اخبار داغ

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی خبر داد

کمک ۴۲ میلیارد تومانی دانش‌آموزان در پویش کمک مومنانه/۴۰ هزار تبلت و گوشی به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شد

کمک ۴۲ میلیارد تومانی دانش‌آموزان در پویش کمک مومنانه/۴۰ هزار تبلت و گوشی به دانش‌آموزان نیازمند اهدا شد
رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور گفت: تاکنون ۴۲ میلیارد تومان اعتبار توسط دانش‌آموزان و معلمان سطح کشور در قالب پویش کمک مومنانه، جمع‌آوری و تبدیل به بسته‌های ارزاق شد و در اختیار خانواده دانش آموزان نیازمند قرار گرفت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی باستان در حاشیه آئین اهدای ۳ هزار تبلت و بسته کمک آموزشی در قالب مرحله سوم رزمایش کمک مومنانه در مازندران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار بلاغ ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر، اظهار کرد: سازمان بسیج دانش‌آموزی با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش، تشکل‌های دانش آموزی، معلمان و مدیران مدارسآ از آغاز دوران کرونا یعنی از بهمن‌ماه سال گذشته تاکنون، اقدام به راه اندازی سه پویش ملی کرده است.

وی افزود: پویش اول مواسات و همدلی بود که در راستای تحقق فرمایشات و منویات مقام معظم رهبری در بحث کمک‌های مومنانه شکل گرفت.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، خاطرنشان کرد: در این پویش به دانش آموزان اعلام کردیم که محوریت این پویش با خود شما است و با کمک معلمان‌تان سعی کنید بتوانید منابع مالی را از خیرین، خودتان، معلمان و سایر منابع در دسترس جمع آوری کنید و این کمک‌ها را تبدیل به بسته‌های ارزاق کنید و به خانواده‌ دانش آموزان نیازمند تحویل دهید.

باستان ادامه داد: در نهایت تاکنون، ۴۲ میلیارد تومان اعتبار توسط دانش‌آموزان و معلمان سطح کشور در قالب این پویش، جمع آوری و تبدیل به بسته‌های ارزاق شد و در اختیار خانواده دانش آموزان نیازمند قرار داده شد.

وی با بیان اینکه پویش دوم با نام همکلاسی مهربان از تیرماه سال جاری آغاز و تا ۲۲ بهمن امسال ادامه دارد؛ گفت: هدف از این پویش، تامین نوشت افزار ایرانی-اسلامی برای دانش آموزان نیازمند بود که در قالب این پویش اعلام کردیم که هر مدرسه یک پایگاه همدلی است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، عنوان کرد: در این پویش با مشارکت مدیران مدارس با همکاری تشکل‌های دانش آموزی، معلمان و با محوریت بسیج داشن آموزی این پویش راه اندازی شد و در نهایت ۳۱۵ هزار بسته لوازم تحریر ایرانی-اسلامی که نیم نگاهی به جهش تولید نوشت افزار داخلی داشت، جمع آوری شد و در اختیار دانش‌آموزان نیازمند قرار گرفت.

باستان با بیان اینکه پویش سوم ما طی سال جاری با نام نذر هوشمند است؛ اذعان کرد: مسئولان آموزش و پرورش اعلام کردند که ما ۳.۵ میلیون دانش آموز مدارس سطح کشور، فاقد تبلت و تلفن همراه هستند و این نکته موجب شد تا ما احساس تکلیف کنیم و پویش سوم ملی بر این اساس، راه اندازی شد.

وی هدف از این پویش را تامین تبلت و گوشی هوشمند برای دانش آموزان نیازمند برشمرد و اضافه کرد: این پویش از آبان ماه امسال آغاز و همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، متذکر شد: رئیس سازمان بسیج مستضعفین اعلام کردند که شبکه مردمی در کمک به مردم و حل نیازمندی‌های مردم است و لذا یکی از این نیازمندی‌ها در همین حوزه دانش آموزی است که در واقع این پویش تا هر زمان که نیاز باشد، ادامه خواهیم داد.

باستان تصریح کرد: در قالب این پویش تاکنون، ۴۰ هزار تبلت و گوشی همراه تامین شده است و به دانش آموزان نیازمند واگذار شده است.

وی افزود: ما با کمک سایر تشکل‌ها در تلاش هستیم تا بتوانیم تعداد بیشتری تبلت و گوشی همراه خریداری و تهیه و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار دهیم.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، یادآور شد: در پویش همکلاسی مهربان، خود دانش آموزان چشم اندازی طراحی کردند که در این طرح، نداشته باشیم دانش آموزی که به خاطر نداشتن نوشت افزار از تحصیل باز بماند و در پویش نذر هوشمند، چشم انداز این بود که نداشته باشیم دانش آموزی که به خاطر نداشتن تبلت و گوشی هوشمند از تحصیل باز بماند.

باستان بیان کرد: استان مازندران یکی از فعال ترین استان‌های کشور در سازمان بسیج دانش آموزی در دو پویش همکلاسی مهربان و نذر هوشمند است که یک سوم این گوشی‌ها در استان مازندران تامین شد.

وی ادامه داد: استان مازندران نزدیک به ۱۵ هزار گوشی هوشمند و تبلت با کمک دانش آموزان، تشکل‌ها، خیرین، مدیران و معلمان تهیه کردند و در اختیار دانش آموزان نیازمند قرار دادند.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور، تاکید کرد: این ظرفیت در استان مازندران وجود دارد که تمامی نیازمندی‌های این بخش در این استان مرتفع شود و حتی بتواند استان معین یک استان کم برخوردار تبلت و گوشی هوشمند در کشور نیز شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه