اخبار داغ

نماینده نیشابور در مجلس:

۳۶ درصد مساحت نیشابور درجه سیل‌خیزی بحرانی و فوق بحرانی دارد

۳۶ درصد مساحت نیشابور درجه سیل‌خیزی بحرانی و فوق بحرانی دارد
چنارانی گفت: ۳۶ درصد مساحت شهرستان نیشابور دارای درجه سیل‌خیزی بحرانی و فوق بحرانی است و ۱۰۰ هزار هکتار کانون بحران فرسایش در جنوب شهرستان داریم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ هاجر چنارانی، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی در جلسه جمع‌بندی سفر شهرستانی استاندار خراسان رضوی به نیشابور در محل سالن شهید عابد فرمانداری نیشابور گفت: یکی از نیازهای بزرگ نیشابور تکمیل پروژه افلاک‌نما است که بر اساس پیش‌بینی‌های اخیر ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل آن نیاز داریم.

وی افزود: اگر شاخص بودجه جمعیت بود ما مشکلی نداشتیم ولی متأسفانه شاخص بر اساس شهرستان شدن است و مردن نیشابور از این موضوع دچار مشکل شده‌اند. میان جلگه ۴۵ هزار نفر جمعیت دارد ولی متأسفانه بخش حساب می‌شود و به میزان یک بخش هشت‌هزارنفره بودجه می‌گیرد.

نماینده مردم نیشابور بزرگ تأکید کرد: دشت نیشابور به‌شدت آسیب‌دیده و انتظار داریم سهمیه زیادی از شهرک گلخانه مصوب استان به شهرستان‌های نیشابور، فیروزه و زبرخان اختصاص یابد.

چنارانی ادامه داد: ۳۶ کیلومتر مترمربع در جنوب نیشابور چهار سال پیش شکاف برداشته است و نیاز به ورود فوری دارد.

وی گفت: از استاندار خراسان رضوی شارژ مجدد یک نوبت چاه آب برای آبیاری زمین‌های کشاورزی دیم را نیاز و خواهش داریم. کشت غلات، دانه‌های روغنی ما به دلیل کمبود باران اگر آبیاری نشود در سال آینده دچار ضرر شدید مالی خواهند شد.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان اضافه کرد: اگر به محصولاتمان الآن آب‌رسانی نشود هیچ فایده‌ای برای ما آبیاری در تابستان و بهار نخواهد داشت.

 چنارانی با اشاره به سیل‌خیز بودن نیشابور اظهار داشت: ۳۶ درصد مساحت شهرستان ما دارای درجه سیل‌خیزی بحرانی و فوق بحرانی است. ۱۰۰ هزار هکتار کانون بحران فرسایش در جنوب نیشابور داریم که اجرای پروژه‌های آبخیزداری را مشکل کرده است.

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی بیان داشت: ۱۶۰ میلیارد ریال سالانه برای جلوگیری از فرسایش نیاز داریم در حالی که کل اعتبار آن ۴۰ میلیارد ریال است، با این میزان چطور باید جلو فرسایش ۱۶۸ هزار هکتار زمین را بگیریم؟

وی با اشاره به کمبود آب در شهرستان نیشابور تأکید کرد: برای عدم مهاجرت کشاورزان باید آب در روستا باشد، ۵۰ رشته قنات نیشابور همین الآن نیازمند لایروبی است و اعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد ریال نیاز دارد.

نماینده مردم نیشابور، فیروزه و زبرخان تصریح کرد: نیشابور دومین شهر استان از نظر تعداد کارگر است و بیمه تأمین اجتماعی می‌پردازند ولی کمترین میزان خدمات را دریافت می‌کند.

چنارانی ادامه داد: یک‌زمانی بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی، بیمارستان حکیم در نیشابور را داشتند ولی به دلیل نزاع‌های دانشکده علوم پزشکی و تأمین اجتماعی، این بیمارستان به وزارت بهداشت تحویل داده شد و اکنون در بخش‌های اضافه‌شده این بیمارستان، از کارگران و بیمه پردازان تأمین اجتماعی فرانشیز دریافت می‌شود، حق ۲۰۰ هزار بیمه پرداخت تأمین اجتماعی در نیشابور این نیست که بیمارستان نداشته باشند.

وی با انتقاد از دیده نشدن در کارگروه زیارت گفت: مسافران زیادی از نیشابور برای رفتن به مشهد استفاده می‌کنند ولی واقعاً سهم ما از کارگروه زیارت و بودجه‌های زیارت چیست؟

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه