از طریق نظامی این هدف دست‌یافتنی نیست و لذا به ترفندهای رسانه‌ای رو آورده‌اند و در این راه روی افرادی که سواد رسانه‌ای ندارند اما خود را باسواد می‌پندارند، سرمایه‌گذاری کرده‌اند، در حقیقت جنگ روانی، تحریم اقتصادی، تروریسم و تجاوزات نظامی مکمل یکدیگر هستند و با استفاده از این ابزارها تلاش می‌کنند با هزینه کمتر برای خود و اهداف بزرگ دست یابند.

,

دشمنان با فتنه انگیزی در رسانه‌های معاند نمی‌توانند به هدف غایی خود برسند

, دشمنان با فتنه انگیزی در رسانه‌های معاند نمی‌توانند به هدف غایی خود برسند, دشمنان با فتنه انگیزی در رسانه‌های معاند نمی‌توانند به هدف غایی خود برسند,

قدیری ابیانه خاطرنشان کرد: خوشبختانه تاکنون این توطئه‌ها نتوانسته در انقلاب اسلامی پیروز شود، هر چند مشکلاتی را برای کشور پدید آورده است، مثل فتنه‌هایی که در این 42 سال شاهد آن بوده‌ایم، فتنه‌هایی که هر چند خسارت‌بار بوده است اما نتوانسته است به هدف غایی آن‌که سقوط نظام و سلطه بر ملت ایران بوده است دست یابند.

,

وی گفت: به‌مرور شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانگان، اهرم قدرتمند این جنگ روانی حساب می‌شوند، دروغ، فریب، تهدید، ارعاب، تخریب از روش‌های به کار رفته در این جنگ روانی است.

,

سفیر اسبق ایران در استرالیا اضافه کرد: از ترفندهای مختلفی برای باورپذیر کردن ادعای دروغ خود استفاده می‌کنند و افراد خائنی را که به زبان بومی مسلط هستند به کار می‌گیرند. از ترفندهای رسانه‌ای آن‌ها این است که اطلاعات غلط را به نام مراکزی یا شخصیت‌هایی نسبت می‌دهند که به باورپذیری آن کمک کنند. حتی از نوشته‌های آن‌ها نقل احادیثی با ذکر منبع دقیق و ذکر صفحه می‌باشد با این اطمینان ‌که اکثریت دریافت‌کنندگان این پیام‌ها به منبع مذکور مراجعه نمی‌کنند که ببینند این حدیث جعلی است یا واقعی.

,

تجهیز و تقویت رسانه‌های داخلی بهترین ترفند برای پیروزی در جنگ رسانه

, تجهیز و تقویت رسانه‌های داخلی بهترین ترفند برای پیروزی در جنگ رسانه, تجهیز و تقویت رسانه‌های داخلی بهترین ترفند برای پیروزی در جنگ رسانه,

وی تأکید کرد: امروزه با فتوشاپ و امثالهم جعل کردن مطالب حتی با عنوان مطالب سری، کار ساده‌ای است. حتی تکنولوژی جدید اجازه می‌دهد که با استفاده از عکس‌ها، تصاویر متحرکی را ایجاد کنند به نحوی که گویی آن فرد دارد جلو دوربین چنین مطالبی را بیان می‌کند؛ یعنی می‌توانند فردی که چند سال پیش از دنیا رفته مورد استفاده قرار دهند گویی او امروز دارد جلو دوربین مطالبی را می‌گوید.

,

قدیری ابیانه تأکید کرد: درگذشته صوت افراد قابل استناد در دستگاه قضایی نبود چون به‌راحتی می‌توانست صوت را تقطیع و تغییر داد اما امروز تصویر نیز به‌تنهایی کافی نیست بلکه همان‌طور که کارشناسانی برای تشخیص خط یا امضا وجود دارد، کارشناسانی برای فیلم نیز باید اظهارنظر کنند.

,

وی افزود: نمونه دیگر از ترفندهای تبلیغاتی، در شبکه‌های اجتماعی اعلام کردند که وزارت خزانه‌داری آمریکا با انتشار بیانیه‌ای اعلام نموده که در حساب دو هزار و ۵۰۰ آقازاده ایرانی در این کشور، ۱۴۸ میلیارد دلار موجودی وجود دارد، این خبر به گستردگی در ایران پخش شد و این در حالی است که اصولاً وزارتخانه خزانه‌داری آمریکا چنین بیانیه‌ای نداده است و ضدانقلاب برای باورپذیری این ادعا آن را به این وزارتخانه وصل کرده است با این اطمینان‌ که اکثر افراد صحت آن را بررسی نمی‌کنند

سفیر اسبق ایران در مکزیک بیان داشت: البته خود خبر هم برای اهل فن دروغ بودنش روشن است زیرا ۱۴۸ میلیارد دلار درآمد سه سال نفت ایران است یعنی به‌طور متوسط در حساب هر آقازاده باید ۶۰ میلیون دلار یعنی معادل هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان باشد و این خبر به گستردگی در فضای مجازی منتشر شده و بسیاری دیده و باز ارسال کرده‌اند و تحت تأثیر قرار گرفته‌اند.

,
,
,

عدم سواد رسانه‌ای مردم حملات رسانه‌ای را مهلک‌تر می‌کند

, عدم سواد رسانه‌ای مردم حملات رسانه‌ای را مهلک‌تر می‌کند, عدم سواد رسانه‌ای مردم حملات رسانه‌ای را مهلک‌تر می‌کند,

وی ادامه داد: همین مسئله توسط بسیاری افراد که فاقد سواد رسانه‌ای هستند برای دیگران ارسال می‌شود و این در شرایطی است که تحریم‌ها زندگی مردم را تحت‌فشار قرار داده‌اند و مردم در تأمین مایحتاج خود دچار مشکل هستند و این‌ها باعث می‌شود مردم باور کنند.

,

قدیری ابیانه با اشاره به ایجاد شبهه در مسائل مالی اظهار داشت: وجود اختلاس‌ها و حقوق‌های نجومی برای تعدادی از مسئولین، زمینه باورپذیری این شایعات را فراهم می‌سازد و هزاران کلاغ جلوه می‌دهند، متأسفانه باید گفت یکی از ضعف‌های بزرگ نظام جمهوری اسلامی ضعف در تبلیغات است.

,

سفیر سابق ایران در استرالیا گفت: سواد رسانه‌ای در آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها به‌صورت کاربردی تدریس نمی‌شود و مردم به آن مسلط نیستند، ساعت مفید مطالعه پایین در کشورمان زمینه فریب خوردن از تبلیغات دشمنان فراهم می‌کند، نمونه ضعف تبلیغاتی کشورمان در موضوع خاوری است، چند سال بحث اختلاس سه هزار میلیارد تومانی در اذهان مردم وجود دارد، عامل اصلی این اختلاس، دستگیر، محاکمه و اعدام شد و مبلغی بالاتر از مبلغ اختلاس شده مصادره و به صاحبین مال بازگشت و خبر اعدام در همان روز اعلام گردید. خاوری برای زمینه‌سازی بخشی از این اختلاس در این پرونده، سه میلیون دلار رشوه گرفت که با نرخ امروز دلار معادل 80 میلیارد تومان است اما اکثر مردم فکر می‌کنند که خاوری سه هزار میلیارد را با خود به آمریکا برده است.

,

ضعف تبلیغاتی گام‌های مهم قوه‌قضایه خوراک رسانه‌‌های صعودی و آمریکایی است

, ضعف تبلیغاتی گام‌های مهم قوه‌قضایه خوراک رسانه‌‌های صعودی و آمریکایی است, ضعف تبلیغاتی گام‌های مهم قوه‌قضایه خوراک رسانه‌‌های صعودی و آمریکایی است,

وی ادامه داد: نشانه ضعف تبلیغاتی ما این است که قوه قضاییه این فرد را در زندان اعدام کرد درحالی‌که باید از دو هفته قبل اعلام می‌کرد که عامل اختلاس سه هزار میلیاردی در میدانی از شهر به دار آویخته خواهد شد.

,

قدیری ابیانه تأکید کرد: اخبار و ابعاد مصادره اموال باید برجسته می‌شد، رسانه‌های ما نباید به درج این خبر که سه سال ذهن مرم را پر کرده است به یک روز اکتفا می‌کردند، مثلاً سیاست خبری صداوسیما این است که اگر در خبر ظهر موضوعی به‌عنوان خبر اول منتشر شد، آن خبر را در اخبار شب به‌عنوان خبر اول پخش نمی‌کند و فردای آن روز نیز آن خبر کهنه تصور می‌شود لذا اگر شما از مردم نظرسنجی کنید، کمتر کسی است که بداند، عامل اصلی اختلاس سه هزار میلیارد تومانی اعدام‌شده و اموالش مصادره و به صاحبان مال بازگردانده شده است و خاوری این میزان را با خود نبرده است.

,

وی افزود: این مسئله نه‌تنها بین مردم بلکه بین اصحاب رسانه نیز رایج است. از مشکلات مهمی که با آن مواجه هستیم، عدم مهارت در تشخیص اندازه واقعی اعداد و ارقام می‌باشد.

,

این دیپلمات ایرانی بیان داشت: مثلاً در خبرها اعلام می‌شود که معدن طلای ده میلیون تنی در سیستان و بلوچستان کشف‌شده یا یک معدن طلای 30 میلیون تنی در زره شوران کشف‌شده است. بدون اینکه توضیح داده شود که 10 میلیون تن یا 30 میلیون تن وزن معدن طلا است نه خود طلا، مثلاً در معدن طلای سیستان و بلوچستان، از هر یک‌تن معدن طلا یک گرم طلا به دست می‌آید یا از هر یک‌تن معدن طلا در زره شوران، پنج گرم طلا استخراج می‌شود، از این غفلت و ناآگاهی ضدانقلاب استفاده می‌کند و اعلام می‌کند سهم هر ایرانی از این معدن طلا، 100 کیلو طلا است و چون این میزان طلا به دست مردم نمی‌رسد، پس دزدی غوغا می‌کند بلکه باید نحوه پخش اخبار طوری باشد که این اشتباه در ذهن‌ها شکل نگیرد یا مثلاً در خبرها می‌آید که ایران سالانه دو تن طلا در ایران استخراج می‌شود این اعداد در اذهان خیلی تداعی می‌کند چون عادت داریم طلا را با گرم و مثقال بسنجیم، دو تن طلا در سال یعنی به ازای هر 40 ایرانی کمتر از یک گرم طلا در سال که باید هزینه‌های آن را کم کرد.

,

اعداد و ارقام باید توسط مسئولین آشکار شود تا مردم به رسانه ملی ایمان آورند

, اعداد و ارقام باید توسط مسئولین آشکار شود تا مردم به رسانه ملی ایمان آورند, اعداد و ارقام باید توسط مسئولین آشکار شود تا مردم به رسانه ملی ایمان آورند,

وی اضافه کرد: این تصور در برابر درآمدهای نفتی و نیز میزان اختلاس‌ها وجود دارد، مثلاً بارها گفته‌شده ایران بر روی دریای نفت و گاز است، آمارهای روزانه تولید و صادرات نفت نیز بارها در خبرها گفته‌شده است.

,

قدیری ابیانه تصریح کرد: ما در شرایط قبل از تحریم معادل سهمیه اپک، روزی چهار میلیون بشکه و صادرات ما دو میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه بوده است و با یک‌ضرب و تقسیم ساده به دست می‌آید به ازای هر ایرانی ماهانه یک و نیم بشکه و صادرات ما ۸۶ صدم بشکه بوده که اگر هزینه‌های آن را نیز کم کنیم چیزی حدود شصت صدم یک بشکه صادرشده است.

وی ادامه داد: مثلاً وقتی گفته می‌شود صادرات میعانات نفت و گاز ۱۰۰ هزار میلیارد در بودجه پیش‌بینی شده مردمی که با حقوق و درامد ماهانه سروکار دارند فکر می‌کنند با این مبلغ می‌توان نیازهای مردم را برآورده کرد درحالی‌که این درآمد برای کل کشور یعنی به ازای هر ایرانی ماهانه ۱۰۰ هزار تومان است درحالی‌که تصور مردم این است که با این اعداد می‌توان نیازهای مردم را برآورده کرد.

,
,
,

مقایسه رفاه مردم ایران با دیگر کشور‌ها، راهکار قدیمی دشمن برای تضعیف روحیه ملت

, مقایسه رفاه مردم ایران با دیگر کشور‌ها، راهکار قدیمی دشمن برای تضعیف روحیه ملت, مقایسه رفاه مردم ایران با دیگر کشور‌ها، راهکار قدیمی دشمن برای تضعیف روحیه ملت,

قدیری ابیانه با اشاره به درآمد نفتی ایران تصریح کرد: در بسیاری موارد رفاهیات مردم را با بسیاری کشورها مقایسه می‌کنند بدون اینکه در بقیه موارد مقایسه صورت بگیرد. یک محاسبه ساده در مقایسه جمعیت بومی این کشورها و جمعیت این کشورها و میزان صادرات نفت ایران و این کشورها، نشان می‌دهد که صادرات نفت این کشورها در هر سال معادل ۵۰ تا ۶۰ سال صادرات نفت یک ایرانی است و مقایسه‌ها بر اساس نفت‌خیز بودن دو کشور صورت می‌گیرد نه به‌اندازه های آن و متأسفانه هنوز رسانه‌ها و مسئولین کشور ما نتوانسته‌اند که این واقعیت‌ها را برای مردم توضیح نداده‌اند.

,

سفیر اسبق ایران در استرالیا گفت: مسئولین ما نیز خود دچار توهم هستند. خیلی ساده می‌توان این موضوع را به دانش آموزان و در کلاس‌های در س حتی به‌صورت مسئله توضیح داد.

,

وی در پایان اظهار داشت: به‌هرحال خوشبختانه دشمن در بسیاری از توطئه‌های خود شکست‌خورده و در حالی چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب را جشن می‌گیریم که هر کدام از این توطئه‌ها می‌توانست یک نظام را سرنگون کند، نه‌تنها این تلاش‌ها موفقیت‌آمیز نبوده است بلکه شاهد نفوذ معنوی و فکری جمهوری اسلامی بوده‌ایم و علی‌رغم همه توطئه‌ها پیشرفت‌های چشمگیری در همه زمینه‌ها داشته‌ایم و دشمنان ما خود دچار اضمحلال شده‌اند و در حال فروپاشی‌اند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه