اخبار داغ

با تأکیدات امام و رهبری در ترویج فرهنگ کتابخوانی صورت گرفت؛

قبل از انقلاب یک روستا هم کتابخانه نداشت/احداث ۶ باب کتابخانه در روستاهای بزرگ اسدآباد با انقلاب مردم

قبل از انقلاب یک روستا هم کتابخانه نداشت/احداث ۶ باب کتابخانه در روستاهای بزرگ اسدآباد با انقلاب مردم
شهرستان اسدآباد با وجود جمعیت 110 هزار نفری در قبل از انقلاب تنها یک باب کتابخانه داشت که امروز به برکت انقلاب توجه به کتاب و کتابخوانی در روستاها هم اوج گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر همدان، شاید مدت زیادی به طول بینجامد که نوع زیستن و نگرش آدمی تغییر کند اما قطعا اگر در ذات و کردار انسان یعنی ذهنیت و زندگی روزمره خود که هر روز با آن مواجه بوده و بر حسب عادت و یا حتی اعتقادی انجام می‌داده تغییری رخ دهد این حتما و بی شک نوعی انقلاب درونی است که بر پیرامون زندگی فردی و اجتماعی انسان اثر خواهد گذاشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر همدان,

و اما انقلاب اسلامی ایران از جمله انقلاب‌هایی است که با رخداد آن شکوه و عظمتی را به همراه داشت که می‌توان توجه به کتاب و کتابخانه‌ها را از جمله برکات آن دانست.

,

امروز با مطالعه و یا حتی تحقیقی میدانی از اطرافیان بر کمرنگی و یا حتی بی رنگ بودن توجه به امر کتاب و کتابخوانی و حتی وجود کتابخانه در شهرستان اسدآباد در قبل از انقلاب پی برد؛

,

شهرستان اسدآباد با وجود شمار زیادی روستا تنها دارای یک کتابخانه بود و این در حالی است که با پیروزی انقلاب و توجه امام و رهبری به امر کتاب و کتابخوانی، روز به روز بعداز انقلاب شاهد رشد روز افزون آن شدیم.

,

تا جایی که امروز ۶ باب کتابخانه در روستاهای بزرگ شهرستان اسدآباد به برکت انقلاب ایجاد و مردم از وجود کتاب و کتابخانه بهره مند شدند.

,

البته در برخی از ادارات هم با ایجاد ایستگاه مطالعاتی و وجود چندین کتاب توجه به این بخش نسبت به دوران قبل از انقلاب بیشتر شد.

,

وجود کتابخانه استاندارد هم در این شهرستان یکی از برکات انقلاب است که با همت مسئولان می تواند ساخته و در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

,

مهدی مرادیان‌تمجید، مدیر اداره کتابخانه عمومی شهرستان اسدآباد در این زمینه در گفت‌وگو با خبرنگار عصر همدان، با مقایسه وضعیت حوزه کتاب و کتابخوانی و تعداد کتابخانه‌ها در این شهرستان در قبل و بعداز انقلاب اسلامی، اظهار کرد: در ابتدای انقلاب یعنی سال ۵۸ اسدآباد تنها دارای یک باب کتابخانه بود که امروز به برکت انقلاب به 6 مورد رسیده است.

,

وی تصریح کرد: کتابخانه شهید رجایی در زیربنای ۱۳۰ منر مربع در سال 58 احداث شده بود که چندان کتاب هم در آن موجود نبود.

,

مدیر اداره کتابخانه عمومی شهرستان اسدآباد تصریح کرد: امروز در چهل و دومین سال پیروزی انقلاب شهرستان اسدآباد دارای ۶ باب کتابخانه در سطح شهر و روستاست.

,

وی یادآور شد: در مجموع کتابخانه های شهرستان بیش از ۸ هزار نسخه کتاب با موضوع تاریخ انقلاب اسلامی وجود دارد.

,

مرادیان تمجید به اجرای ۶۹ عنوان برنامه فرهنگی در دهه فجر امسال در سطح کتابخانه های این شهرستان اشاره کرد و گفت: علی رغم شرایط ویژه کرونا، امر توجه به کتابخوانی کمرنگ نشد و از فرصت فضای مجازی برای این امر استفاده شد.

,

وی برگزاری مسابقات کتابخوانی، نقاشی، معرفی کتاب با موضوع انقلاب اسلامی، اهدا کتاب به کتابخانه، طرح های خلاقانه، قصه گویی کودکان از انقلاب اسلامی،خوانش کتاب را از جمله برنامه های حوزه کتابخانه در دهه فجر برشمرد.

,

مدیر اداره کتابخانه عمومی شهرستان اسدآباد با اشاره به توجه کتاب و کتاب خوانی از منظر رهبر معظم انقلاب، گفت: در این راستا و به مناسبت چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، مسابقه بزرگ کتابخوانی از محتوای کتاب "بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به ملت ایران" را برگزار می کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه