اخبار داغ

واکنش چامسکی به تظاهرات بغازیچی:

اقدام اردوغان «گستاخانه» است

اقدام اردوغان «گستاخانه»  است
چامسکی اقدام رئیس‌جمهور ترکیه در تروریست خواندن معترضان را «گستاخانه» دانست و اعلام کرد: تظاهرات و مقاومت علیه گفتمان تجزیه‌کننده و رژیم سلطه‌جوی اردوغان ادامه خواهد یافت تا به گستاخی‌های آن هر چه زودتر پایان داده شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، انتخاب «ملیح بولو» عضو حزب حاکم عدالت و توسعه به عنوان رئیس دانشگاه بغازیچی با تظاهرات گسترده دانشجویان ترکیه مواجه شده و منجر به بازداشت بسیاری از آن‌ها شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

این تظاهرات بازتاب گسترده‌ای در جهان داشت به طوری که نوام چامسکی زبان‌شناس و نظریه‌پرداز مشهور آمریکایی به حمایت از دانشجویان معترض تُرک برخاست و اقدام آن‌ها را «شجاعانه و شرافتمندانه» خواند و خواستار حمایت همه‌جانبه از آن‌ها شد.

,

چامسکی اقدام رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور و سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه در تروریست خواندن معترضان را «گستاخانه و مزخرف» دانست و اعلام کرد: تظاهرات و مقاومت علیه گفتمان تجزیه‌کننده و رژیم سلطه‌جوی اردوغان ادامه خواهد یافت تا به گستاخی‌های آن هر چه زودتر پایان داده شود.

,

چامسکی با اشاره بر ضرورت بازتاب جهانی تظاهرات فعال علیه ظلم و ستم حاکمیت ترکیه، بر لزوم حمایت جهانی از معترضان تأکید و اعلام کرد: دانشجویان بازداشت شده هر چه زودتر باید آزاد شوند.

,

صحبت‌های نوام چامسکی به شرح زیر است:

,

«تظاهرات و مقاومت دانشجویان دانشگاه بغازیچی ترکیه را شجاعانه و شرافتمندانه میدانم. تروریست خواندن معترضان توسط رئیس‌جمهور و وزیر کشور ترکیه، عمل گستاخانه و مزخرف است. تا زمانی ظلم و ستم و زبان تجزیه رژیم اردوغان ادامه یابد، این تظاهرات و مقاومت هم گسترش خواهد یافت. تظاهرات فعال علیه نیروهای حکومت ترکیه بایستی بازتاب جهانی داشته و از حمایت‌های بین‌المللی برخوردار شود.»

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه