اخبار داغ

رئیس مجمع نمایندگان لرستان:

پروازهای اروپا و آمریکا لغو شود/ نگرانی از گونه جهش‌یافته ویروس کرونا

پروازهای اروپا و آمریکا لغو شود/ نگرانی از گونه جهش‌یافته ویروس کرونا
ابراهیمی گفت: لغو پروازهای اروپا و آمریکا برای جلوگیری از شعله ور شدن کرونا ضروری است چرا که احتمال آلوده بودن افراد به ویروس جهش یافته وجود دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یحیی ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار سفیرافلاک اظهار داشت: طی چند ماه اخیر با اعمال محدودیت ها در کشور، شیوع کرونا کاهش یافت که لازم است همچنان پروتکل های بهداشتی و عدم حضور در تجمعات و برخی موارد بهداشتی مد نظر باشد تا شیوع ابتلا و مرگ و میر همچنن کاهش یابد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیرافلاک,

وی با اشاره به روند ثابت این بیماری افزود: چند روزی است که آمار شیوع کرونا در کشور حدودا ثابت مانده ولی می تواند با کوچکترین غفلتی، پیک دیگری از بیماری را رقم بزند که لازم است دستورالعمل های بهداشتی و برخی از محدودیت ها اجرا شود.

,

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با اشاره به پروازهای اروپا و آمریکا تصریح کرد: یکی از مهمترین دغدغه ها این است که پروازهای اروپا و آمریکا لغو شود چرا که با توجه به شرایط شیوع بیماری در این کشورها و نوع جهش یافته این ویروس، لازم است که محدودیت هایی برای این پروازها در دستور کار قرار گیرد.

, , ,

ابراهیمی عنوان کرد: در کشورهای دیگر وقتی فردی از کشوری وارد می شود حتی اگر جواب تست آن منفی باشد در قرنطینه می ماند تا دوران مد نظر سپری شود و لازم است که محدودیت هایی برای پروازهای خارجی و سفرها اعمال شود تا شاهد شعله ور شدن کرونا نباشیم.

,

وی بیان کرد: با توجه به اینکه ممکن است افرادی که از این کشورها وارد می شوند، آلوده به ویروس جهش یافته باشند لازم است که در فرودگاه ها محدودیت هایی اعمال گردد و این افراد قرنطینه شوند البته در راستای محدودیت پروازها تذکراتی داده شده ولی عدم اجرای محدودیت در این بخش نشان از بی توجهی مسئولان در این حوزه دارد.

,

رئیس مجمع نمایندگان لرستان با تاکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی گفت: هر زمانی که آمار کرونا کاهش می یابد، حساسیت ها کمتر شده و ساده انگاری در این بخش سبب پیک جدید بیماری می شود.

,

ابراهیمی با بیان اینکه خوشبختانه واکسن کرونا در کشور مراحل انسانی را طی کرده افزود: قرار شد در اسفند دو میلیون و در اردیبهشت نیز 10 میلیون دوز واکسن تولید و طبق اولویت برای افراد پرخطر استفاده شود البته تا قبل از آن تعدادی واکسن از کشورهای قابل اعتماد و اطمینان وارد کشور می شود.

,

وی بیان کرد: باید 70 درصد جامعه واکسینه شوند تا زنجیره انتقال بیماری قطع شود و تا آن زمان لازم است که پروتکل های بهداشتی به صورت جدی رعایت شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه