اخبار داغ

دانا گزارش می‌دهد؛

دروغ سازی به سبک کارگزاران/ مرعشی: قالیباف حامل پیام نبوده؛ رئیس دوما: فورا پیام را به پوتین می‌رسانم!

دروغ سازی به سبک کارگزاران/ مرعشی: قالیباف حامل پیام نبوده؛ رئیس دوما: فورا پیام را به پوتین می‌رسانم!
درحالی عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی دست به انتقام گیری سیاسی حتی در مسائل ملی گرفته و ادعا کرده است که رئیس مجلس حامل هیچ پیامی از سوی رهبری برای پوتین نیست که امروز رئیس دومای روسیه در دیدار با قالیباف عنوان کرد موظف شده ام فورا پیام را به پوتین برسانم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سفر محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی به دعوت همتای خود در دومای روسیه، چند روزی است که به کانون برخی حاشیه سازی ها تبدیل شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بدون شک این سفر به دلیل جایگاه و روابط دو کشور ایران و روسیه در منطقه از اهمیت ویژه برخوردار بود اما برخی مدعی شدند که ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه درخواست دیدار با رئیس مجلس کشورمان را رد کرده است. حاشیه سازی ها در خصوص این خبر از چند روز قبل از سفر رئیس مجلس به روسیه در حالی پر رنگ شد که رسانه های نزدیک به کارگزارن و اصلاح طلبان سناریویی هماهنگ را در دستور کار خود قرار داده تا نخستین سفر قالیباف در قامت رئیس مجلس را دستخوش حواشی کنند.

,

حاشیه سازی های رسانه ای علیه سفر قالیباف در حالی رخ داد که رئیس مجلس در نشست خبری پیش از عزیمت به روسیه اعلام کرد یکی از برجستگی‌های این سفر این است که در  راستای  مسائل راهبردی  حامل پیام مهمی از سوی رهبری هستیم.

,

حسین مرعشی، عضو شورای مرکزی حزب کارگزارن اما در واکنش به سخنان قالیباف تلاش کرد دامنه حاشیه سازی ها را گسترده کرده و این بار به کوبیدن بر تبل یک ادعا مبنی براینکه پوتین دیدار قالیباف را رد کرده ادعای تازه ای را مطرح کند، مرعشی در اظهارنظری گفته است مطمئنم قالیباف حامل پیام رهبری به پوتین، نبوده است!

,

این ادعا در حالی بود که سعید خطیب زاده سخنگوی دستگاه دیپلماسی کشورمان روز گذشته در نشست خبری خود صراحتا اعلام کرد که «از اول ملاقاتی با پوتین طراحی نشده بود؛ پوتین پروتکل‌های خودش را برای ملاقات با مقامات خارجی دارد؛ البته اگر موضوع کرونا و پروتکل‌های مربوط به آن نبود، محتمل بود حتی این سفر مثل برخی ملاقات‌های دیگر انجام شود.»

,

محمدجواد ظریف نیز قبل از انجام این سفر در تشریح جزئیات سفر قالیباف اعلام کرده بود که قرار است رئیس مجلس با روسای دو مجلس روسیه، وزیر خارجه و دبیر شورای امنیت ملی این کشور دیدار و رایزنی کند.

,

در حالی عضو شورای مرکزی کارگزارن ادعا کرد که قالیباف حامل پیام رهبری برای پوتین نیست که روز گذشته و در جریان دومین روز از سفر هیئت پارلمانی به مسکو، رئیس مجلس با رئیس مجلس دومای روسیه دیدار کرد و در مقابل دوریبن ها متن پیام رهبری را به فرستاده ویژه پوتین داد.

,

«ویچسلاو والودین»، رئیس دومای روسیه نیز به محض دریافت پیام تاکید کرد: اینجانب مکلف شده‌ام که پیام رهبر عالی مقام ایران را دریافت و سریعاً به رئیس جمهور منتقل کنم و لذا به محض اتمام این جلسه، پیام آیت‌الله خامنه ای را به دست آقای پوتین خواهم رساند.

, «ویچسلاو والودین»، رئیس دومای روسیه نیز به محض دریافت پیام تاکید کرد: اینجانب مکلف شده‌ام که پیام رهبر عالی مقام ایران را دریافت و سریعاً به رئیس جمهور منتقل کنم و لذا به محض اتمام این جلسه، پیام آیت‌الله خامنه ای را به دست آقای پوتین خواهم رساند., «ویچسلاو والودین»، رئیس دومای روسیه نیز به محض دریافت پیام تاکید کرد: اینجانب مکلف شده‌ام که پیام رهبر عالی مقام ایران را دریافت و سریعاً به رئیس جمهور منتقل کنم و لذا به محض اتمام این جلسه، پیام آیت‌الله خامنه ای را به دست آقای پوتین خواهم رساند.,

با وجود تشریح جزئیات سفر رئیس مجلس به روسیه اما برخی به دنبال انتقام گیری های سیاسی و یا تصفیه حساب جناحی در سفر رئیس مجلس تشکیک کرده و حاشیه سازی کردند. انتقان گیری سیاسی که مسائل ملی را نیز مورد هدف قرار گرفته و به هیچ یک از مواضع منطقه ای و بین المللی رحم نمی کند.

,

روشن است منشا حاشیه سازی های سفر رئیس مجلس به روسیه که چند روزی خوراک رسانه های غربگرا بود کجاست؟ جریان کارگزارن شاید هنوز سودای انتقام گیری و تصفیه حساب را در سر می پروراند.

,

 

,

انتهای پیام/ک

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه