اخبار داغ

مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد؛

آغاز اولین مرحله تزریق واکسن کرونا در مشهد

آغاز اولین مرحله تزریق واکسن کرونا در مشهد
رحیمی از آغاز اولین مرحله تزریق واکسن کرونا در مشهد خبر داد و گفت: در مرحله اول تزریق واکسن کرونا، اولویت با پرسنل و کادر درمانی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حمیدرضا رحیمی، مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد در گفت‌وگو با صبح توس، اظهار کرد: هم‌زمان با سراسر کشور امروز اولین مرحله تزریق واکسن کرونا در مشهد آغاز می‌شود.

وی افزود: امروز ساعت ۱۲ و نیم در مرکز بهداشت سناباد، واکسن کرونا به ۵ نفر از پرسنل آی‌سی‌یو کرونا در مشهد تزریق می‌شود.

رحیمی خاطر نشان شد: در مرحله اول تزریق واکسن کرونا، اولویت با پرسنل و کادر درمانی است که در بخش‌های آی‌سی‌یو کرونایی بیمارستان‌ها مشغول به فعالیت هستند.

مسئول کارگروه اطلاع‌رسانی بیماری کرونا در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: روز جمعه اسامی پرسنل فعال در بخش آیسیو کرونایی در مشهد به وزارت خانه ارسال شد و روز گذشته ماشین حمل واکسن به مشهد رسید.

وی در خصوص زمان واکسیناسیون سراسری کرونا در خراسان رضوی، گفت: هنوز زمانی به ما اعلام نشده است و ما در این خصوص تابع و مجری تصمیمات وزارت بهداشت هستیم.

همچنین دکتر سید کاظم فرهمند در اظهار نظری با اشاره به اینکه به منظور حفظ سلامتی مردم واکسن اسپوتنیک خریداری شده، گفت: اولویت واکسیناسیون برای کادر درمان و پرستاری درگیر با بیماران کرونایی به خصوص در بخش مراقبت های ویژه است.

وی با اشاره به اینکه این واکسن در ۲دوز و به فاصله ۲۱ روز تزریق می شود، عنوان کرد: تزریق واکسن به کادر درمان نیز با رعایت ضوابط مشخص و براساس کدملی صورت می گیرد.

دکتر فرهمند با بیان اینکه در هفته آینده احتمالا این واکسن در اختیار دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار می گیرد، ابراز کرد: به تناوب براساس اولویت افراد در معرض خطر ،این واکسن به همه مردم تزریق می شود.

وی اظهار کرد: این واکسن شرایط نگهداری خاصی دارد و در منفی ۲۰ درجه سالم می ماند از همین رو توزیع و تزریق آن باید طبق ضوابط خاصی انجام شود.

انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه