اخبار داغ

مدیرکل بنیاد مسکن استان خبر داد؛

ساخت ۱۷۰۰ واحد مسکن ملی در استان سمنان/۱۰۰درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار سمنان دارای طرح هادی هستند

ساخت ۱۷۰۰ واحد مسکن ملی در استان سمنان/۱۰۰درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار سمنان دارای طرح هادی هستند
علیرضا فلاحی از ساخت ۱۷۰۰واحد مسکن ملی در استان سمنان خبرداد و گفت: پروژه ۷۲ واحدی اسحاق نبی سمنان و ۹۶ واحدی کوثر شاهرود در حال ساخت و شروع عملیات اجرایی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اولین نهاد عمرانی است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) در ۲۱ فروردین ماه ۱۳۵۸ با افتتاح حساب ۱۰۰ تاسیس شد و هم اکنون تحت نظارت عالیه نماینده مقام معظم رهبری است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,
عمده فعالیت های بنیاد مسکن شامل عمران و بازسازی منازل روستایی و در حوزه  مسکن شهری ساخت مسکن و تهیه زمین برای افراد کم درآمد است.
,
 
,
هم‌زمان با ایام خجسته دهه فجر با علیرضا فلاحی مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان سمنان به گفت‌ وگو نشستیم.
,
 
,
فلاحی در خصوص فعالیت های صورت گرفته در حوزه روستایی گفت: فعالیت های عمران روستایی یکی از مهم ترین و اصلی ترین اقدامات بنیاد مسکن در امر عمران و ابادی روستاها و تامین عادلانه امکانات از طریق ایجاد تسهیلات مختلف است.
,
 
,
مدیر کل بنیاد مسکن استان سمنان طرح‌های هادی روستایی را از جمله مهمترین فعالیت هایی این ارگان برشمرد و افزود: این طرح ساماندهی روستا و اصلاح بافت و  چگونگی گسترش روستا را تعیین می‌کند.
,
 
,
وی با بیان اینکه طرح هادی در ۲۹۷ روستای بالای ۲۰ خانوار سطح استان  به صورت ۱۰۰ درصدی اجرایی شده است، اظهار کرد: اصلاح معابر۲۴۷ روستا با وسعت ۹۸۳ کیلومتر و  اعتباری بالغ بر ۱۱۲۹میلیارد ریال انجام گرفته است .
,
 
,
فلاح تصریح کرد:  طرح بهسازی و احیای بافت‌های روستا از دیگر فعالیت‌های انجام شده در مناطق روستایی است که  تاکنون در روستاهای  قلعه بالا، قلعه نو خرقان، ملاده و رضا اباد با اعتباری بالغ بر ۲۶ هزار میلیون ریال اجرایی شده است.
,
 
,
وی همچنین در خصوص سند دار کردن املاک روستایی و صدور پروانه  برای خدمات فنی گفت : این فعالیت با همکاری مشترک بنیاد مسکن و سازمان ثبت اسناد و املاک انجام شده است که در این زمینه به دنبال تحولات اقتصادی، اجتماعی و اجرای قانون اصلاحات ارضی بوده‌ایم. تاکنون ۴۳ هزار و ۸۳۸ سند مالکیت و ۳۱ هزار و ۷۹۰پروانه خدمات فنی صادر شده است.
,
 
,
مدیر کل بنیاد مسکن استان سمنان با اشاره به اینکه در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر بنیاد مسکن وظیفه اجرای طرح مسکن ملی را برعهده دارد، گفت: در شهرهای بالای ۱۰۰ هزار نفر این مهم به بنیاد مستضعفان واگذار شده است.
,
 
,
فلاحی با اشاره به سهمیه بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی  در طرح مسکن ملی استان بیان کرد:  ۳۵۰واحد در سمنان، ۴۸ واحد در سرخه، ۱۵۰ واحد در دامغان، ۶۹۲ واحد در شاهرود، ۲۶ واحد در میامی، ۲۰۰ واحد در گرمسار، ۲۸ واحد در آرادان و ۲۱۸ واحد در مهدیشهر ساخته خواهد شد.
,
 
,
مدیرکل بنیاد مسکن تصریح کرد: پروژه ۷۲ واحدی اسحاق نبی سمنان و ۹۶ واحدی کوثر شاهرود در حال ساخت  و شروع عملیات اجرایی است.
,
 
,
وی در پایان در مورد  فعالیت های بنیاد مسکن در راستای تامین مسکن اقشار کم درآمد و مستضعف با ایجاد  حمایت های تسهیلاتی ودیعه مسکن مستاجران کم در آمد با همکاری بانک های عامل و همچنین کمک های بلاعوض به محرومین  از محل حساب ۱۰۰ امام خبرداد و گفت : انجمن خیرین مسکن ساز که از سال ۱۳۸۶ با کمک مردم خیر استان کار خود را اغاز کرد و تا کنون ساخت  بالغ بر هزار واحد مسکونی را در شهرستان های استان عملیاتی و اجرا کرده است.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه