شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان قزوین
ساعت: 15:30 منتشر شده در مورخ: 1399/11/19 شناسه خبر: 1705732
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور:

۷۲درصد دانش‌آموزان استثنائی به شبکه شاد دسترسی دارند/ تحصیل ۱۵۲هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در کشور

۷۲درصد دانش‌آموزان استثنائی به شبکه شاد دسترسی دارند/ تحصیل ۱۵۲هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در کشور
سید جواد حسینی با بیان اینکه ۷۲درصد دانش‌آموزان استثنائی به شبکه شاد دسترسی دارند؛ گفت: هم اکنون ۱۵۲هزار دانش‌آموز با نیازهای ویژه در کشور مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ سیدجواد حسینی ظهر امروز (یکشنبه) در حاشیه مراسم کلنگ‌زنی احداث مدرسه شش کلاسه استثنایی "زنده یاد محسن ریحانی" در ناحیه شهری مهرگان در جمع خبرنگاران استان قزوین اظهار کرد: خوشبختانه شبکه شاد یک واکنش سنجیده به ایام کرونا بود که به دلیل رعایت مباحث بهداشتی، مدارس از حضور دانش‌آموزان تعطیل شد اما آموزش با انعطاف و پوشش حداکثری تداوم پیدا کرد.

وی افزود: اکنون در آموزش و پرورش استثنایی ۷۲%کل دانش‌آموزان در شبکه شاد هستند و برای اینکه همه دانش‌آموزان بتوانند از شبکه شاد استفاده کنند ظرفیت این شبکه را در موج اول، دوم و سوم افزایش دادیم که در فاز سوم این شبکه، نرم‌افزار گویا‌ساز نیز برای دانش‌آموزان اضافه شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور تصریح کرد: همچنین پایگاه جامع محتوای آموزشی با شش هزار عنوان درس آماده شده تا بهترین تدریس‌ها با بهره‌مندی از فیلم همراه با درگیری همه حواس انجام شود.

وی عنوان کرد: تقریبا برای همه دانش‌آموزان در حوزه استثنائی که تجهیزات آموزشی هوشمند مثل موبایل و تبلت جهت استفاده از شبکه شاد نداشتند، اعتبار لازم تامین شد و در حال اهدای آن هستیم.

حسینی بیان کرد: در آموزش و پرورش استثنایی ما علاوه بر آموزش و پرورش در همه ابعاد آن مانند آموزش و پرورش عادی باید کار کنیم؛ اما یک چیز دیگر نیز باید لحاظ شود که امر توانبخشی است یعنی ما آموزش و پرورشِ توانبخشی داریم.

وی ابراز کرد: خیلی از دانش‌آموزان ما حتی قبل از کرونا نیز قدرت آمدن به کلاس درس را نداشتند مثل دانش‌آموزان دارای مشکلات جسمی حرکتی شدید یا اتیسم شدید که در این راستا طرح آموزشِ منزل محور، بیمارستان و موسسه محور اجرا شده و برای هر دانش‌آموز 15میلیون تومان سرانه هزینه می‌کردیم که اکنون گسترش دادیم.

این مقام مسئول بیان کرد: میانگین حضور دانش‌آموزان در مدارس استثنائی 50نفر و در کلاس درس پنج و نیم نفر است؛ لذا ما امکان آموزش حضوری با شرایط بهداشتی و رعایت پروتکل‌ها را بیشتر داشتیم.

وی اضافه کرد: بسیاری از دانش‌آموزان در ایام شیوع کرونا به صورت انفرادی به مدرسه می‌آمدند یا معلمان به منازل آنها یا موسساتی که بودند مراجعه می‌کردند و این آموزش‌ها در آن بستر فراهم می‌شد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی ادامه داد: ضمن اینکه اپلیکیشن جامع آموزش‌های آموزش و پرورش به اضافه پایگاه جامع آموزشی مجازی آموزش و پرورش را داشتیم که در کنار شبکه شاد به این موضوع کمک شایانی کرد.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش استثنایی کشور مولود انقلاب اسلامی است و در سال ۱۳۷۰راه‌اندازی شد که از زمان ایجاد تاکنون ۱۸برابر پوشش تحصیلی افزایش پیدا کرده است.

حسینی بیان کرد: در حوزه پوشش تحصیلی دانش‌آموزان اتیسم از سال ۱۳۸۴ تا کنون ۲هزار و ۵۰۰ درصد رشد داشتیم هم اکنون کل دانش‌آموزان کشور ۱۵۲هزار نفر است که به صورت تلفیقی فراگیر و مدارس خاص مشغول به تحصیل هستند.

وی تصریح کرد: هم اکنون نزدیک به هزار و ۶۰۰ مدرسه استثنایی و ۲۱هزار مدرسه پذیرا و ۸۵۰ مدرسه پشتیبان در حوزه دانش‌آموزان استثنائی فعالیت دارند که ۲۳هزار همکار پوشش تحصیلی و خدمات آموزشی و پرورشی و حمایتی آنها را بر عهده دارد.

این مقام مسئول گفت: آموزش و پرورش استاندارد باید فضای مناسب داشته باشد که سرانه فضای آموزشی در آموزش و پرورش استثنایی ۲۸متر است که اکنون در وضع موجود ۱۰متر است؛ در حالی که استاندارد این فضا در آموزش و پرورش عادی ۸.۳ است اما وضع موجود ۵.۳ متر است.

وی در پایان گفت: در این راستا آمایش سرزمینی انجام شده که ۲۱۰ مدرسه در کشور نیاز داریم و از این تعداد خوشبختانه کلنگ احداث ۱۳۲ مدرسه در کمتر از یک سال به زمین زده شد و این مسیر را طی می‌کنیم.

انتهای پیام/

 

https://www.dana.ir/1705732
ارسال نظر
نظرات