اخبار داغ

ضربه به اقتصاد استان سمنان؛

تلف‌شدن بیش از ۱۵ هزار مرغ در مرغداری "درجزین"/ مسمومیت با آب علت احتمالی مرگ مرغ‌ها

تلف‌شدن بیش از ۱۵ هزار مرغ در مرغداری "درجزین"/ مسمومیت با آب علت احتمالی مرگ مرغ‌ها
۱۵ هزار و ۷۵۰ هزار مرغ گوشتی در یک واحد مرغداری شهر درجزین تلف شدند که مسمومیت با آب، علت احتمالی مرگ مرغ‌ها اعلام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، صبح امروز شهروندی ویدئویی از تلف شدن بیش از 15 هزار مرغ گوشتی در یک واحد مرغداری شهر درجزین برای شبکه اطلاع رسانی مرآت ارسال کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

خبرنگار مرآت، پس از دریافت ویدئو از دامپزشکی استان سمنان و مالک مرغداری پیگیر موضوع شد.

, مرآت,

بیش از 8 میلیارد به مرغداری خسارت وارد شد

, بیش از 8 میلیارد به مرغداری خسارت وارد شد,

کاشفی صاحب مرغداری در تشریح جزئیات این حادثه گفت: این حادثه ساعت 18 روز گذشته اتفاق افتاد درحالیکه تا ساعت 17:30 تمامی مرغ ها در سلامت کامل بودند.

,

وی با اشاره به اینکه تمامی مرغ ها گوشتی بودند، افزود: وزن مرغ ها بین 2 تا 2.5 کیلوگرم بود.

,

صاحب مرغداری  تصریح کرد: مرغ ها هفته بعد باید برای عرضه به بازار مرغ ارسال می شدند.

,

کاشفی در پایان در خصوص میزان خسارت وارد شده نیز بیان کرد: با این حادثه بیش از 8 میلیارد ریال به مرغداری خسارت وارد شده است.

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

,
,
, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

بیمه در حال پیگیری میزان خسارت وارده به مرغداری است

, بیمه در حال پیگیری میزان خسارت وارده به مرغداری است,

حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان در گفتگو با خبرنگار مرآت در تشریح جزئیات این حادثه گفت: این  تلفات مربوط به یک مرغداری مرغ گوشتی 16 هزار قطعه‌ای بوده که به واسطه مسمومیت غذایی با 95 درصد تلفات، 15 هزار و 750 قطعه از آن تلف و با خسارت تقریبی بالای 400 میلیون تومان مواجه شد.

, مرآت,

وی با اشاره به دفن بهداشتی طیور تلف شده افزود: با توجه به حساسیت موضوع شیوع آنفلونزا فوق حاد پرندگان نمونه برداری انجام و برای آزمایشگاه مرکز ارسال شد و پس از تایید شدن منفی بودن آنفلونزا عملیات دفن بهداشتی در مجاورت مرغداری با رعایت تمام پروتکل ها با نظارت ویژه نمایندگان دامپزشکی استان سمنان در همان روز انجام شد.

,

حسینی با اشاره به جبران خسارات وارد به سرمایه گذاران تصریح کرد: در سطح کشور تمام طیور تحت نظارت دامپزشکی دارای بیمه پایه بوده و در صورت شیوع بیماری های واگیر خسارت آن به مرغدار پرداخت خواهد شد ولی خسارات مدیریتی نظیر مسمومیت در صورت داشتن بیمه تکمیلی توسط کارشناسان بیمه بررسی و جبران خواهد شد.

,

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان افزود: در سطح استان سمنان تاکنون هیچ گونه گزارشی از شیوع بیماری های واگیر و فوق حاد پرندگان در مرغداری های صنعتی، مرغ های خانگی و پرندگان آزاد پرواز دریافت نشده و مرغداران با خیال آسوده به فعالیت خود ادامه دهند.

,

حسینی به پرورش دهندگان دام، طیور و آبزیان توصیه کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل و تلفات در گله و یا وقوع بیماری، مراتب را با سامانه 1512 به اداره کل دامپزشکی استان سمنان اطلاع دهند.

,

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

"آب" عامل تلف شدن بیش از 15 هزار مرغ

, "آب" عامل تلف شدن بیش از 15 هزار مرغ,

دکتر بهروز سیف علیان مدیر یکی از درمانگاه های دامپزشکی در نامه ای به رئیس اداره دامپزشکی شهرستان مهدی شهر عنوان کرد: پس از بازدید و بررسی نمونه ها و آزمایش تجربی آب مصرفی بر روی تعدادی از مرغ های سالم و تلف شدن آنها با مصرف آب، مشخص شد که عامل مسمومیت در آب مصرفی بوده است و تشخیص سم موجود در آب می بایست آب مورد آزمایش سم شناسی قرار گیرد.

تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان

,
,
, تصاویر شبکه اطلاع رسانی مرآت استان سمنان,

پیگیری مجدانه دستگاه های متولی برای شناسایی عاملین حادثه 

, پیگیری مجدانه دستگاه های متولی برای شناسایی عاملین حادثه ,

با توجه به اهمیت مرغداری ها در اقتصاد استان سمنان و حجم بالای میزان آسیب واینکه مرغهای تلف شده درشرایط بسیار بد نهاده های دامی تولید شده بودند ودست کم مصرف چند روز استان را پوشش می دادند و با توجه به آسیب جدی به چرخه اقتصاد استان در حوزه توزیع مرغ در سبد خانوار از دستگاه های متولی  انتظار می رود با پیگیری مجدانه عاملان این ضربه اقتصادی را شناسایی و مجازات کنند.

,



انتهای پیام/

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه