اخبار داغ

دادستان نیشابور:

ادامه بسته بودن بازار پرندگان نیشابور موافق حقوق عمومی نیست

ادامه بسته بودن بازار پرندگان نیشابور  موافق حقوق عمومی نیست
حسینی گفت: اینکه بازار پرندگان را تعطیل کرده‌ایم و به بقیه کار‌ نداریم، تصمیم مقطعی بوده و مردم از ما حل موضوع را می‌خواند. من ادامه این وضع را موافق حقوق عمومی نمی‌دانم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش صبح توس، سید محمد حسینی، دادستان نیشابور ظهر امروز در‌جلسه ستاد کرونای شهرستان نیشابور در سالن جلسات دیالیز این شهر گفت: در ابتدای شیوع کرونا تعطیلی بازار پرندگان تصویب شده است، تعطیلی این بازار، ساده‌ترین راه حل هست ولی آیا بهترین هم هست؟

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی خاطر نشان کرد: در بازار غیررسمی پرندگان، شرایط بهداشتی در حال حاضر رعایت نمی‌شود که هیچ، خطرات جانی جاده‌ای نیز برای فروشندگان به دلیل تجمع در کنار خیابان نیز ایجاد شده است.
,
دادستان نیشابور اظهار داشت: اینکه آن جا را تعطیل کرده‌ایم و به بقیه کار‌ نداریم، تصمیم مقطعی بوده و مردم از ما حل موضوع را می‌خواند. من ادامه این وضع را موافق حقوق عمومی نمی‌دانم.
,
حسینی گفت: این تصمیم، تلخ، ناگوار و قطعا با تجمع همراه خواهد بود ولی بهتر از وضع موجود است چون مرکز قبلی محدود و قابل کنترل است و می‌شود مردم را بدون ماسک راه نداد و مامورین در قالب حفاظت و حراست با برداشتن ماسک و فاصله اجتماعی برخورد کنند.
,
وی افزود: امکانات بهداشتی شامل سرویس بهداشتی، مایع دستشویی هم احتمالا در آن جا محیا است و شرایط بهداشتی بهتر می‌شود.
,
حسینی با اشاره به اهمیت اصلاح وضعیت ترمینال بنیاد شهید که این روزها به زمین خالی بدل شده است عنوان داشت: خیلی از اقلام سرقتی توسط پلیس آگاهی در جمعه بازار و بازارهای مشابه کشف می‌شود.
,
وی اظهار داشت: املاکی شهرداری نیشابور دارد که نگهبانی درستی از آن نمی‌شود و ترمینال بنیاد شهید به پاتوق قماربازها تبدیل شده بود که دستور قضایی دادیم ولی واقعیت این است که صاحب زمین باید ملک را محصور کند.
,
دادستان زبرخان گفت: صاحب زمین خودش باید حساس باشد و به این موضوع ورود کند.
,
وی با اشاره به خواست مردم بیان داشت: مردم می‌گویند ترمینال بنیاد شهید متعلق به شهرداری است و این ارگان باید آسیب‌ها را خودش رفع کند، چرا ستاد کرونا یا دادستان تصویب و دستور دهد که ارگان مورد نظر، وظایف قانونی که باید انجام دهد را اجرایی کند؟
,
حسینی تصریح کرد: باید شهرداری جمعه بازار کفکدک را با جمعه بازار فعلی یکی کند و اگر نمی‌تواند باید آن جا را دیوار کشی و استانداردهای تصویب شده قبلی را اجرا و شرایط بهداشتی را در عالی‌ترین سطح اجرا نماید.
,
در ادامه حجت الاسلام سید قاسم یعقوبی، امام جمعه نیشابور گفت: اینکه توانسته‌ایم کرونا را مهار کنیم، لطف خدا بوده است و باید آن را شکرگذاری کنیم.
,
وی افزود: بازگشایی بازارپرندگان تصمیم بین بد و بدتر است ولی تصمیمی عقلایی است و امیدواریم با کمک مسئولین کمترین آسیب ایجاد شود.
,
علیرضا قامتی طویل، فرماندار نیشابور در رابطه با ترمینال بنیاد شهید گفت: زمین مورد نظر مخاطرات بهداشتی، ایمنی و امنیتی دارد و باید این مشکلات رفع شود.
,
وی با اشاره به تصمیم اعضا تاکید کرد: بازار پرندگان و جمعه بازار، با مسئولیت شهرداری و همکاری پیمانکار ضمن رعایت دستور العمل‌های اعلامی دانشکده علوم پزشکی و دامپزشکی و پس از تایید شرایط توسط ارگان‌های فوق الذکر، با شرط تفکیک طیور و سایر اقلام سیار آغاز به کار خواهد کرد.
,
علی نجفی، شهردار نیشابور نیز در ارتباط تلفنی با این جلسه خاطر نشان کرد: این زمین قرار بود به پارک و فرهنگسرا در میان مدت تبدیل شود که در حال حاضر پیگیر هستیم.
,
وی تاکید کرد: بحث ایجاد دیواره باید توسط شورای اسلامی تصویب و به ما ابلاغ شود و من نیز فرآیند اقتصادی حداقلی برای آن طراحی و اجرا نمایم.
,
شهردار‌نیشابور بیان داشت: طرح اولیه ما ایجاد مرکز خرید در مکان مطرح شده بود که به دلیل ترافیک میدان صنعت، موافقت شورای ترافیک شهرستان را کسب نکرد.
,
وی عنوان داشت: طی چهار ماه و تا تاریخ ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ یعنی هشت روز مانده به انتخابات دیوار‌کشی ترمینال کفکدک و بنیاد شهید تکمیل خواهد شد.
,
داود حاجی زاده، رئیس اداره اطلاعات شهرستان نیشابور گفت: آمار تست مثبت روند افزایشی داشته و به ۱۵ درصد رسیده است و این جای‌نگرانی دارد.
,
وی عنوان داشت: اگر‌ می‌خواهید دوباره محدودیت‌های وضعیت قرمز اعمال نشود، در این شرایط باید نظارت‌ها تشدید شود.
,
رئیس اداره اطلاعات شهرستان نیشابور خاطر نشان کرد: تالارها اگر رعایت نکنند، یکی از مکان‌های شیوع خواهد بود و نظارت بر روی آن‌ها باید تشدید شود.
,
وی با ابراز نگرانی از تصور مردم برای واکسن گفت: نگرشی در بین مردم هست که فکر می‌کنند با اجرای طرح واکسیناسیون، ویروس ریشه کن می‌شود و این می‌تواند خطرناک باشد.
,
حاجی زاده بیان داشت: آسیب‌های اجتماعی و روحی روانی جامعه به دلیل کرونا ایجاد شده است و معلوم نیست چه ارگانی مسئولیت دارد و چه وظایفی بر عهده دارد، باید به این موضوع ورود کرد وگرنه چالش بزرگی برای ما ایجاد خواهد شد.
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه