اخبار داغ

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

مردم‌سالاری سیاسی باید در کنار مردم‌سالاری اقتصادی قرار گیرد/ معیشت مردم را نمی‌توان فدای دعواهای سیاسی کرد

مردم‌سالاری سیاسی باید در کنار مردم‌سالاری اقتصادی قرار گیرد/ معیشت مردم را نمی‌توان فدای دعواهای سیاسی کرد
رضایی با بیان اینکه در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری قرار داریم، گفت: تکرار دولت‌های گذشته، سم مهلک برای کشور بوده و در گام دوم انقلاب، دولت‌های فراجناحی می‌خواهیم که سبک دیگری را در پیش گرفته و اقتصاد کشور را نجات دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; محسن رضایی عصر یک‌شنبه در جریان سفر 2 روزه خود به زنجان در جمع ایثارگران که در دارالقرآن کریم زنجان برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حضرت امام خمینی(ره) و شهدا و تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار داشت: استان زنجان، سابقه بسیار قدیمی به قدمت تاریخ ایران دارد و هر کجا نامی از ایران بوده، نام مردم زنجان نیز همراه بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطرنشان کرد: وجود آثار باستانی، نشان از علم، دانش، تمدن و فرهنگ مردم این دیار بوده و مردم غیرتمند و فداکار استان زنجان از پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون مدافع سرزمین ایران اسلامی بوده‌اند.

,

رضایی با بیان اینکه امروز در چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باید ببینیم تا کجا آمده‌ایم و برای بخش‌های باقیمانده از این مسیر چه باید بکنیم، افزود: حُسن بزرگداشت این ایام این است که سابقه تاریخی کشور به نسل‌های بعدی منتقل می‌شود وگرنه ممکن است به فراموشی سپرده شده و آسیب ببینیم.

,

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه بیش از 200 سال از ورود اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها به کشورمان می‌گذرد، گفت: با ورود آن‌ها مصائب و مشکلات سنگینی بر ایران، تحمیل شد زیرا کارشان این بود که یا بخش‌هایی از کشور مانند سمرقند، بخارا و قفقاز را جدا می‌کردند و یا اینکه در همان جا باقی مانده و با کمک سلطنت و استبداد داخلی، مانع پیشرفت کشور می‌شدند.

,

وی اظهار داشت: وقتی مردم می‌دیدند که ارتباط با اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها حاصلی ندارد، قیام می‌کردند؛ مانند قیام مشروطه، ملی شدن صنعت نفت و 15 خرداد اما همین قیام‌ها نیز سرکوب می‌شد.

,

رضایی تصریح کرد: مردم در بهمن 57 قیامی کردند که 42 سال است در مقابل موانع و فشارهای آمریکا و اروپا ایستاده و مستبدان مانند ریگان، صدام، داعش و ترامپ را یکی پس از دیگری به زباله‌دان تاریخ فرستاده‌اند.

,

وی با بیان اینکه چرایی مقاومت ملت ایران و همچنین چرایی فشارهای مستبدان و مستکبران باید بررسی و برای مردم و به‌ویژه جوانان تبیین شود، گفت: علت مقاومت این است که ملت ایران، ملت بزرگی است که می‌خواهد گام‌های بزرگی بردارد، تمدن بسازد، اقتصاد و صنعت را درست کند و در صحنه بین‌المللی و منطقه‌ای اثرگذار باشد لذا مقاومت می‌کند و نمی‌خواهد متوقف شود.

,

رضایی افزود: علت استمرار دشمنی نیز این است که می‌دانند هر کس در ایران باشد می‌تواند به 25 کشور منطقه در اطراف ایران احاطه داشته باشد، ضمن اینکه بخش عظیمی از صادرات و نفت جهان در این 25 کشور قرار دارد.

,

 

,

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در سرزمین بسیار مهم، سرنوشت‌ساز و حیاتی قرار داریم، گفت: باید قدرتی را فراهم کنیم تا بتوانیم در سایه این قدرت، زندگی کنیم زیرا در سایه سازش و تسلیم نمی‌توان زندگی کرد.

,

 

,

وی اظهار داشت: خوشبختانه در گام اول انقلاب اسلامی به قدرت بزرگ سیاسی، دفاعی و امنیتی، تبدیل شده و به اندازه‌ای پیشرفت کرده‌ایم که هیچ کشوری نمی‌تواند به جمهوری اسلامی ایران حمله کند حتی ترامپ تا آخرین لحظه می‌خواست یک بمب به ایران بیندازد اما هیچگاه نتوانست چنین غلطی بکند.

,

 

,

رضایی با بیان اینکه امروز دشمن از راه دیگری به ایران حمله می‌کند، خاطرنشان کرد: دشمن وقتی دید از راه سیاست و امنیت نمی‌تواند به ما حمله کند از مسیر اقتصاد، افکار عمومی و اتحاد کشورهای عربی با اسرائیل، وارد شد و این جنگ اقتصادی است.

,

 

,

وی تصریح کرد: البته اگر در همین جنگ اقتصادی نیز سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب اسلامی از جمله اصل 44 قانون اساسی و اقتصاد مقاومتی، تبدیل به برنامه شده و اجرا می‌کردند نباید این مشکلات را داشتیم اما بالاخره این مشکلات به وجود آمدند.

,

 

,

رضایی با بیان اینکه برای ادامه مسیر انقلاب باید از رمز و راز ماندگاری انقلاب در گام اول، درس گرفته و مسیر خودمان را مانند کشورهای چین، کره جنوبی، ژاپن و مالزی طی کنیم، گفت: اساس و پایه نظام جمهوری اسلامی طبق اصل اول قانون اساسی، حق و عدل است.

,

 

,

وی افزود: برای عمل به حق و عدالت 2 رکن مردم و دین خدا را انتخاب کردیم که مردم همان مردم‌سالاری و دین خدا نیز ولایت است.

,

 

,

رضایی با بیان اینکه در گام دوم انقلاب باید مردم‌سالاری اقتصادی شکل بگیرد، اظهار داشت: همانطور که در زمینه‌های دفاعی و امنیتی پیشرفت کرده‌ایم، مردم به همان اندازه به اقتصاد، معیشت و درآمد نیاز دارند که معیشت را کارگزاران اقتصادی باید تامین کنند.

,

 

,

وی با بیان اینکه کارگزاران سیاسی و اقتصادی، مکمل یکدیگرند، تصریح کرد: اگر اینطور نباشد نمی‌توان به پیشرفت اقتصادی رسید و الان اینگونه نیست زیرا هر دولتی که بر سر کار می‌آید، بیش از چند هزار مدیر را جابه‌جا می‌کند در حالی که همیشه نمی‌توان در دعواهای سیاسی، اقتصاد و معیشت مردم را فدا کنیم چرا که اقتصاد، نیازمند ثبات، آرامش و برنامه‌ریزی است.

,

 

,

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: باید اساس و ریشه‌های معیشت و اقتصاد مردم را از دست‌درازی سیاستمداران جدا کنیم و کارگزاران سیاسی و اقتصادی، مکمل یکدیگر باشند.

,

 

,

وی با بیان اینکه مردم‌سالاری اقتصادی در دهه پنجم انقلاب باید به وجود آید، ابراز کرد: اما دشمن، زودتر از دولتمردان ایران متوجه این موضوع شد و جنگ اقتصادی را آغاز کرد و امروز در اوج شدیدترین جنگ اقتصادی قرار داریم زیرا دولتمردان ما خود را برای چنین وضعیتی آماده نکرده بودند.

,

 

,

رضایی با اشاره به مشکلات به‌وجودآمده در بازار بورس خاطرنشان کرد: متاسفانه سرمایه‌های وارده به بازار بورس را فریز کرده و درب بورس به سرمایه‌گذاری را بستند در حالی که این سرمایه باید به سمت سرمایه‌گذاری و تولید، هدایت می‌شد.

,

 

,

وی با اشاره به رشد بازاربورس از مهرماه سال گذشته گفت: افرادی که پول خود را به جای هزینه در تولید در بانک‌ها سرمایه‌گذاری می‌کردند با استفاده از این فرصت، ارزش سهام را از 100 به 500 رساندند و به همین دلیل، اقشار متوسط از فروردین و اردیبهشت و اقشار ضعیف و محرومین نیز از خرداد و تیرماه سال جاری با فروش سرمایه‌های خود وارد بازار بورس شدند.

,

 

,

رضایی با بیان اینکه ورود این سرمایه‌ها به بورس، ارزش شاخص سهام را به 2 میلیون رساند، اظهار داشت: این افزایش بدون حساب و کتاب و بدون مدیریت بود و متاسفانه علی‌رغم تشویق مردم برای ورود به بازار بورس، رفته‌رفته ارزش سهام پایین آمد و اولین سیلی را مستضعفین و سپس اقشار متوسط خوردند.

,

 

,

وی با تاکید بر اینکه گام دوم انقلاب و شرایط جنگ اقتصادی، جای تکرار این اشتباهات نیست، گفت: به همین دلیل، دولت‌های گذشته به هیچ وجه نمی‌توانند تکرار شوند.

,

رضایی خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم گام دوم انقلاب را نیز مانند گام اول به اقتدار، تبدیل کنیم باید اقتصاد بزرگی داشته باشیم و اولین کار این است که مردم‌سالاری اقتصادی را ایجاد کنیم.

,

 

,

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: ابتدا باید نقش هر استان در اقتصاد ملی، تعیین شود که زنجان در این زمینه، یکی از استعدادهای قطب علم و فناوری است و می‌تواند مرکز علم و فناوری کشور شود که چنین استعدادی در سال‌های گذشته در اینجا تشخیص داده شده بود.

,

 

,

وی با بیان اینکه سپس باید اختیاراتی به استان‌ها داده شود، خاطرنشان کرد: زمانبر بودن صدور یک مجوز از مرکز سبب کاهش ارزش سرمایه شده و تولید داخلی نمی‌تواند با کالای خارجی رقابت کند لذا باید اختیارات متناسب برای استان‌ها داده شود و در قانون نیز آمده که هیات دولت می‌تواند بخشی از اختیارات خود را به مردم تفویض کند.

,

 

,

رضایی با بیان اینکه مرحله بعدی این است که به مردم در هر استان، مسئولیت دهیم، اظهار داشت: در این صورت همانطور که در سیاست، امنیت و دفاع، تحول بزرگی به وجود آمد در اقتصاد نیز تحول ایجاد شده و رقابت برادرانه‌ای بین استان‌ها به وجود می‌آید و تمام استان‌ها رشد می‌کنند.

,

 

,

وی با بیان اینکه در آستانه انتخابات سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری قرار داریم، گفت: تکرار دولت‌های گذشته، سم مهلک برای کشور بوده و در گام دوم انقلاب، دولت‌های فراجناحی می‌خواهیم که سبک دیگری را در پیش گرفته و اقتصاد کشور را نجات دهند.

,

 

,

رضایی افزود: به فضل الهی این اتفاق خواهد افتاد و آینده درخشان و بزرگی در اقتصاد ایران است که اگر این اتفاق بیفتد، اقتصاد 500 میلیون نفر جمعیت کشورهای اطراف با ایران در تعامل خواهد بود و در صورتی که تنها 10 درصد این اقتصاد، وارد ایران شود بیش از کل بودجه سال 99 خواهد بود بنانبراین باید به سمت هدف بزرگ اقتصادی حرکت کنیم.

,

 

,

رضایی تصریح کرد: اگر ایران سیاسی را در کنار ایران اقتصادی قرار دهیم، کسی جرات تحریم ایران را نخواهد داشت و در این صورت به جای اینکه برای مذاکره به ژنو و لوزان برویم، آن‌ها برای مذاکره به ایران می‌آیند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه