اخبار داغ

در گفت‌وگو با کارشناسان مطرح شد؛

نقش مهم رسانه‌های داخلی در خنثی‌سازی اخبار کذب جریان‌های ضدانقلاب/ جوانان باید پیشگام شکست محاصره تبلیغاتی دشمن باشند

نقش مهم رسانه‌های داخلی در خنثی‌سازی اخبار کذب جریان‌های ضدانقلاب/ جوانان باید پیشگام شکست محاصره تبلیغاتی دشمن باشند
کارشناسان مسائل سیاسی گفتند: رسانه‌های داخلی نقش بسیار مهمی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و برملا کردن اخبار کذبی که از سوی معاندان منتشر می‌شود، دارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی قرار داریم. یکی از مسائلی که دشمنان نظام و در رأس آنها استکبار جهانی بر آن اهتمام داشته اند، جنگ رسانه ای علیه نظام و ملت ایران بوده است. غربی ها همواره با محاصره تبلیغاتی، نسبت به تصویر سازی غلط در خصوص جمهوری اسلامی ایران اقدام می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

این پایگاه خبری با برگزاری میزگردی به تبیین اقدامات دشمن در عرصه جنگ رسانه ای با حضور دو کارشناس پرداخته که مشروح آن را در گزارش می خوانید.

,

رضا اسماعیل کاخ با بیان اینکه جنگ ها وارد مراحل تازه ای شده اند و به مانند گذشته تنها شامل جنگ های سخت نمی شوند که نبردها در آن مشخص شده بودند، گفت: امروزه جنگ های اقتصادی و سیاسی با ایجاد فشار و به زانو در آوردن دیگران توسط قدرت های استعماری مورد استفاده قرار می گیرد.

,

جنگ رسانه‌ای؛ نمود عینی جنگ نرم است/ نقش مهم رسانه‌های داخلی در خنثی‌سازی اخبار کذب معاندین

, جنگ رسانه‌ای؛ نمود عینی جنگ نرم است/ نقش مهم رسانه‌های داخلی در خنثی‌سازی اخبار کذب معاندین, جنگ رسانه‌ای؛ نمود عینی جنگ نرم است/ نقش مهم رسانه‌های داخلی در خنثی‌سازی اخبار کذب معاندین,

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه یکی از جنگ‌های پیچیده، جنگ رسانه ای و جریان سازی یکسویه خبری است، عنوان کرد: جنگ رسانه ای و تبلیغاتی یکی از نمودهای «جنگ نرم» است. این نوع جنگ‌ها در صفحات روزنامه ها و تلویزیون، میکروفن، رادیوها و عدسی دوربین ها جریان دارد.

,

وی ادامه داد: البته طی چندسال اخیر شبکه های اجتماعی نیز به محلی برای ایجاد شبهه افکنی و کاشتن بذر تردید میان مردم تبدیل شده است.

,

اسماعیل کاخ با تأکید بر اینکه رسانه‌های داخلی نقش بسیار مهمی در خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان و برملا کردن اخبار کذبی که از سوی معاندان منتشر می‌شود، دارند، ابراز کرد: اهداف این جنگ رسانه‌ای، ایجاد اضطراب، یأس، ناامیدی و احساس بن‌بست و بدبین کردن مردم نسبت به یکدیگر و نسبت به دستگاه‌های مسئول و همچنین بیشتر و بزرگ‌تر نشان دادن مشکلات اقتصادی در ذهن جامعه است.

,

, , , ,

تشویق مردم به تقویت انسجام ملی در برابر دشمنان توسط رسانه های ملی

, تشویق مردم به تقویت انسجام ملی در برابر دشمنان توسط رسانه های ملی , تشویق مردم به تقویت انسجام ملی در برابر دشمنان توسط رسانه های ملی ,

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص اقدامات رسانه های داخلی در برابر جنگ رسانه ای تبلیغاتی دشمنان اظهار کرد: رسانه‌های کشور باید برای افزایش تأثیر بر مخاطبان هم‌افزایی کنند و همچنین با تمام توان برای مقابله با جنگ روانی رسانه های معاند و دشمنان کشور و ملت ایران بکوشند و بدیهی است که هم افزایی آنها می تواند کارکرد به مراتب بهتری در این زمینه داشته باشد.

,

وی با بیان اینکه رسانه های داخلی می توانند نسبت به انتشار دستورالعمل ها و اطلاعات مرتبط با آمادگی مردم برای رویارویی با تهدیدات و بحران های پیش آمده اقدام کنند، گفت: انتشار اطلاعات صحیح درباره شدت و میزان رویداد و کاهش اضطراب و افزایش آرامش فکری مردم از جمله دیگر رویکردهای رسانه های داخلی می تواند باشد.

,

اسماعیل کاخ تشویق مردم به ایجاد انسجام اجتماعی و تقویت و حفظ انسجام ملی در برابر دشمنان را از دیگر موارد ذکر کرد و گفت: پایدار نمودن مردم به زندگی جمعی و ترغیب روحیه ملی، ارتباط مستقیم با مردم و مسئولین و انتقال نظرات طرفین برای کاهش مشکلات، عدم بزرگ نمایی مشکلات و حوادث، تداوم برنامه اطلاع رسانی و ارتباط با مردم از دیگر اقداماتی است که رسانه های داخلی می توانند انجام دهند.

,

رسانه‌ها یکی از نهادهای مرکزی سازنده هر انقلاب‌ هستند

, رسانه‌ها یکی از نهادهای مرکزی سازنده هر انقلاب‌ هستند, رسانه‌ها یکی از نهادهای مرکزی سازنده هر انقلاب‌ هستند,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: شناخت تهدیدات دشمنان و راهکارهای مقابله با تهدیدات دشمن و پیش بینی و به کارگیری تمهیدات ارتباطی لازم در شرایط اضطراری از دیگر اقداماتی است که رسانه های داخلی در برابر جنگ تبلیغاتی دشمنان می توانند اتخاذ کنند.

,

وی ابراز کرد: رسانه در ایران به عنوان رکن چهارم دموکراسی در سایه انقلاب و باز تعریف ارزش های آن همچنین موازی با رشد فناوری و گستردگی ارتباطات، فراز و فرودهایی را پشت سر گذاشت تا به چشم انداز روشن امروز رسیده است.

,

اسماعیل کاخ ادامه داد: رسانه‌ها یکی از نهادهای مرکزی سازنده هر انقلاب‌ هستند و اهمیت آنها به قدری است که برای مسجل شدن پیروزی یک انقلاب، باید رسانه‌های آن جامعه، به‌ویژه رسانه ملّی و اصلی آن کشور (صدا و سیما) به دست نیروهای انقلابی باشد.

,

, , , ,

کارنامه درخشان انقلاب اسلامی در بخش رسانه

, کارنامه درخشان انقلاب اسلامی در بخش رسانه , کارنامه درخشان انقلاب اسلامی در بخش رسانه,

کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: انقلاب اسلامی در بخش رسانه با وجود همه ضعف ها و کاستی های انکارناپذیر، کارنامه درخشان و قابل دفاعی دارد و موفقیت های در خور توجهی در رشد همه جانبه رسانه‌ها و تامین و تمهید انواع امکانات و ظرفیت های زیرساختی و روساختی، سخت افزاری و نرم افزاری، ساختی و محتوایی، هنجاری و کارکردی، تولیدی و توزیعی و غیره داشته است.

,

وی تصریح کرد: این عبارت کلیدی امام راحل که «ما با سینما مخالف نیستیم با فحشا مخالفیم، با تلویزیون مخالف نیستیم با بی بندو باری مخالفیم» را «منشور انقلاب درباره رسانه ها» قلمداد می کنیم و همچنین مشروعیت بخشی، ایجاد اعتماد عمومی و متعاقب آن تقویت انگیزه برای مصرف رسانه ای، ایجاد زمینه برای تبدیل مخاطب منفعل به مخاطب فعال، بسط سواد رسانه ای و فرهنگ استفاده از رسانه مهمترین تغییرات و تحولات رسانه های ایران پس از انقلاب است.

,

اسماعیل کاخ افزود: رشد کمی و کیفی در ابعاد آموزشی و تحقیقاتی مربوط به رسانه ها، تاسیس مراکز و نهادهای حمایتی و هدایتی، تدوین نظام های هنجاری مبتنی بر معیارهای فقهی و اخلاقی، اصلاح و تقویت نظام های نظارتی و کنترلی اعم از نظارت صنفی، مدنی، انتظامی، امنیتی و قضایی و کیفری، اصلاح، ارتقاء و تا حدی ضابطه مند سازی سیستم ممیزی محصولات فرهنگی و رسانه ای داخلی از دیگر مهمترین تغییرات و تحولات رسانه های ایران پس از انقلاب است.

,

تلاش بی نتیجه دشمن برای نشان دادن افق تیره انقلاب اسلامی

, تلاش بی نتیجه دشمن برای نشان دادن افق تیره انقلاب اسلامی, تلاش بی نتیجه دشمن برای نشان دادن افق تیره انقلاب اسلامی,

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان خاطر نشان کرد: بررسی مطالب امروز روزنامه ها، تارنماها و خبرگزاری های داخلی درباره انقلاب اسلامی ایران نشان می دهد؛ «شعارها، اهداف و آرمان های انقلاب و میزان تحقق آنها» موضوع مشترک رسانه های منسوب به هر دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا بوده است.

,

احمد قربانی پور با بیان اینکه امروز مسئله امید یکی از نقاط محوری در حرکت رو به جلوی ملت ایران است، گفت: در نگاه رهبر انقلاب امید یکی از بزرگترین قوه محرکه انسان است؛ امید به پیروزی، پیشرفت و موفقیت هر انسانی را به حرکت وادار می کند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: امروز دشمنان ما که از برخورد چهره‌ به‌ چهره با این ملت مأیوس‌اند و از طرق گوناگون میخواهند روی این ملت اثر بگذارند؛ یعنی سعی میکنند افق را تیره و تار نشان دهند؛ جوان را ناامید کنند. توطئه‌ای که میدان اصلی ظهورش جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی است.

,

استمرار انقلاب، دشمن را به ستوه آورده است

, استمرار انقلاب، دشمن را به ستوه آورده است, استمرار انقلاب، دشمن را به ستوه آورده است,

وی تصریح کرد: از سوی دیگر هوشیاری نسبت به اقدامات دشمن و آرایش جنگی در عرصه رسانه شناخت صحیح و دقیق نسبت به جوانب این جنگ است است و هوشمندی برای مقابله و جلوگیری از تحقق اهداف دشمن در جنگ رسانه‌ای به صورت مکرر در هشدارها و توصیه های سالهای اخیر رهبر انقلاب اسلامی مطرح شده است.

,

قربانی پور با تأکید بر اینکه تاریخ انقلاب در چهل و دو سال گذشته لحظه ای از مبارزه خالی نبوده و در عرصه‌های مختلف شاهد دشمنی های متعدد با انقلاب اسلامی بوده ایم، ابراز کرد: اکنون استمرار انقلاب، دشمن را به ستوه آورده و آنان عزم خود را جزم کرده اند تا از این استمرار و استقامت جلوگیری کند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی افزود: دشمنان حاصل بیش از چهل سال بالندگی این شجره طیبه را می بینند، تمام توان خود را به خدمت گرفته اند تا به خیال خود درخشش آینده روشن انقلاب و تمدن نوین اسلامی در گام دوم را مکدر و خاموش کند؛ بنابراین برای مواجهه با دشمن باید نسبت به اهداف آگاه باشیم و بدانیم برای دستیابی به این اهداف بر کدام عرصه ها تمرکز کرده است.

,

جوانان باید پیشگام محاصره تبلیغاتی دشمن باشند

, جوانان باید پیشگام محاصره تبلیغاتی دشمن باشند, جوانان باید پیشگام محاصره تبلیغاتی دشمن باشند,

وی اظهار کرد: بنا به فرموده مقام معظم رهبری " الان یک جنگ تبلیغاتی و رسانه‌ای بسیار تندی علیه ما وجود دارد، درست مثل جنگ تحمیلی... الان امکانات تبلیغاتی و رسانه‌ای ‌ما در مقابل دشمن، مثل امکانات آن روز ما است در مقابل دشمن؛ البتّه آن روز ما غلبه کردیم بر دشمن، امروز هم غلبه خواهیم کرد؛ بدون تردید غلبه خواهیم کرد، امّا وضع این است".

,

قربانی پور با بیان اینکه ملت ایران باید در مقابل دشمنان آرایش مناسب را اتخاد کنند و در میان ملت، نقش اقشار فعال و تأثیر گذار بیشتر است، ابراز کرد: جوانان و نخبگان اولین کسانی هستند که میدان جنگ رسانه‌ای آنها را به نقش آفرینی فرا می‌خواند و جوانان باید پیشگام در شکستن این محاصره تبلیغاتی باشند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: بر اساس شواهد تشکیلات عظیمی از سوی دشمن برای تحت تاثیر قرار دادن افکار عمومی و فضای تبلیغاتی ایران اسلامی و تصویر سازی غلط از وضعیت کشور در حال فعالیت مداوم است.

,

دشمن به دنبال معرفی نقاط قوت نظام اسلامی به عنوان نقاط چالش آفرین است

, دشمن به دنبال معرفی نقاط قوت نظام اسلامی به عنوان نقاط چالش آفرین است, دشمن به دنبال معرفی نقاط قوت نظام اسلامی به عنوان نقاط چالش آفرین است,

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان رهبری در تاریخ 15 شهریور 1397 در این باره بیان کرده اند" خبرهای ما، اطّلاعات ما نشان می دهد که تشکیلاتی به وجود آمده است به‌وسیله‌ دستگاه جاسوسی رژیم صهیونیست و دستگاه جاسوسی آمریکا، اینها تشکیلات درست کرده‌اند، از سوی قارون‌های منطقه هم دارند پشتیبانی مالی می شوند؛ در اطراف کشور، در بعضی از این کشورهای نزدیک به ما، اصلاً نشسته‌اند برنامه‌ریزی میکنند و به‌طور جدّی دارند کار می کنند".

,

قربانی پور با بیان اینکه رسانه های دشمن به دنبال ارائه تصویر مخدوش و منفور از نقاط قوت ما هستند تا با این رویکرد ما از نقاط قوت و عناصر اقتدار ملی خود صرف نظر کنیم، اظهار کرد: با این اقدام دشمنان می خواهند، به راحتی بر سرنوشت، ملت و آینده ما مسلط شوند.

,

این کارشناس مسائل سیاسی عنوان کرد: دشمنان به دنبال این هستند که نقاط قوت نظام اسلامی را به عنوان نقاط چالش آفرین معرفی کنند تا ملت ایران را نسبت به آنها دلسرد کنند و در تبلیغات گسترده و متراکم دشمن علیه توانمندی ها، دانش هسته‌ای، اقتدار موشکی و عدالت‌خواهی بین المللی جمهوری اسلامی با همین هدف صورت می‌گیرد.

,

وی بیان کرد: بخش دیگری از جنگ رسانه ای دشمن آن است که مشکلات مربوط به اقتصاد را افزایش دهد؛ افزایش نرخ ارز، کاهش ارزش پول ملی و ... بخش مهمی از این مسائل به وسیله تبلیغات دشمن اتفاق می افتد.

,

قربانی پور در پایان خاطر نشان کرد: دشمن در سطح کلان به دنبال این است که به مردم احساس به بن بست رسیدن دهد تا ملت ایران به این نتیجه برسند که راه حلی وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه