اخبار داغ

مدیر گمرک چهارمحال و بختیاری خبر داد؛

آغاز صادرات محصولات پتروشیمی لردگان

آغاز صادرات محصولات پتروشیمی لردگان
اسماعیل اله‌دادی گفت: صادرات محصولات پتروشیمی شرکت کود شیمیایی اوره لردگان از گمرک استان چهارمحال و بختیاری آغاز شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل اله دادی، مدیر گمرک چهارمحال و بختیاری در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز؛ از آغاز صادرات محصولات پتروشیمی شرکت کود شیمیایی اوره لردگان خبر داد و گفت: با پیگیریهای مجدانه و مستمر  گمرک استان مجوز صادرات محصولات پتروشیمی اخذ و مرحله اول صادرات این مجموعه از روز پنج شنبه مورخ ۹۹/۱۱/۱۶ آغاز و در مرحله نخست به کشور ترکیه صادر شد.

وی ضمن ابراز رضایت از به ثمر نشستن تلاش‌های چندین ساله و همکاری دوسویه گمرک و شرکت کودشیمایی اوره لردگان در جهت راه اندازی و در نهایت صادرات محصولات تولیدی، بیان داشت: گمرک استان آماده ارایه تسهیلات لازم برای تسریع در انجام تشریفات صادرات این محصولات در راستای افزایش صادرات و توسعه اقتصادی استان در سال جهش تولید خواهد بود.

به گزارش جهانبین نیوز؛ شرکت پتروشیمی اوره، آمونیاک لردگان که دوران بهره‌برداری آزمایشی خود را با موفقیت پشت سر گذاشته، ششم آذر ماه توسط رئیس‌جمهور افتتاح شد و بر اساس پیش‌بینی‌ها، سالانه ۲۴۰ میلیون دلار درآمد برای کشور به همراه خواهد داشت.

این مجتمع که با ظرفیت یک میلیون و ۷۵۰ هزار تن احداث شده، سالانه یک میلیون و ۷۵ هزار تن اوره و ۸۰ هزار تن آمونیاک تولید می‌کند و با سرمایه‌گذاری ارزی ۷۵۴ میلیون یورو و ۱۱۲۳ میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

در زمان ساخت این پروژه به طور متوسط ۲ هزار و ۸۰۰ نفر مستقیم و ۴۵۰ نفر غیر مستقیم در این پروژه مشغول به کار بودند و در زمان بهره‌برداری ۷۰۰ نفر مستقیم و هزار و ۵۰۰ نفر غیر مستقیم، در شرکت کود اوره شیمیایی لردگان مشغول به کار هستند.

مجتمع پتروشیمی لردگان واقع در استان چهارمحال و بختیاری  منطقه فلارد در فاصله ۵۵ کیلومتری شهرستان لردگان واقع شده و به دلیل دسترسی مناسب به منابع آب و گازی و نزدیکی به سه خط لوله گاز کشور از موقعیت مکانی مناسبی برخوردار است.


انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز,
,
,
,
, جهانبین نیوز,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه