اخبار داغ

در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنده مطرح شد؛

انهدام ۲ باند بزرگ موادمخدر در شهرستان لنده+تصاویر

انهدام ۲ باند بزرگ موادمخدر در شهرستان لنده+تصاویر
فرمانده انتظامی شهرستان لنده در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنده از انهدام ۲ باند بزرگ تهیه و توزیع مواد مخدر در این شهرستان خبرداد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس صبح امروز امروز جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان لنده به ریاست فرماندار و با حضور دادستان، امام جمعه موقت، فرماندهان ناحیه مقاومت بسیج لنده و نیروی انتظامی، منابع طبیعی، ورزش و جوانان، شهرداری، جهاد کشاورزی، بهزیستی و کمیته امداد، اتاق اصناف، آموزش و پرورش، شبکه بهداشت و درمان در سالن جلسات فرماندار این شهرستان برگزارشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

در این جلسه توریج رزمجو با اشاره به نقش و اهمیت شورای مبارزه با مواد مخدر در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی گفت: یکی از چالش ها و آسیب های جدی در بنیان خانواده بحث مواد مخدر است که باید با تمام توان در زمینه پیشگیری این آسیب که ماحصل نقش مستقیم کشورهای استعمارگران است باعث اعتیاد جوانان ما شده است.

,

وی افزود: کاهش میزان سن مواد مخدر یک زنگ خطر جدی برای همه ما است که در این حوزه باید با مراقبت و حراست از فرزندان و اعضای خانواده مراقب باشیم که کانون خانواده را تحت الشعاع قرار ندهیم.

,

فرماندار شهرستان لنده تصریح کرد: مسائل تربیتی و خانوادگی مهمترین نقش را در بحث کاهش میزان مواد مخدر دارد و ادارات و نهادها و مساجد و تمام نهادهای فرهنگی ما در بحث کاهش آسیب های اجتماعی به خصوص در حوزه مواد مخدر موظف و مسئول هستیم.

,

وی تاکیدکرد:آموزش و پرورش نقش ویژه ای در بحث کاهش آسیب های اجتماعی دارد و همه ما در کاهش میزان مواد مخدر موظف و مسئول هستیم چرا که فرزندان خودمان در معرض خطر هستند که باید این مهم هم در خانواده و هم در مدرسه مورد توجه جدی قرار گیرد.

,

رزمجو گفت:دور همنشینی ها و دوستی ها مهمترین سنگ بنا برای افتادن در دام اعتیاد است که بخش دیگری نیز ناشی از بیکاری است .

,

فرماندار شهرستان لنده گفت: نتوانستیم آنگونه که رسالت بنیاد است و باتوجه به فلسفه ذاتی بنیاد در همه زمینه ها استفاده کنیم و سمت و سوی بنیاد به سمتی رفت که با این رویه چشم انداز و آینده نگری مورد نظر تحقق یابد.

,

وی گفت: باید سمت وسوی بنیاد به سمت ایجاد کارخانه های مولد و پایدار باشد تا مشکلات اشتغال و اعتیاد جوانان ما در یک مقطع زمانی برای آینده این جوانان رفع شود تا شاهد افزایش این همه آسیب در حوزه اعتیاد نباشیم.

,

رزمجو تاکیدکرد: باید تمام توان خودمان را برای خانواده و مدرسه بگذاریم چرا که خانواده باید مراقبت لازم را اجرایی کند و مدرسه نیز روشنگری های لازم را اجرایی کند.

,

فرماندار شهرستان لنده گفت: تجربه انگاری از خانواده های موفق در امر کاهش اعتیاد می توانید نقش مهمی در آموزش خانواده های درگیر مواد مخدر کند.

,

وی گفت: کشت خشخاش و شاه دانه یکی از مواردی است که در مناطق کوهستانی و روستاهای خالی از سکنه صورت می گیرد که منابع طبیعی و جهاد کشاورزی و نیروی انتظامی باید اشراف و رصد کامل را در این زمینه داشته باشند.

,

فرمانده انتظامی شهرستان لنده گفت: کاهش سن میزان مصرف مواد مخدر به خصوص مواد صنعتی یکی از چالش ها و مشکلات اساسی در خانواده ها است که بیشترین علت اختلافات و مشکلات خانوادگی نیز ریشه در این مسئله دارد.

,

وی افزود: بیشتر سرقت های موجود در خانواده ها ناشی از اعتیاد افراد خانواده ها است که ریشه همه مشکلات است.

,

فرزین جمشیدی گفت: بحث پیشگیری تنها وظیفه نیروی انتظامی نیست و همه ادارات و نهادها باید در این امر دخیل باشند و دستگاه های فرهنگی بیشترین نقش را در کاهش این معضل و آسیب دارند.

,

وی در ادامه گفت: آموزش های لازم در زمینه پیشگیری از مواد مخدر می تواند عاملی برای کاهش حجم آسیب های ناشی از این مسئله در سطح جامعه شود.

,

جمشیدی گفت: از ابتدای سال تا کنون ۲۷طرح ارتقای امنیت اجرایی شد و ۱۵۵نفر معتاد متهاجر و خرده فروشان مواد مخدر دستگر و روانه زندان شدند و شاهد افزایش ۲۰۰برابر کشفیات مواد مخدر در سطح شهرستان لنده هستیم.

,

فرمانده انتظامی شهرستان لنده گفت: در شش ماه دوم سال دو باند بزرگ مواد مخدر شناسایی و در مسیر های ارتباطی شهرستان دستگیر و مقادیر زیادی موادمخدر از آنان کشف و ضبط شده است.

,

در ادامه فرمانده سپاه ناحیه لنده گفت: بحث فروشندگان مواد دخانی و قلیان سرا ها یکی از مراکزی هستند که عاملی برای به انحراف کشانیدن جوانان هستند.

,

وی افزود: راه اندازی کمپ ترک اعتیاد یکی از چالش های مهم در حوزه رهایی بخشی جوانان از دام اعتیاد است که متاسفانه به دلیل این همین مشکلات شاهد مرگ برخی از معتادین در سطح شهرستان هستیم.

,

سرهنگ روح الله ویسی گفت: انتظار داریم نسبت به ایجاد یک گلوگاه دائم ایست و بازرسی در خروجی و وردی شهر از سمت دهدشت و یا بهمئ اقدام مقتضی صورت گیرد.

,

در ادامه دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان لنده گفت: یکی از دلیل های عمده مصرف مواد مخدر بحث بیکاری است که یکی از چالش های اساسی است و همین مسئله نیز باعث کاهش سن مصرف شده است.

,

وی گفت: امروزه شاهد کاهش سن میزان مصرف مواد مخدر در سنین کمتر از ۱۵سال هستیم که یک چالش عمده و خطرناک در بین اعضای خانواده است.

,

اکبر پرندوار تصریح کرد: امروزه دسترسی به فضای مجازی بین همه اقشار مختلف باعث شده است تا زمینه میزان حضور در این فضاها چندان برابر شود به خصوص در اینستاگرام یک چالش بزرگ است.

,

وی گفت: پرونده های ترک انفاق ناشی از اعتیاد همسران است که یکی از مهمترین دلیل زیاد شدن پرونده های قضایی است که متاسفانه برخی موارد را کودک آزاری شده است.

,

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان لنده گفت: بحث راه اندازی کمپ ترک اعتیاد یک ضرورت مهم در سطح شهرستان است که باید با همکاری همه مجموعه ادارات صورت پذیرد.

,

وی گفت: در بحث ایجاد ایست و بازرسی دائم یک نیاز ضروری است که این مهم باید با تعامل سپاه و نیروی انتظامی در دستور کار قرار گیرد.

,

تصاویر تکمیلی در زیر آمده است:

,

, ,

, ,

, ,

, ,

, ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه