اخبار داغ

جزئیات جلسه شورای شهر تبریز؛

خروج درختان از تبریز ادامه دارد/ افزایش سه تا شش هزار تومانی قبوض آب

خروج درختان از تبریز ادامه دارد/ افزایش سه تا شش هزار تومانی قبوض آب
در جلسه امروز شورا استعفای غلامحسین مسعودی‌ریحان، افزایش هزینه قبوض آب و متمم بودجه سال ۹۸ بررسی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، شهرام دبیری رئیس شورای شهر تبریز در جلسه امروز در سخنان پیش از دستور اظهار داشت: سرانجام پرونده حادثه مترو هنوز مشخص نشده و شانس آورده‌ایم که در زمان این حادثه مسافری در مترو نبوده است که در این صورت خسارت غیرقابل جبران بود. ایمنی و جان مردم در اولویت قرار دارد و اگر ایمنی تامین نمی‌شود، این خط از کار بایستد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: مساله قرارداد و مشکلات پارکبانان را شهرداری هرچه سریعتر حل کند و در خصوص بودجه هم تمام اعضا در جلسات بررسی شرکت و نظراتشان را اعلام کنند.

,

سپس دستور جلسه اول یعنی بررسی استعفای غلامحسین مسعودی‌ریحان در دستور کار قرار گرفت که دبیری در این خصوص عنوان کرد: البته آقای مسعودی در نامه‌شان انصراف نوشته بودند و من گفتم که انصراف در شورا وجود ندارد. من به ایشان توضیح دادم که در سال ۹۶ هم ۱۴۰ پروژه اجرایی نشده و این روال عادی است و با صحبت‌های من آقای مسعودی قانع شدند و منصرف شدند

,

در نهایت پس از اعلام نظر اعضای شورا، مسعودی ریحان از استعفای خود منصرف شد.

,

در شرایط سخت در حال مدیریت هستیم

, در شرایط سخت در حال مدیریت هستیم,

دستور جلسه دوم بررسی متمم بودجه سال ۹۸ بود که ایرج شهین‌باهر، شهردار تبریز پس از توضیحاتی ابراز داشت: مدیران شهرداری در شرایط سخت به خوبی در حال مدیریت هستند و اگر از آنها تشکر نمی‌شود حداقل برخی حرف‌ها زده نشود، این شهرداری پاکدستی را در اولویت قرار داده و هزینه مبارزه با فساد را داده است.

,

وی با بیان اینکه تا آخر پای شفافیت ایستاده‌ایم و فساد را هرکجا باشد، دنبال کنیم، گفت: طوری می‌گویند که ۷۰۰ میلیارد جابجا شده که انگار ما این پول را به خانه برده‌ایم، من این پول را از تهران برای قطار شهری گرفته‌ام و جای دیگری هم هزینه نشده است. اگر تشویقمان نمی‌کنید با برخی حرف‌ها شهرداری را تخریب نکنید.

,

فرج قلیزاده هم با انتقاد از بررسی متمم بودج سال ۹۸ یادآور شد: قانون می‌گوید که شهرداری باید تفریغ بودجه را تا پایان اردیبهشت به شورا بدهد و ما در پایان سال ۹۹ بودجه سال ۹۸ را بررسی می‌کنیم و این شیوه قابل قبول نیست.

,

در نهایت متمم بودجه سال ۹۸ با رای اعضای شورا به تصویب رسید.

,

نتیجه تملک میدان تیر قدیم ارتش

, نتیجه تملک میدان تیر قدیم ارتش,
دیتور بعدی جلسه لایحه شهرداری تبریز مبنی بر صدور مجوز برای توافق نامه فیمابین شهرداری تبریز و نزاجا در راستای تعیین تکلیف سهم نزاجا و شهرداری تبریز از کاربری‌‌‌های میدان تیر قدیم ارتش و نیز حل و فصل موضوع الحاق قسمتی از اراضی ارتش به خیابان کمربندی میانی بود که فریدون بابایی اقدم در این خصوص گفت: معتقدم  یک فرصت تاریخی را از دست دادیم و در موضوع تملک زمین‌‌‌های ارتش می‌توانستیم این زمین‌ها را برای استفاده عموم تملک کنیم‌.
,
عضو شورای اسلامی‌شهر تبریز تصریح کرد: سهم شهرداری و ارتش مشخص شود و شهرداری سعی کند این منابع را تملک کند. عمده پروانه درخواستی ارتش در این زمین‌ها خدماتی و درمانی است که  این کار موجب ایجاد مشکل خواهد شد زیرا در نزدیکی این محل محیط‌‌‌های درمانی وجود دارد که شهر را به چالش کشیده است.
,
 
,
قلی‌زاده هم با اشاره به اینکه تملک زمین‌های ارتش با وجود سلسله مراتب و قوانین نظامی‌کاری طاقت فرسا است که چنین اقدامی‌بسیار خوب است‌، اظهار داشت: ایراداتی نیز وجود دارد که لازم‌است در توافق انجام‌گرفته به آن‌ها توجه شود. اگر این مقدار مراکز خدماتی و تجاری در مرکز شهر به زمین‌‌‌های ارتش داده شود باعث افزایش تراکم و ایجاد ترافیک در آینده خواهد شد.
,

در ادامه عبداله تقی‌پور نیز گفت: تراکم تجاری که از قبیل توافق به زمین‌‌‌های ارتش داده می‌شود موجب ایجاد مشکل خواهد شد. کاربری‌‌‌های تجاری که چسبیده به خیابان شهدای ارتش است حداقل یک فضا تملک شود تا ترافیک را افزایش ندهیم‌.

,

در ادامه عبداله تقی‌پور نیز گفت: تراکم تجاری که از قبیل توافق به زمین‌‌‌های ارتش داده می‌شود موجب ایجاد مشکل خواهد شد. کاربری‌‌‌های تجاری که چسبیده به خیابان شهدای ارتش است حداقل یک فضا تملک شود تا ترافیک را افزایش ندهیم‌.

,
وی با بیان اینکه در خاوران زمین‌‌‌های تجاری بسیاری داریم ‌که سیاست ما گسترش آن است، عنوان کرد: بحث شبیه سازی پل‌‌‌های ارتش حتی در صورت نصب چراغ قرمز جوابگوی ترافیک منطقه در صورت اجرای تراکم خدماتی و درمانی نخواهد بود.
,

لایحه شـهرداری تبریز مبنی بر صدور مجوز برای توافق نامه فیمابین شهرداری تبریز و نزاجا در راستای تعیین تکلیف سهم نزاجا و شهرداری تبریز از کاربری‌‌‌های میدان تیر قدیم ارتش و نیز حل و فصل موضوع الحاق قسمتی از اراضی ارتش به خیابان کمربندی تصویب شد و مقرر شد شهرداری برای تملک مابقی سهم‌ زمین‌‌‌های ارتش نیز از سایر منابع برای تملک این زمین‌ها اقدام کند.

,

همچنین لایحه شهرداری تبریز درخصوص اعمال صدور مجوز تسویه حساب بدهی عوارض و جرایم پلاک ثبتی ۴۴۸۴ متعلق به مدیرعامل انجمن حمایت از کودکـان مسـتعد به تحصـیل «حکمت» با معرفی کودکان واجـد شـرایط با انعقاد قرارداد و هماهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی شـهرداری تبریز و ادارات کل بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی (ره) در عرض سه سال با تامین هزینه های آنان طرح شده و پس از بررسی اعضا شورای اسلامی‌شهر تبریز تصویب شد.

,

افزایش سه تا شش هزار تومانی قبوض آب برای اصلاح شبکه

, افزایش سه تا شش هزار تومانی قبوض آب برای اصلاح شبکه,

دستور جلسه پنجم، بررسی نامه شـرکت آب وفاضلاب اسـتان آذربایجان شرقی درخصوص نمونه مصوبه ماده ۷ شورای عالی اقتصاد بود که خانی معاون بهره برداری آب و فاضلاب آذربایجان‌شرقی تشریح کرد: افزایش قیمت آب برای اجرای اصلاح شبکه آب و تامین آب است و افزایش قیمت در قبوض آب برای کسانیکه بالای ۲۰ مترمکعب مصرف دارند شش هزار تومان و برای مصرف زیر ۲۰ متر مکعب، سه هزار تومان خواهد بود.

,

وی ادامه داد: ۶۷ درصد مردم خوشبختانه مصرف زیر ۲۰ هزار لیتر آب دارند و افزایش قبوضشان فقط سه هزار تومان است؛ این افزایش صرف اصلاح شبکه آب می‌شود تا از هدررفت و قطعی آب جلوگیری شود.

,

بابایی‌اقدم در خصوص اصلاح شبکه آب و قطعی آب عنوان کرد: قطعی مکرر آب در بهار و تابستان امسال در محلاتی اتفاق افتاد که تراکم به شدت بالا رفته است، توسعه اشتباه شهری در تبریز وضعیت تامین آب و مساله فاضلاب را با مشکل مواجه کرده است.

,

وی ادامه داد: با این طرح موافقم زیرا باعث خواهد شد که در مناطق حاشیه‌ای که قطعی مکرر آب وجود دارد، مشکلات حل شود.

,

قلیزاده هم در این خصوص یادآور شد: با اصل قضیه موافقم که وقتی دولت نمی‌تواند هزینه را تامین کند از پول‌های خرد این هزینه تامین شود البته این افزایش نباید فشاری هم به خانواده‌های کم درآمد بیاورد.

,

محرم محمدزاده با بیان اینکه ساکنین مناطقی مانند خلیل اباد و یوسف آباد هرروز قطعی آب دارند و مانند بالای شهر نیست که برای قطع یک ساعت آب هزار اطلاعیه داده شود، گفت: متاسفانه در مناطق محروم شهر به قطعی آب عادت کرده‌اند و چاره‌ای ندارند، شاید امروز افزایش جزئی قیمت آب مردم را نگران کند اما این هزینه چند هزار تومانی باعث می‌شود در مناطق محروم هم قطعی آب را تجربه نکنند.

,

ایمانلو، رئیس آب و فاضلاب استان هم در این خصوص توضیح داد: بیشترین مصرف در مناطق بالای شهر است و این افزایش در قبوض آنها بیشتر حساب می‌شود، ماهم از مردمیم و قرار نیست فشاری به مناطق محروم وارد شود.

,

این لایحه با اصلاحیه‌های مورد نظر با موافقت اعضای شورا به تصویب رسید.

,

ماجرای نیروهای جذب شده در شهرداری شفاف شوند

, ماجرای نیروهای جذب شده در شهرداری شفاف شوند,

در ادامه اعضای شورای شهر به چند تذکر پرداختند. اولین تذکردهنده محمدحسن اسوتچی بود که اظهار داشت: در زمینه جذب نیرو لازم است شفاف سازی شود قائم مقام شهردار گفتند که جدب نیرو وجود ندارد و من متعجبم ایشان چطور از این امر بی خبرند.

,

وی ادامه داد: برخی افراد چگونه جذب شده اند که لازم است شهرداری در این خصوص توضیح دهد، چراکه چنین افرادی جذب می‌شوند اما مربیان شهرداری با ماشین سیاه تهدید می‌شوند که به وضع موجود اعتراض نکنند. اگر موضوع جذب نیرو حل نشود در جلسات آینده نام تعدادی از افراد را بیان می‌کنم.

,

مجسمه استاد شهریار و حواشی آن

, مجسمه استاد شهریار و حواشی آن,

بابایی‌اقدم دومین عضو تذکردهنده شورا نیز گفت: مجسمه توهین آمیزی از استاد شهریار در برج میلاد گذاشته‌اند که باید این مساله را محکوم کنیم تا این مجسمه را بردارند. همچنین انتهای کوچه عابدی در محله پاداش را ظاهرا پیمانکار به کسی واگذار کرده که این مساله نارضایتی مردم را در پی دارد.

,

وی با اشاره به مساله خرید اتوبوس برای شهر تهران یادآور شد: در فضای مجازی خرید اتوبوس توسط شهرداری تهران مطرح شده که اگر واقعیت دارد جای تاسف برای شهرداری تبریز دارد،ناوگان شهری ما به شدت فرسوده است و اتوبوس برای شهر تبریز ضروری است.

,

محمدزاده هم در تذکری به شهرداری ابراز داشت: ورودی ارم چندین مغازه توسط شهرداری تملک نشده که ترافیک شدید ایجاد می‌کند، نبود پل در کرکج باعث تصادفات زیادی می‌شود و شهرداری باید به این مساله رسیدگی کند.

,

وی ادامه داد: بنا بود مشاغل خانگی که در مناطق غیرتجاری هستند، به ماده صد نیاید اما شهرداری می‌گوید که شورا برای خودش می‌گوید پس ما چرا این لوایح را تصویب می‌کنیم وقتی قرار است شهرداری سرخود عمل کند؟ این روزها بازهم درختان شهر تبریز توسط پلاک‌های غیربومی‌خارج می‌شود و هشدار می‌دهم با این وضع تبریز کویر می‌شود.

,

عضو شورای شهر تبریز در خصوص اعتراض مربیان شهرداری و موضوع مجسمه استاد شهریار خاطرنشان کرد: اعتراض مربیان شهرداری به حق است که چرا در استخدام‌ها سابقه در نظر گرفته نمی‌شد. مساله دیگر همان مجسمه استاد شهریار است که به نظر می‌رسد این توهین عمدی است و باید جلوی چنین رفتارهایی گرفته شود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه