اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی:

توزیع ۲۵ هزار گوشی و ۳۱۴ هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند/ حضور ۵ میلیون دانش‌آموز در راهیان نور مجازی

توزیع ۲۵ هزار گوشی و ۳۱۴ هزار بسته لوازم‌التحریر بین دانش‌آموزان نیازمند/ حضور ۵ میلیون دانش‌آموز در راهیان نور مجازی
مجتبی باستان از توزیع ۲۵ هزار گوشی و ۳۱۴ هزار بسته لوازم التحریر ایرانی اسلامی بین دانش آموزان نیازمند در دوران کرونا خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، مجتبی باستان،‌ رئیس سازمان بسیج  دانش آموزی کشور پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران استان کردستان، عنوان کرد: رسانه زبان گویای مردم و پل ارتباط بین مردم و مسئولین است.

وی افزود: بخشی از رسانه  به مطالبه گری و آرمان خواهی مربوط می شود و این یعنی اصحاب رسانه عمق نگاه دارند و می توانند نگاه های بلند انقلاب را به نگاه رایج جامعه تبدیل کنند.

باستان گفت: بسیج دانش آموزی در حوزه تعلیم و تربیت نقش خاصی دارد و امام (ره) به مدرسه و دانش آموزان امیداور بودند و در این خصوص گفتند که «امید من به شما دبستانی ها است».

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی افزود: در حوادث انقلاب، دانش آموزان نقش بسزایی داشتند و در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ به فرمان امام(ره) کلاس درس را تعطیل کردند و در اعتراض به رژیم پهلوی شعارهای «مرگ بر شاه، درود بر خمینی و الله اکبر» سردادند. وی افزود: در این واقعه، رژیم شاه ۶۰ دانش آموز را شهید کرد و وزیر وقت آموزش و پرورش استعفا داد.

وی افزود: این واقعه تاریخی از زمینه های پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ بود.

باستان با اشاره به نقش دانش آموزان در دفاع مقدس نیز، گفت: ۳۶ هزار شهید دانش آموز نمونه بارز تأثیرگذاری قشر دانش آموز در دوران جنگ تحمیلیی است.

 رئیس سازمان بسیج دانش آموزی کردستان با بیان اینکه جایگاه تعلیم و تربیت در کشور یک جایگاه انقلابی است، ادامه داد: در دوره جهاد سازندگی نیز دانش آموزان به همراه معلمان نقش بسزایی در جبران عقب ماندگی های سوادآموزی داشتند.

وی افزود: امروز نیز دانش اموزان در عرصه المپیادهای علمی و جهانی حضور پررنگ دارند و این یعنی دانش آموزان ایران اسلامی نگاه تمدنی دارند و می خواهند زمینه ساز تمدن اسلامی باشند.

باستان با اشاره به اجرای پویش های مختلف توسط بسیج دانش آموزی در دوران کرونا، گفت: در دوران کرونا عده ای تصور می کردند دانش آموزان نباید از خانه ها خارج شود اما در پویش همیار بهداشت و سلامت، دو هزار دانش آموز ۱۲ هزار مدرسه  را ضدعفونی و روزانه به تولید یک میلیون ماسک کمک کردند.

وی با اشاره پویش مواسات و همدلی در راستای طرح کمک های مومنانه، افزود: در این پویش هر مدرسه به یک پایگاه همدلی تبدیل شد و خود دانش آموزان با جمع آوری پول از خیرین پویش قلک کریمانه را تشکیل دادند و پول های جمع آوری شده را هزینه تأمین ارزاق برای خانواده ها و دانش آموزان نیازمند کردند. وی افزود: در این طرح  ۵۰۰ هزار بسته در قالب این پویش تحویل خانواده های نیازمند شد.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی به پویش همکلاسی مهربان اشاره کرد و گفت: در این پویش ۳۱۴ هزار بسته لوازم التحریر ایرانی اسلامی برای دانش آموزان نیازمند تهیه شد.

باستان به موضوع شبکه شاد نیز اشاره کرد و با بیان اینکه سه و نیم میلیون دانش آموز برای اتصال به این شبکه، تلفن همراه هوشمند نداشتند، گفت: در پویش نذر هوشمند نیز ۲۵ هزار دستگاه رایانک و تلفن همراه هوشمند تحویل دانش آموزان نیازمند شد و تاز مانی که دانش اموز نیازمند در کشور وجود داشته باشد این طرح ادامه خواهد یافت.

وی به ایجاد کانالهای فرهنگی در بستر شبکه شاد توسط بسیج دانش آموزی اشاره کرد و گفت: امضای طومار نفی ظلم و استکبار توسط یک میلیون دانش آموز در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی از جمله برنامه های این کانال بود.

باستان گفت: بیست و یک درس از زندگی حاج قاسم سلیمانی برای تدرس در مدارس با نام کتاب مدرسه درس آموز حاج  قاسم در حال تدوین است.

وی به موضوع اجرای راهیان نور در بستر فضای مجازی هم اشاره کرد و گفت: با تاوجه به شرایط کرونا، برای ۴ الی ۵ میلیون دانش آموز به صورت مجازی راهیان نور را برگزار خواهیم کرد و در این طرح، یک راوی معلم به عنوان کلاس درس آن را اداره خواهد کرد. وی افزود: ۱۹ بهمن امسال از این طرح در جوار مزار حاج قاسم سلیمانی رونمایی می شود.

باستان تاکید کرد: روحیه انقلابی دانش آموزان دهه نود نیز همچون دهه ۶۰ است و دشمن نیز همچنان در تقویت جبهه جنگ نرم علیه ایران اسلامی است و همه چیز را بر ایران تحریم کرده الی بستر اینترنت و ملزومات آن، چون میداند از این طریق می تواند بر ایران اثر بگذارد.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه